Veninde gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er jeg dum, skal jeg bare tage mig sammen?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

742 visninger
17 svar
46 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. september 2017

Løven149

Jeg har nok bare brug for luft. Sagen er den at min veninde er gravid, og der er skønt. Jeg syntes virkelig at det r dejligt for dem, og det har jeg efterhånden også sagt mange gange syntes jeg. 

Jeg syntes lidt, at hun presse graviditeten ned over hoved på mig, og jeg tror ikke at jeg ønsker det. Jeg vil gerne sige tillykke osv, også snakke lidt om det, når vi ses, men jeg gider ikke sms, scanningsbilleder og facebookopdateringer helt uopfordret. 

Min datter er nu næsten 3, og hun var ikke interesseret, og så hende ikke før til barnedåben 6 mdr efter fødsel. Så jeg syntes faktisk at hun forventer for meget af mig. Jeg har sat hende i boksen bekendt, og flytte hende fra venner boksen. Jeg syntes egentlig at hendes forventninger er urimelige, når hun ikke er mere interesseret i min datter. 

Vi er 5, der ses i ny og næ og hun er den del af den gruppe. Jeg gør jo nok ikke noget ved andet end at brokke mig. Men jeg bliver sgu lidt sur indeni. Smsèr med opdateringer uden at have spurgt.(Det når man slet ikke.)

Jeg kan jo godt forstå at hun er glad, da det er stort, men det er svært for mig, da hun ikke var interesseret da jeg fik min datter og det var jo stor for mig. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

12. september 2017

Anonym

Jeg kan sagtens forstå dine følelser. Men prøv at huske hvordan du selv havde det da hun ikke viste synderlig interesse. Og hun havde jo dengang ikke en jordisk chance for at sætte sig ind i hvor stor en graviditet og et lille barn er. 

Anmeld Citér

12. september 2017

Løven149

Nej, kan nemlig godt huske hvordan var, at man er så lykkelig i den tid. Men samtidig kan jeg også huske skuffelsen over den manglende interesse.

Anmeld Citér

12. september 2017

Flomama

Profilbillede for Flomama
Løven149 skriver:

Nej, kan nemlig godt huske hvordan var, at man er så lykkelig i den tid. Men samtidig kan jeg også huske skuffelsen over den manglende interesse.

Det virker lidt som om du gerne vil straffe hende? 

At fordi du blev såret og hun ikke gav dig opmærksomhed skal hun have tilbage af samme skuffe.  

Hvis du skal have flere børn er der stor chance for hun er meget mere engageret end hun var dengang nu hvor hun ved hvor stort det er. 

Før jeg fik børn var jeg da også helt ligeglad med andres graviditet, jeg kom ikke på barsel besøg og jeg så dem ikke før barnedåb/kommen sammen / familie fest. Det sagde mig intet og jeg anede ikke det betød noget for forældrene. 

Men det ved jeg nu. For nu har jeg selv fået en lækker dreng  

Anmeld Citér

12. september 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra
Flomama skriver:

Det virker lidt som om du gerne vil straffe hende? 

At fordi du blev såret og hun ikke gav dig opmærksomhed skal hun have tilbage af samme skuffe.  

Hvis du skal have flere børn er der stor chance for hun er meget mere engageret end hun var dengang nu hvor hun ved hvor stort det er. 

Før jeg fik børn var jeg da også helt ligeglad med andres graviditet, jeg kom ikke på barsel besøg og jeg så dem ikke før barnedåb/kommen sammen / familie fest. Det sagde mig intet og jeg anede ikke det betød noget for forældrene. 

Men det ved jeg nu. For nu har jeg selv fået en lækker dreng  

Jeg havde det på præcis samme måde. Nu elsker jeg barselsbesøg...

Anmeld Citér

12. september 2017

Løven149

Ikke straffe, men bare være høflig, behandle forholdet mellem os for det. Vi er mere blevet bekendte end veninder og det har været sådan et stykke tid. 

