Hvilken slags uddannelse er du i gang med?
Jeg fik min første da jeg var 24 (ikke specielt ungt), men jeg var i gang med en lang videregående uddannelse. Jeg fødte ham en måned inden jeg skulle aflevere min bachelor-opgave og to måneder inden jeg skulle forsvare den. Det gjorde jeg så, holdt så sommerferie og så fortsatte jeg ellers på kandidaten, men som hjemmestuderende. Så jeg var hjemme hos min søn, men sørgede samtidig for at jeg ikke kom bagud i uddannelsen. Det var hårdt, men godt. Og det var kun fordi jeg ikke orkede at skulle holde fri og så starte op med et nyt hold 
Men jeg er rigtig glad for at jeg fik min søn under uddannelse, for selvom pengene var små så var der bare meget mere tid. Jeg kunne også blive ved ham ved sygdom, da der ikke var mødepligt til min uddannelse. Så skulle ikke spekulere i barnets 1. og 2. sygedag osv.
Nu har jeg fået en lille datter også og hende har jeg fået efter endt uddannelse og fast arbejde. Og startede op på arbejde igen efter barsel for tre måneder siden. Og det er bare mindre fleksibelt end hvis man er studerende 
Så jeg er bestemt fortaler for at man får børn under uddannelse, hvis man har lysten til det. I skal bare mærke efter hvornår i er klar og ikke se så meget på selve alderen 
Anmeld
Citér