Det der med at være unge forældre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.050 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. september

Anonym trådstarter

Hej alle sammen, 

Min kæreste og jeg er begge unge, han fylder 24 til november, og jeg selv fylder 21 til januar. 

Vi har været sammen i godt 2 år, og boet sammen i et år, og vi er begge begyndt at kunne mærke trangen til at få børn, måske især fordi flere venner og veninder meddeler, at de venter sig. 

Så jeg ville høre om nogen herinde havde erfaring som ung forældre, både i forhold til graviditet, uddannelse, og livet som unge forældre. Jeg er igang med uddannelse, og min kæreste er i uddannelse og arbejder samtidigt. 

Hvis nogen herinde også har erfaringer med graviditet som diabetiker vil jeg mægtig gerne høre det, da jeg selv har type 1, og gerne vil høre fra andre der har været igennem det. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

10. september

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg vil mene at 21 og 24 år, er en ganske normal alder, at få børn i, og ville derfor ik se jeg som unge forældre.

Kender mange, der har fået børn under uddannelse, som har været rigtig glade for det. De har følt at det har givet en masse frihed i forhold til barn syg og korter dag i pasning osv osv. 

Kender ik noget til graviditet, med sukkersyge, udover 2 veninder, der har haft/har det.

De har gået til extra kontroller, extra scanninger og har været indlagt nogle dage efter fødslen, da baby selv ska ku regulere blodsukker, inden de ku komme hjem.

Der er en chance for at få store babyer, når man har sukkersyge, og derfor ska man være forberedet på feks ks osv. Vh Stine 

Anmeld Citér

10. september

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg vil mene at 21 og 24 år, er en ganske normal alder, at få børn i, og ville derfor ik se jeg som unge forældre.

Kender mange, der har fået børn under uddannelse, som har været rigtig glade for det. De har følt at det har givet en masse frihed i forhold til barn syg og korter dag i pasning osv osv. 

Kender ik noget til graviditet, med sukkersyge, udover 2 veninder, der har haft/har det.

De har gået til extra kontroller, extra scanninger og har været indlagt nogle dage efter fødslen, da baby selv ska ku regulere blodsukker, inden de ku komme hjem.

Der er en chance for at få store babyer, når man har sukkersyge, og derfor ska man være forberedet på feks ks osv. Vh Stine 

Hej, 

super rart at høre fra en med erfaringer. Jeg mener ikke selv det er alt for ungt, men jeg kommer fra en familie hvor sent fødte børn er normen, og hvor mine bedsteforældre har oldebørn på min alder og ældre, og endda tipoldebørn der kun er få år yngre end mig. 

I forhold til store børn ved jeg at risikoen primært er der ved højt blodsukker. 

Endnu engang, virkelig rart at høre fra dig ��

Anmeld Citér

10. september

Ano87

Profilbillede for Ano87

Kan kun svare på det ene, tror heller ikke i decideret vil blive set som unge hvis det er, mere normale

Jeg venter min første og er fyldt 30 når han kommer ud, og jeg føler mig faktisk ret gammel som tiderne er i dag 

Anmeld Citér

11. september

Flomama

Profilbillede for Flomama

Hej 

Jeg retter lige de andre 

Jo i vil blive set som unge forældre. I Danmark hedder grænsen 25. Så indtil det 25 år er man ung mor. 

Jeg var selv 21 da jeg fik min første søn. For mig  var det en perfekt alder! Og det eneste jeg mærkede til "ung" mor var jeg kom i en mødre gruppe for unge mødre  

Diabetes har jeg desværre ingen erfaring med. 

Anmeld Citér

11. september

Anonymor

Profilbillede for Anonymor
Anonym skriver:

Hej alle sammen, 

Min kæreste og jeg er begge unge, han fylder 24 til november, og jeg selv fylder 21 til januar. 

Vi har været sammen i godt 2 år, og boet sammen i et år, og vi er begge begyndt at kunne mærke trangen til at få børn, måske især fordi flere venner og veninder meddeler, at de venter sig. 

Så jeg ville høre om nogen herinde havde erfaring som ung forældre, både i forhold til graviditet, uddannelse, og livet som unge forældre. Jeg er igang med uddannelse, og min kæreste er i uddannelse og arbejder samtidigt. 

