Mælk om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.055 visninger
17 svar
4 synes godt om
14. september 2017

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Hej 

Min datter på 7 mdr. er begyndt at blive puttet til natten allerede kl 19 hver aften - Hun springer den sene lur over, og sover 2 lure i løbet af dagen, 3 timer samlet. Så hun er godt træt når vi når til kl. 19

Hun får 3 gode skemåltider om dagen og derudover 4 flasker i døgnet. Kl. ca. 04.30-05.30 Kl. 14.00 Kl. 19.00 & Kl. 23.00-24.00

Jeg har så i dag haft besøg af sundhedsplejersken, og vi snakkede lidt om at hun sov MEGET uroligt om natten, hun forslog så at jeg dropper flasken sen aften kl. 23.00-24-00 da hun måske ikke alligevel er sulten, og hellere skal lære at vurdere rigtig sult, i stedet for bare at få det tilbudt af vane. Det ville jo være dejligt hvis hun kan undvære, men nu kommer jeg pludselig i tvivl om det er realtisktisk at hun kan undvære mælk helt fra kl. 19.00 og så til 04.30-05.30 ?

Med de 4 flasker hun får nu er hun ca. oppe på 500-600 ml. + det der så er i hendes mad, og sundhedsplejersken syntes ikke jeg skulle putte den sene aftenflaske ind et andet sted i løbet af dagen.

Men siger man ikke 6 timer uden mælk, 7 hvis man er heldig ? Kom pludselig i tvivl, og fik ikke spurgt mere ind til det. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

14. september 2017

Bissen

Profilbillede for Bissen

Tænker det er forskelligt fra barn til barn. Begge mine flaskebørn har sovet 9-10 timer uden mælk fra 8 uger. 

Ved 7 mdr. Var det fra kl 19-5. 

Er den sent aften en drømmeflaske? Jeg ville helt sikkert prøve at droppe den og se om hun ikke bare sover til kl halv 5.. 

Anmeld Citér

14. september 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg fik af vide af min SP at børn ikke havde brug for mad om natten når de var 6 mdr. Alle mine tre børn har ikke fået mad om natten efter de var fyldt 6 mdr, og det har der ikke været nogle problemer i.

Anmeld Citér

14. september 2017

MillyMy

Okay så vil jeg prøve at give den en chance. Hvis det på den måde kan give mere ro er det forsøget værd!

Ja det skulle være en drømmeflaske (Hvad jeg har læst) Men den giver alligevel ikke ro  

Nu håber jeg bare hun acceptere ikke at få den 

Anmeld Citér

14. september 2017

Smølfine123

Profilbillede for Smølfine123

Jeg stoppede helt med den sidste gonatfladke da mine fyldte 7 måneder... så jo nogen kan sagtens undvære. De sov fra 22-5.

Anmeld Citér

15. september 2017

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama
MillyMy skriver:

Hej 

Min datter på 7 mdr. er begyndt at blive puttet til natten allerede kl 19 hver aften - Hun springer den sene lur over, og sover 2 lure i løbet af dagen, 3 timer samlet. Så hun er godt træt når vi når til kl. 19

Hun får 3 gode skemåltider om dagen og derudover 4 flasker i døgnet. Kl. ca. 04.30-05.30 Kl. 14.00 Kl. 19.00 & Kl. 23.00-24.00

Jeg har så i dag haft besøg af sundhedsplejersken, og vi snakkede lidt om at hun sov MEGET uroligt om natten, hun forslog så at jeg dropper flasken sen aften kl. 23.00-24-00 da hun måske ikke alligevel er sulten, og hellere skal lære at vurdere rigtig sult, i stedet for bare at få det tilbudt af vane. Det ville jo være dejligt hvis hun kan undvære, men nu kommer jeg pludselig i tvivl om det er realtisktisk at hun kan undvære mælk helt fra kl. 19.00 og så til 04.30-05.30 ?

Med de 4 flasker hun får nu er hun ca. oppe på 500-600 ml. + det der så er i hendes mad, og sundhedsplejersken syntes ikke jeg skulle putte den sene aftenflaske ind et andet sted i løbet af dagen.

