Samvær med far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.277 visninger
16 svar
14 synes godt om
3. september 2017

debattør-39304

Jeg har ofte undret mig over de forældre der ikke ønsker at deres barn har samvær med den anden forældre. Ja faktisk forarger det mig. Alligevel står jeg nu i en lignende situation. Min datter er i dag 3 1/2 år og hendes far kommer fra et ikke europæisk land. Jeg boede i landet i halvandet år sammen med min datters far inden hun blev født. Det var et turbulent forhold, med en meget verbalt overfusende, manipulerende og temperamentsfuld person. Da jeg blev gravid fortalte jeg ham at jeg ville flytte tilbage til Danmark og det var en befrielse endelig at slippe væk fra det. han var tilstede da hun blev født og hun har to gange som spæd besøgt ham samt han har været i Danmark to gange og besøge hende. Dette stoppede dog efter han truede mig på livet samt med at kidnappe min datter. Jeg har frabedt mig at modtage børnepenge fra ham da jeg ikke ønsker at ha noget med ham at gøre. Dog snakker han med hende via Skype ca 2 gange om måneden. Nu har han så annonceret at han har købt flybilletter til at besøge hende og jeg er virkelig i syv sind hvorvidt jeg skal lade ham se hende eller ej. Jeg synes det er et dillemma da jeg synes børn skal have samvær med begge sine forældre men samtidig er det en person det tidligere har truet med at bortføre hende da "det var hans tur til at have den det samme tid som hun nu ha de været hos mig". jeg ønsker bare at gøre hvad der er rigtig for min datter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2017

Mortilah

Jeg synes det lyder ret risikabelt... og ja man har da en eller anden form for ret til sit barn og omvendt. Men i min verden mister man den ret når man truer med bortførsel. Jeg turde ikke. Og jeg havde ikke ondt af manden. Han har selv bragt sig i den situation! 

Anmeld Citér

3. september 2017

Babilooo

Ikke på vilkår om han vill få samvær med mit barn.

det ville aldrig komme på tale. Jeg ville tage på ferie med barnet i den uge han var her - eller i sommerhus.

Anmeld Citér

3. september 2017

Babilooo

Smølfine123 skriver:

Ikke på vilkår om han vill få samvær med mit barn.

det ville aldrig komme på tale. Jeg ville tage på ferie med barnet i den uge han var her - eller i sommerhus.

... og specielt hvis han er muslim. 

Anmeld Citér

3. september 2017

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Smølfine123 skriver:

Omg ! 

Anmeld Citér

3. september 2017

AnoMom

Smølfine123 skriver:

Hvad f*** har det at han er muslim med noget som helst at gøre? Danske mænd kan ligeså vel kidnappe børn!

til ts. 

Jeg ville ikke turde uden overvåget samvær. Ville ringe til SF og forhører mig om det 

Anmeld Citér

3. september 2017

Babilooo

Aisha skriver:

Omg ! 

Jeg har ikke noget imod muslimer .. men det er et faktum at det oftest er til muslimske lande at børn bliver kidnappet til. I mange muslimske lande er børn også mandens ejendom - så ja jeg vill være endnu mere nervøs hvis manden var fra et muslimsk land.

Anmeld Citér

3. september 2017

Rockertand

...

Anmeld Citér

3. september 2017

Babilooo

Ok - så kom med modsvar. Instedet for OMG eller ....

Faktum er at de fleste kidnapninger er til muslimske lande og når der sker er det væsenlig farligere, sværere og dyrt at få børnene re-kidnappet. Faren har automatisk forældremyndighed og ejerskab over børnene.

Anmeld Citér

3. september 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
debattør-39304 skriver:

Jeg har ofte undret mig over de forældre der ikke ønsker at deres barn har samvær med den anden forældre. Ja faktisk forarger det mig. Alligevel står jeg nu i en lignende situation. Min datter er i dag 3 1/2 år og hendes far kommer fra et ikke europæisk land. Jeg boede i landet i halvandet år sammen med min datters far inden hun blev født. Det var et turbulent forhold, med en meget verbalt overfusende, manipulerende og temperamentsfuld person. Da jeg blev gravid fortalte jeg ham at jeg ville flytte tilbage til Danmark og det var en befrielse endelig at slippe væk fra det. han var tilstede da hun blev født og hun har to gange som spæd besøgt ham samt han har været i Danmark to gange og besøge hende. Dette stoppede dog efter han truede mig på livet samt med at kidnappe min datter. Jeg har frabedt mig at modtage børnepenge fra ham da jeg ikke ønsker at ha noget med ham at gøre. Dog snakker han med hende via Skype ca 2 gange om måneden. Nu har han så annonceret at han har købt flybilletter til at besøge hende og jeg er virkelig i syv sind hvorvidt jeg skal lade ham se hende eller ej. Jeg synes det er et dillemma da jeg synes børn skal have samvær med begge sine forældre men samtidig er det en person det tidligere har truet med at bortføre hende da "det var hans tur til at have den det samme tid som hun nu ha de været hos mig". jeg ønsker bare at gøre hvad der er rigtig for min datter.

Jeg ville ikke turde det. 

Kunne godt finde på at ikke være hjemme når han er i DK/ikke være alene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.