Hvis nogen herinde også har erfaringer med graviditet som diabetiker vil jeg mægtig gerne høre det, da jeg selv har type 1, og gerne vil høre fra andre der har været igennem det. 

Jeg var 21 jeg blev gravid med min første. Min x og jeg var begge studerende. Fik to børn under uddannelse, er lige blevet færdig nu her. Hvad vil du gerne vide mere specifikt?  

Anmeld Citér

11. september

Anonym

Jeg var 20, da jeg fik den første og 22, da jeg fik nr. 2. Vi var unge forældre, men selvom der mange steder er tilbud til gravide under 25, er det ikke ensbetydende med at man skal benytte sig af det. 

Vi havde rimelig stærke ressourcer og så derfor ingen grund til at skulle følges tættere end andre gravide/kommende forældre. 

Jeg gik til almindelig jordemoderkonsultationer og ikke for unge mødre. Jeg kom i en ung mødregruppe, men da jeg havde været der et par gange kunne jeg bare mærke at mange af dem var på et helt andet plan end jeg. Vores graviditet var planlagt og kunne slet ikke relatere til de problematikker alle de andre unge mødre havde. Jeg bad sundhedsplejersken om at komme i en anden mødregruppe, hvor jeg selvfølgelig var den yngste, men det var super fint og vi klingede godt sammen. 

Jeg  synes det er vigtigt at tænke over og mærke efter egne behov, frem for systemets "retningslinjer." For man KAN altså ikke sætte alle unge mødre/forældre i én kasse. 

Vi venter vores 3 barn nu, og det bliver en efternøler, men jeg synes det er fedt, at opleve det hele igen og at jeg stadig har mange år til at få flere børn, hvis det er det jeg ønsker. 

Da vi fik de to første, var vi begge under uddannelse, det fungerede super fint og følte faktisk mere frihed, end jeg føler nu, hvor vi begge har 37 timer jobs. Der har for os begge været studiedage, vi har ikke altid mødt og haft fri på samme tid, så børnene har aldrig haft så lange dage i institution, som de har nu. Jeg kan godt mærke at der vil blive en markant forskel når nr. 3 kommer og min barsel slutter. Så kan jeg kun holde barns første sygedag, hvor jeg på mit studie ikke har været så bundet, hvilket min mand heller ikke har været. 

Undskyld den lange smøre, håber du kan bruge noget af det.  Held og lykke. Har ingen erfaringer med diabetes under graviditet. 

Anmeld Citér

11. september

MiniMe2005

Jeg synes ikke, 21 år er "ung" på den måde, hvor jeg ville studse over det. Jo, bevares, du vil være yngre end gennemsnittet, men det var jeg sådan set også med mine 28 år.

Umiddelbart lyder I klar, men det eneste jeg umiddelbart tænker, er, om I vil have børn, fordi I virkelig vil, eller fordi alle omkring jer får børn? Så mærk grundigt efter med jer selv.

Jeg har ingen personlig erfaring med graviditet og barsel under uddannelse, men jeg kender en del, der har, og de har været glade for det. Økonomien er selvfølgelig ikke helt vild, men der er en anden frihed, flere ferier og overskud og fleksibilitet. 

Så hvis I virkelig er klar, så go for it :-)

Anmeld Citér

11. september

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle sammen, 

Jeg er lige blevet 27 og mor til seks skønne unger. 

Min ældste er knap 10 og min yngste bli'r 2 i december. 

De er det bedste der er sket i mit liv. Men jeg ville nok ha ventet nogle år vis jeg kunne.

Jeg går hjemme med tabt arbejds fortjeneste og min mand arbejder fuldtid. 

Anmeld Citér

12. september

Anonym trådstarter

Rigtigt rart at høre fra jer alle sammen, virkelig! Sider og snakker med min kæreste om det nu, så vi kan tage en beslutning om, om vi gerne vil prøve at få et barn. Vi er begge enige om at det er rigtig dejligt at høre fra jer som selv har oplevet at stå med barn/børn under uddannelse. 

Tusind tak! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.