Men siger man ikke 6 timer uden mælk, 7 hvis man er heldig ? Kom pludselig i tvivl, og fik ikke spurgt mere ind til det. 

Det burde hun kunne, men alle børn er jo forskellige... min egen datter fyldte 7 mdr i onsdags og det er hvad hun spiser:

Flaske kl 8 (8oz)

Flaske kl 11:30 (6oz)

Flaske kl 15 (6oz)

Skemad kl 18 (kartoffelmos/gulerødmos, mv)

Flaske kl 20 (6oz) - nogle gange springer hun den endda over hvis vi først har fået aftensmad kl 19

Sover fra 19:30/20:00 - 7:30 uden opvågninger

Hun er ikke begejstret for grød, og kartoffel er lidt hård ved hendes mave, så hun får kun det ene skemåltid lige nu.

Det sker at hun får lidt frugt om eftermiddagen når storesøster får en snack.

Anmeld Citér

15. september 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Vores første fik flaske kl. 20 inden han blev puttet og fik så morgenmad kl. 08-08:30 fra han var 6 måneder.

Vores anden er helt umulig. Han bliver puttet kl. 19 hvor han får flaske og fra kl. 22 er han mega urolig. Jeg løber frem og tilbage hele natten indtil jeg giver mig og give ham en lille flaske (prøver at få ham ud af dem ved at trappe ud) så sover han 2 timer hvis jeg er heldig og så er der ballade igen.

Så mine nætter består af at løbe frem og tilbage og give sutter, trøste og give flaske. Han får 2 flasker og er 7 måneder... Jeg er helt ærlig træt af det, jeg havde nok bare regnet med at han sov igennem fra 6 måneder ligesom storebror

Anmeld Citér

15. september 2017

Mor1986

Profilbillede for Mor1986

Min dreng er 16 mdr. Han får en godnat flaske. Og nogen nætter vågner han og får en. Ja han burde være for stor. Men han har åbenbart stadig behov. Så jeg tænker det er en vurderings sag 

Anmeld Citér

15. september 2017

MillyMy

Vi har nu haft første nat hvor hun blev lagt kl. 19 og fik en flaske der, og fik først igen kl. 04.30, så kan godt lade sig gøre  og kvikkede dog helt op af det, men faldt i søvn igen efter en 30 min. 

Helt ro på natten var der dog alligevel ikke, men hjælper lidt at jeg ikke stresser så meget over at få givet hende den. 

Er i tvivl om egentlig også var sulten der hvor hun fik den, eller om hun egentlig godt kunne have holdt længere, hun vågnede nemlig pga en alarmklok der gik i gang, men tænker hvis hun får den meget senere at der måske ikke vil være plads til morgengrøde  Alle de mange tanker man gør sig!

Jeg krydser fingre for at natten i nat også bliver vellykket 

Anmeld Citér

15. september 2017

MillyMy

Soonmom skriver:

Vores første fik flaske kl. 20 inden han blev puttet og fik så morgenmad kl. 08-08:30 fra han var 6 måneder.

Vores anden er helt umulig. Han bliver puttet kl. 19 hvor han får flaske og fra kl. 22 er han mega urolig. Jeg løber frem og tilbage hele natten indtil jeg giver mig og give ham en lille flaske (prøver at få ham ud af dem ved at trappe ud) så sover han 2 timer hvis jeg er heldig og så er der ballade igen.

Så mine nætter består af at løbe frem og tilbage og give sutter, trøste og give flaske. Han får 2 flasker og er 7 måneder... Jeg er helt ærlig træt af det, jeg havde nok bare regnet med at han sov igennem fra 6 måneder ligesom storebror

Ja det er hårdt med det renderi  For tiden ender jeg også bare med at gå tidligt i seng fordi jeg ellers skal rende ovenpå hele tiden i timen efter hun er blevet lagt.

Din første fik en flaske kl 20 og holdt så helt til næste morgen hvor han fik morgenmad kl.  8-8.30 - gav du ham så flasker i løbet af dagen i stedet ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.