Fordi hun skal have barn skal vi pludselig være tætte veninder, og der er jeg nok bare ikke, bare fordi hun er gravid.

Hvis jeg blev gravid igen, ville jeg ikke opdatere hende, hvis ikke kun spurgte. For der føler jeg vi er. Men det gør hun åbenbart ikke.  

Anmeld Citér

12. september 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Løven149 skriver:

Ikke straffe, men bare være høflig, behandle forholdet mellem os for det. Vi er mere blevet bekendte end veninder og det har været sådan et stykke tid. 

Fordi hun skal have barn skal vi pludselig være tætte veninder, og der er jeg nok bare ikke, bare fordi hun er gravid.

Hvis jeg blev gravid igen, ville jeg ikke opdatere hende, hvis ikke kun spurgte. For der føler jeg vi er. Men det gør hun åbenbart ikke.  

Har du overvejet om hun laver et lidt kikset forsøg på at række ud til dig? At hun måske ser en værdi i at have en tættere veninde med børn i forvejen nu hvor hun selv står og skal ud i forældreverdenen? 

Anmeld Citér

12. september 2017

Mutti84

Profilbillede for Mutti84

Tænk lige... du HAR en datter, så du VED hvordan det er at have børn og hvor stor en graviditet er...

Hun er LIGE blevet gravid med sit første barn... hun havde ikke børn selv, da du blev gravid, så hun havde ikke en jordisk chance for at vide, hvor stort det er...

Før jeg selv blev gravid viste jeg da heller ikke mine veninders graviditeter den store interesse... for det interesserede mig faktisk ikke... nu hvor jeg HAR fået børn, ved jeg dog hvor stor en følelse det er, og at man har brug for, at række ud efter nogen man stoler på...

Jeg tror hun nærer stor respect for dig, og at det er derfor hun gerne vil dele dette med dig.. det er ikke engang sikkert, at hun selv ved hvor såret du føler dig, over at hun ikke viste din datter den store interesse...TAL med hende om det i stedet 

Mor til Zoey og Xavier  

Anmeld Citér

12. september 2017

Anonym

At give tilbage af samme skuffe, løser aldrig konflikter/problemer. 

Du har ændret hende til bekendt i stedet for ven, pga. hvad? Jalousi/straf for at hun ikke viste interesse i din graviditet? 

Sådan hånden på hjertet, hvordan ville du føle hvis situationen var omvendt og hun tænkte som du? 

Jeg er med på dine følelser, men dem kender din veninde tydeligvis ikke til. Har du evt. prøvet at åbne op for en dialog? Altså fortælle hende hvordan du selv følte det dengang du ventede din datter og du godt forstår det måske har været svært at sætte sig i dit sted når hun måske ikke engang selv havde tænkt tanken om børn. 

Jeg var den første i min vennekreds der fik børn. Der faldt veninder fra, der var veninder jeg talte mindre og mindre med, men som har ændret sig med tiden fordi de selv har fået børn nu og ved hvad moderskabet har at byde på. Men jeg har aldrig båret nag eller lukket dem ude af mit liv pga. det. For det var nu ikke deres beslutning at jeg skulle have børn tidligt. Men nu er det bare fedt at vi har det fælles, trods aldersforskellen på vores børn. 

Jeg ville synes du var en hård og snerpet veninde. Men i mon omgangskreds åbner vi også bare munden og siger hvad vi føler og tænker, så der ikke er nogle der surmuler i krogene.

ps. jeg venter også barn og spammer min allertætteste veninder med billeder og opdateringer. Og de elsker det begge to og følger mig tæt. Den ene er færdig med at få børn, den anden har ingen børn, men tænker på det i den nærmeste fremtid. 

Anmeld Citér

12. september 2017

Anonym

"Jeg gider ikke sms, scanningsbilleder og facebookopdateringer helt uopfordret" - altså, du bliver fornærmet over at se en "I dag er jeg 20+0, se min smukke mave"-opdatering på facebook? Eller over at få en opdatering om NF/MD-resultater på sms osv? For ja, så synes jeg i den grad at du er snerpet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+