Barn syg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2017

Tommelise

Det er ikke en ret, man har lovmæssigt. Det kommer an på overenskomsten.

Når det så er sagt, så har jeg altid syntes, at det var helt ok, når en kollega havde barns første sygedag. Bør bliver syge ind imellem, og så kan forældrene jo blive nødt til at blive hjemme. Jeg synes virkelig, alle mine tidligere kolleger har gjort, hvad de kunne for at begrænse fraværet. 

På min nuværende arbejdsplads, er der ingen af personalet, der har børn under 14 år - uha vi er vist alle lidt halvgamle.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2017

Tommelise

Ih altså - der skulle BØRN bliver syge ind imellem - ikke BØR

Anmeld Citér

29. august 2017

alenemor42

Abracadabra skriver:

Har du noget på skrift omkring det? For på alle mine arbejdspladser har samme regel været brugt: Man kan have barn syg mandag til fredag 7-17, resten af tiden må man have arrangeret sig med andre pasningsmuligheder. Derudover ville jeg nok også selv blive lidt muggen over at blive kaldt på aftennattevagt en lørdag, fordi Alexander på 2 helst vil have sin mor, når han er snottet...

Jeg kan simpelthen ikke få min telefon til at linke korrekt 

Men bl.a foa har det beskrevet.

Nu er det jo ikke alle der eks. Har far der passer ved skæve arbejdstider... der er mange der har andre pasningsløsninger og som der skrives kan ansvaret være for stort ved ex. Et meget sygt barn og her skal hensynet til barnet komme først.

Selvfølgelig har man samme rettigheder i alle vagtlag uanset personlige meninger og holdninger, præcis som stedfædre og mødre har ret til stedbarns første sygedag når man er samlevende.

Anmeld Citér

29. august 2017

alenemor42

alenemor42 skriver:

Jeg kan simpelthen ikke få min telefon til at linke korrekt 

Men bl.a foa har det beskrevet.

Nu er det jo ikke alle der eks. Har far der passer ved skæve arbejdstider... der er mange der har andre pasningsløsninger og som der skrives kan ansvaret være for stort ved ex. Et meget sygt barn og her skal hensynet til barnet komme først.

Selvfølgelig har man samme rettigheder i alle vagtlag uanset personlige meninger og holdninger, præcis som stedfædre og mødre har ret til stedbarns første sygedag når man er samlevende.

Barn sygedag er selvfølgelig afhængig af overenskomst i det hele taget....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.