Det der med at være unge forældre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis man har en læge og jordemoder der hører lidt efter, vil man som normalt fungerende menneske ikke blive sat i "bås" med noget særlig særbehandling som "unge forældre". Jeg var 21 og kæresten 24 dengang. Jeg havde uddannelse og fast job, kæresten læste. jordemoderen sagde direkte til os, at de jo egentlig havde fødselsforberedelse osv for unge under 25, men vi ville føle os malplaceret på sådan et hold. Det var åbenbart sådan noget ekstra pædagogisk og udpenslet i de mindste detaljer. Så vi havde bare et helt standard forløb uden noget ekstra.. 

tænker du vil få lidt ekstra tjek under graviditet pga diabetes, men det er jo kun godt  

Tænker ikke jeres alder er alarmerende på nogen måde. Men gennemtænk lige om der er noget i gerne vil - bare jer to. For der går mange år før det bliver aktuelt at gøre noget alene i mere end en weekend. Så hvis i drømmer om 3 uger i Thailand eller lign, så gør lige det først det er sgu lidt nemmere uden diverse baby-oppakning. Og ærligt - mere afslappende som par end som småbørnsfamilie. Synes jeg.  

jeg synes det har været skønt at få børn tidligt, men jeg ville nok have ønsket at have været "bare kærester" lidt længere end vi nåede at være inden børn. Vi havde 1år og 9mdr inden første baby kom til. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

12. september 2017

Dorthe1986

Profilbillede for Dorthe1986
Mor til Emil og Ella

Hvilken slags uddannelse er du i gang med?

Jeg fik min første da jeg var 24 (ikke specielt ungt), men jeg var i gang med en lang videregående uddannelse. Jeg fødte ham en måned inden jeg skulle aflevere min bachelor-opgave og to måneder inden jeg skulle forsvare den. Det gjorde jeg så, holdt så sommerferie og så fortsatte jeg ellers på kandidaten, men som hjemmestuderende. Så jeg var hjemme hos min søn, men sørgede samtidig for at jeg ikke kom bagud i uddannelsen. Det var hårdt, men godt. Og det var kun fordi jeg ikke orkede at skulle holde fri og så starte op med et nyt hold

Men jeg er rigtig glad for at jeg fik min søn under uddannelse, for selvom pengene var små så var der bare meget mere tid. Jeg kunne også blive ved ham ved sygdom, da der ikke var mødepligt til min uddannelse. Så skulle ikke spekulere i barnets 1. og 2. sygedag osv.

Nu har jeg fået en lille datter også og hende har jeg fået efter endt uddannelse og fast arbejde. Og startede op på arbejde igen efter barsel for tre måneder siden. Og det er bare mindre fleksibelt end hvis man er studerende

Så jeg er bestemt fortaler for at man får børn under uddannelse, hvis man har lysten til det. I skal bare mærke efter hvornår i er klar og ikke se så meget på selve alderen

Anmeld Citér

13. september 2017

mrs.juli

Profilbillede for mrs.juli
lyst til baby nr. 2 :D

Jeg var lige fyldt 24 da jeg fik min søn for 5 år siden, og min mand var knap 24... det var planlagt og vi var jo ikke "unge unge", men alligevel, så tænk jer om! jeg havde en voldsom trang men jeg var så absolut ikke klar til at være mor og min mand meget mindre.

Det er så hamrende hårdt for de aller aller fleste at få et barn, og der går altså mange år før I får jeres frihed tilbage igen. Hvis I er klar til den hårdeste mest prøvende periode i jeres liv, så spring ud i det Det er selvfølgelig det værd, men hvis I ikke har fået nydt jeres ungdom og hinanden til fulde endnu, så gør det først! 

Anmeld Citér

14. september 2017

MummiT

Profilbillede for MummiT
Foto
D. 4/7-14 kom min skønne pige

Jeg var 19 år da jeg fik min datter. Var til en samtale på sygehuset pga min alder, hovedsageligt for at snakke om, om jeg havde brug for særlig støtte og hvad den støtte evt skulle være. De vurderede mig som resursestærk og med et stærkt netværk, så jeg havde ikke brug for ekstra støtte i graviditeten, men kom i kendt jordemoder ordning. - Det var skønt!

Da jeg havde født fik jeg lidt ekstra støtte gennem sundhedsplejersken, fordi jeg havde brug for det. Jeg var enlig og havde en baby der græd rigtig rigtig meget. Jeg fik ekstra besøg fra sp, og fik hjælp fra en frivillig som kom 1 gang om ugen og hjalp mig med noget af alt det jeg ikke nåede fordi min datter græd det meste af dagen. Og så kom jeg i en mødregruppe for unge mødre (under 25). Det var virkelig rart! Dels fordi det var i et fast lokale, og vi havde 2 sundhedsplejersker med hver gang, og dels fordi vi alle havde ca samme alder og havde en del ting til fælles.

Jeg elsker at være ung mor, og have barn mens jeg er under uddannelse. Selvfølgelig er der ting man må undvære, men der er også ting man får ved st have et barn.

http://lb3f.lilypie.com/9GQGp2.png

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.