Weekend arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.925 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. september 2017

Emma3101

Hej debattører 

Er nysgerrig efter at høre hvad I arbejder med, da jeg virkelig tvivler på hvor jeg hører til på arbejdsmarkedet. Jeg er 25 og begynder så småt at tænke på fremtiden med børn, men hvordan passer jeg det ind når jeg arbejder i butik. Vi har åbent 10-18 og når jeg arbejder lørdag, så har jeg en hverdags fri. Desværre så er lørdagen også til 18 og bruger 1 time i transport frem og tilbage. 

Hvordan får i det til at fungere ? 

Har også overvejet ny uddannelse men det er ikke helt  nemt at gå ned på su budget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2017

Tip!

Jeg er pædagog på et bosted for mennesker med huntington sygdom. 

Jeg arbejder både dag, aften og weekend vagter. Jeg er ansat på 37 timer, med arbejde hveranden weekend. Så lørdag og søndag møder jeg 7-15.. har 50 min kørsel hver vej, så køre senest 6.10 og er hjemme igen kl 16 ca. 

Min kæreste er sammen med min søn når jeg er på arbejde.. sådan har det været siden vi flyttede sammen for snart 2 år siden. 

Det giver nogle fridage på hverdage, og der når jeg alt muligt, eller slapper af.. 

Anmeld Citér

10. september 2017

sandramor

Jeg er enlig mor til 2 piger på 12 og 6 år.... Jeg er studerende men er til januar færdig som socialrådgiver 

Mit fremtidige arbejde vil ligge fra mandag til fredag fra et sted mellem 8 og 17....  

Jeg arbejdede i butik før og det kunne jeg simpelthen ikke få til at hænge sammen med børn og ingen mand hjemme....

Anmeld Citér

10. september 2017

Bb2015

Her er det godt nok min mand der har aften- og weekend arbejde, men der er det så bare mig der har vores søn. Skulle det ske, som er tilfældet dette semester, at jeg også har sent fri (med rejsetid på 1,5 time hver vej), så beder vi bedsterne om at hente ham 

Anmeld Citér

10. september 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg er enlig mor og har søgt ind på en uddannelse hvor aften- og weekendvagter er et must. Jeg har så min mor der kan hjælpe + at min datter er sammen med sin far hver 2. weekend, så det er sådan det kommer til at hænge sammen her. Brænder det på har jeg også et par veninder, og en søster der gerne hjælper hvis de har mulighed for det.

Anmeld Citér

10. september 2017

Thea14

Det afhænger jo af din partner hvorvidt det kan hænge sammen. Har han også butikstider kan det blive noget af et puslespil at få det hele til at gå op med vagtplanerne og det kan resultere i at I aldrig vil se hinanden, fordi I er nødt til at arbejde på skift.  

Dernæst afhænger det af hjælp fra forældre og svigerforældre.

Jeg har selv et arbejde hvor alle timer udover de 10 om ugen, ligger aften eller weekend (aften er tidsrummet 17-00). Det fungerer for os, da manden kan hente, men psykisk fungerer der ikke for mig, da jeg føler jeg aldrig ser min datter. Især nu hvor jer går hjemme på barsel og kan nyde hende i weekenderne og om aftenen, kan jeg se hvor meget jeg går glip af. 

Kender en der er sygeplejerske med mange nattevagter og manden har et job hvor han arbejder en uge i stræk og så har en uge fri. De har fundet en institution der har døgnåbent, men med timebegrænsning på hvor mange timer børnene må være der. Det har fungerer fint for dem at kunne levere børnene i børnehave om natten af og til. 

Anmeld Citér

14. september 2017

Emma3101

Thea14 skriver:

Det afhænger jo af din partner hvorvidt det kan hænge sammen. Har han også butikstider kan det blive noget af et puslespil at få det hele til at gå op med vagtplanerne og det kan resultere i at I aldrig vil se hinanden, fordi I er nødt til at arbejde på skift.  

Dernæst afhænger det af hjælp fra forældre og svigerforældre.

Jeg har selv et arbejde hvor alle timer udover de 10 om ugen, ligger aften eller weekend (aften er tidsrummet 17-00). Det fungerer for os, da manden kan hente, men psykisk fungerer der ikke for mig, da jeg føler jeg aldrig ser min datter. Især nu hvor jer går hjemme på barsel og kan nyde hende i weekenderne og om aftenen, kan jeg se hvor meget jeg går glip af. 

Kender en der er sygeplejerske med mange nattevagter og manden har et job hvor han arbejder en uge i stræk og så har en uge fri. De har fundet en institution der har døgnåbent, men med timebegrænsning på hvor mange timer børnene må være der. Det har fungerer fint for dem at kunne levere børnene i børnehave om natten af og til. 

For mig er det også det psykiske der gør mig nervøs. Min kæreste har arbejde man-fre kl 6-14 så det vil passe fint med at jeg aflevere og han henter. Dog vil han stå for rigtig og jeg vil nok føle jeg ikke har tid til at se barnet. 

Anmeld Citér

14. september 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Emma3101 skriver:

For mig er det også det psykiske der gør mig nervøs. Min kæreste har arbejde man-fre kl 6-14 så det vil passe fint med at jeg aflevere og han henter. Dog vil han stå for rigtig og jeg vil nok føle jeg ikke har tid til at se barnet. 

Hvorfor skulle du ikke se barnet nok? I kan jo være sammen de hverdage du har fri. For mig at se er der også fordele ved at den ene part har weekendarbejde. Mindre tid i institutionen for børn og 3 dages fri hver uge. 

Anmeld Citér

14. september 2017

MiniMe2005

Jeg kan komme med erfaring som barn af en mor med skiftende arbejdstider :-)

Min mor arbejdede i skiftehold det meste af min barndom. Det var alt fra kl 5 om morgen til 01 om natten, weekender, jul, ferier mm. Og ved du hvad? Det var faktisk rigtigt fedt. Nej, jeg så hende ikke altid om morgenen, hun kunne ikke altid putte, men til gengæld kunne hun have fri en helt almindelig, grå tirsdag, hvor vi så kunne lave noget hyggeligt sammen. Som barn syntes jeg bare, det var fedt at se min mor så meget mere (for sådan føltes det) end mine venner. 

Så jeg er fan af skiftehold og ville ikke have noget imod det selv :-) Men det kræver selvfølgelig et godt samarbejde  med din partner :-)

Anmeld Citér

14. september 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg arbejder også på et bosted, med skiftende vagter i hverdagene og arbejde hver anden weekend. 

Jeg tænker at det kommer rigtig meget an på ens kæreste/ partner, hvordan man får det til at hænge sammen. Vi er heldige at han har et alm  8-16.30, så vi har aldrig problemer med at aflever/hente.

Jeg har fri hver torsdag, hvor jeg ordner forskellige ting, holder fri med den mindste og den store kommer hjem fra skole kl 14. Ud over det har jeg fri 6 dage i træk hver 4 uge og ellers enkelte forskellige fridag i de andre uger. 

For mig betyder mine fridage rigtig meget, hvilket jeg aldrig ku få i et alm arbejde. Self ville det være rart ik at sku arbejde hver anden weekend, men ka endelig bare godt lide mit job, hvilket igen er super vigtigt!! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.