Mælk om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2017

MillyMy

Profilbillede for MillyMy
Miti's mama skriver:

Det burde hun kunne, men alle børn er jo forskellige... min egen datter fyldte 7 mdr i onsdags og det er hvad hun spiser:

Flaske kl 8 (8oz)

Flaske kl 11:30 (6oz)

Flaske kl 15 (6oz)

Skemad kl 18 (kartoffelmos/gulerødmos, mv)

Flaske kl 20 (6oz) - nogle gange springer hun den endda over hvis vi først har fået aftensmad kl 19

Sover fra 19:30/20:00 - 7:30 uden opvågninger

Hun er ikke begejstret for grød, og kartoffel er lidt hård ved hendes mave, så hun får kun det ene skemåltid lige nu.

Det sker at hun får lidt frugt om eftermiddagen når storesøster får en snack.

Uhhh ville ønske det var min datter der sov hele natten uden opvågninger   Hvor mange lure tager hun så i løbet af dagen ?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

16. september 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Ja det er hårdt med det renderi  For tiden ender jeg også bare med at gå tidligt i seng fordi jeg ellers skal rende ovenpå hele tiden i timen efter hun er blevet lagt.

Din første fik en flaske kl 20 og holdt så helt til næste morgen hvor han fik morgenmad kl.  8-8.30 - gav du ham så flasker i løbet af dagen i stedet ?

Mega. Pt sidder jeg og venter på at han er færdig med sin anden flaske i nat (og den første fik han kl  1, han skriger helt sindsygt indtil at han får den) 

Nej, mener at den første, var rimlig hurtigt over på normal kost.

Er også lige stoppet med at give flaske til nr 2 om dagen, men natten vil han ikke slippe dem

Anmeld Citér

16. september 2017

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Jeg får tics når folk begynder at argumentere for at fjerne natflasker,fordi barnet er blevet 6 mdr..

Vil barnet have mad,er der et behov. Punktum.

En ammemor nægter heller ikke baby bryst om natten.

Jeg har haft 4 flaskebørn,og natflasken er fjernet,når de selv har 'bedt' om det.

Intet sundt og rask barn,bruger ble - sut - flake når de skal konfirmeres.

Gør hvad du føler for.

De sp'er er i langt de fleste tilfælde,ikke en hatfis værd,deres viden er sjældent opdateret,eller evidens baseret.

Anmeld Citér

16. september 2017

januar16

Profilbillede for januar16

Min sundshedsplejeske snakkede om at som 8 mdr skulle de kunne sove 6 timer uden mælk. Me

Men det er så forskelligt. Min dreng vågner som minimum hver 3 time. For det meste oftere. Og hvis han vil have brystet så han kan sove videre så får han bare det. Hellere søvn (til os begge) end nægte flaske/bryst fordi nu er han x mdr gammel 

Anmeld Citér

16. september 2017

MillyMy

Mor_til_3_unger skriver:

Jeg får tics når folk begynder at argumentere for at fjerne natflasker,fordi barnet er blevet 6 mdr..

Jeg har haft 4 flaskebørn,og natflasken er fjernet,når de selv har 'bedt' om det.

Gør hvad du føler for.

De sp'er er i langt de fleste tilfælde,ikke en hatfis værd,deres viden er sjældent opdateret,eller evidens baseret.

I dette tilfælde tror jeg det har været rigtigt. Jeg havde til sidst nærmest stillet min alarm efter at hun skulle have en flaske imellem 23-24 stykker, som hun så drak nærmest i søvne. Som sundhedsplejersken sagde, hun skal helst selv mærke hvornår hun er sulten. Hvis hun skreg efter mad skulle hun selvfølgelig have. Var jo også i tvivl om hun fik nok i løbet af dagen til at kunne droppe en flaske om natten, men her efter 2 nætter går det stadig fint uden. Går ud fra hun nok skulle vise sin utilfredshed hvis hun var meget sulten/tørstig  og må indrømme det letter mig lidt ikke at skulle give 

Anmeld Citér

16. september 2017

MillyMy

januar16 skriver:

Min sundshedsplejeske snakkede om at som 8 mdr skulle de kunne sove 6 timer uden mælk. Me

Men det er så forskelligt. Min dreng vågner som minimum hver 3 time. For det meste oftere. Og hvis han vil have brystet så han kan sove videre så får han bare det. Hellere søvn (til os begge) end nægte flaske/bryst fordi nu er han x mdr gammel 

Ja søvn er bare så vigtig!

Hvis jeg syntes flasken havde givet ro om natten havde det heller ikke været et problem, men den hjalp ikke rigtig på det. Så tænkte at der skulle andre ting til. Og selvom flasken er fjernet er der ikke fuldstændig ro på, men har 7-9-13 endnu ikke skulle rejse mig fra sengen for at vende hende tilbage på ryggen. Har kunne nøjes med at gi hende en sut eller trøste med hånden. Ved ikke om det skyldes den manglende flaske, men som sundhedsplejersken nævnte kan det godt have givet hende uro i kroppen med al den mad midt nat. 

Jeg havde nemlig også læst det med 6-7 timer om natten, derfor jeg begyndte at spekulere lidt 

Anmeld Citér

17. september 2017

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama
MillyMy skriver:

Uhhh ville ønske det var min datter der sov hele natten uden opvågninger   Hvor mange lure tager hun så i løbet af dagen ?

Lige nu tager hun 2-3 lure om dagen. Men i lang tid tog hun kun powernaps, og kun hvis hun lå på mig.

Anmeld Citér

17. september 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer
Mor_til_3_unger skriver:

Gør hvad du føler for.

Jeg stoppede med mad om natten da alle mine var 6 mdr og jeg har ammet mine. Børn har også brug for deres nattesøvn, og hvis maden forstyrre og de faktiske ikke har brug for det, så er der jo ikke noget galt i at stoppe.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.