Dilemma omkring jobskifte - HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilket job skal min mand tage?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

842 visninger
18 svar
38 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. august 2017

Anonym trådstarter

Min mand har i en længere periode overvejet et jobskifte. Dette skyldes primært, at han på sin nuværende arbejdsplads får mere og mere ansvar, hvilket er lækkert, men lønnen følger ikke med. Til MUS samtaler får han simpelthen så meget ros, men måneden efter er der lønsamtaler og der har chefen bare lukket kassen i og været mega arrogant. Det skal lige siges, at chefen har været en klaphat og pga hans ledelsesstil har mange taget flugten fra firmaet.

Min mand har søgt ét andet job og fået det. Han er blevet tilbudt en lønstigning på 3000 kr om måneden.

dilemmaet er, at min mand i sit nuværende job har krav på 10 ugers betalt barsel, hvilket han har valgt at tage. Hvis han siger ja til det nye job, kan de tilbyde ham 14 dages betalt barsel (udover de første 14 dage)

For at gøre det hele mere kompliceret, har hans nuværende chef sagt op og den nye chef, som tiltræder 1/9, er én min mand har arbejdet tæt sammen med. Derfor gik min mand til ham i fredags og fortalte om det nye jobtilbud og at han overvejede at blive i firmaet, hvis lønnen kunne matche den nye stilling. Den nye chef kunne, af gode grunde, ikke love noget, men han ytrede at han rigtig gerne ville beholde min mand, han kendte til hans værd i firmaet og at han ville kigge på lønnen, når han blev indsat. 

Min mand skal tage stilling til hvilket job han vælger i dag!

1: sit nuværende job, ti ugers barsel og muligheden for en lønstigning.

2: det nye job, 3000 kr mere i løn om måneden, men kun 2 ugers betalt barsel.

Han er i vildrede - hvad ville I vælge?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

20. august 2017

Anonym

Det kommer an på hvad der vægter højst for jer som familie - 10 ugers barsel og en mulig lønstigning eller en decideret lønstigning som sker ved at tage det nye job.

i vores familie havde vi valgt lønstigningen fordi den ville passe til vores behov 

Anmeld Citér

20. august 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kommer an på hvad der vægter højst for jer som familie - 10 ugers barsel og en mulig lønstigning eller en decideret lønstigning som sker ved at tage det nye job.

i vores familie havde vi valgt lønstigningen fordi den ville passe til vores behov 

En lønstigning ville være super og noget han har ønsket længe, men samtidig har min mand haft lang barsel med vores to andre børn og det har simpelthen været guld værd.

Det er ikke fordi at jeg ikke ville elske, at få hele barslen selv, men samtidig ved jeg hvad det betyder for min mand. 

Anmeld Citér

20. august 2017

hekran

Profilbillede for hekran

Kan han ikke tage det nye job og få noget af din barsel (og få de tilhørende barselsdagpenge)? Eller hvem betalte den barsel, som hans nuværende job kunne tilbyde? 
I vælger jo selv, hvordan I vil dele en god bid af barslen. 
Jeg tror jeg ville vælge at smutte til et sted, der ville kunne give mig en højere fast løn

Anmeld Citér

20. august 2017

Anonym trådstarter

hekran skriver:

Kan han ikke tage det nye job og få noget af din barsel (og få de tilhørende barselsdagpenge)? Eller hvem betalte den barsel, som hans nuværende job kunne tilbyde? 
I vælger jo selv, hvordan I vil dele en god bid af barslen. 
Jeg tror jeg ville vælge at smutte til et sted, der ville kunne give mig en højere fast løn

Min mand får fuld løn under barsel i det job han er i nu. Da jeg inden barsel, var i et vikariat, har jeg intet job at vende tilbage til. Hvis min mand skal have barsel på dagpenge, vil vi være to på dagpenge og det kan ikke hænge sammen for os.

Anmeld Citér

20. august 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Anonym skriver:

Min mand har i en længere periode overvejet et jobskifte. Dette skyldes primært, at han på sin nuværende arbejdsplads får mere og mere ansvar, hvilket er lækkert, men lønnen følger ikke med. Til MUS samtaler får han simpelthen så meget ros, men måneden efter er der lønsamtaler og der har chefen bare lukket kassen i og været mega arrogant. Det skal lige siges, at chefen har været en klaphat og pga hans ledelsesstil har mange taget flugten fra firmaet.

Min mand har søgt ét andet job og fået det. Han er blevet tilbudt en lønstigning på 3000 kr om måneden.

dilemmaet er, at min mand i sit nuværende job har krav på 10 ugers betalt barsel, hvilket han har valgt at tage. Hvis han siger ja til det nye job, kan de tilbyde ham 14 dages betalt barsel (udover de første 14 dage)

For at gøre det hele mere kompliceret, har hans nuværende chef sagt op og den nye chef, som tiltræder 1/9, er én min mand har arbejdet tæt sammen med. Derfor gik min mand til ham i fredags og fortalte om det nye jobtilbud og at han overvejede at blive i firmaet, hvis lønnen kunne matche den nye stilling. Den nye chef kunne, af gode grunde, ikke love noget, men han ytrede at han rigtig gerne ville beholde min mand, han kendte til hans værd i firmaet og at han ville kigge på lønnen, når han blev indsat. 

Min mand skal tage stilling til hvilket job han vælger i dag!

1: sit nuværende job, ti ugers barsel og muligheden for en lønstigning.

2: det nye job, 3000 kr mere i løn om måneden, men kun 2 ugers betalt barsel.

Han er i vildrede - hvad ville I vælge?

Hvad vægter din mand ellerhøjst? Ja, det er super rart med barsel, men er det vigtigere end et bedre job han forhåbentlig skal have i meget længere tid? Synes egentlig det med  barsel er med til at forvrænge billedet. Det vigtigste må vel være hvad han allermest har lyst til, og hvilken stilling han bedst kan forestille sig at være i, og være gladest for? 

Anmeld Citér

20. august 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hva med muligheden med at tage det nye job, også i en periode lægge de 3000kr til side, som han ville få extra, også bruge de penge på barsel?? Vh Stine 

Anmeld Citér

20. august 2017

Anonym trådstarter

Cherraly skriver:

Hvad vægter din mand ellerhøjst? Ja, det er super rart med barsel, men er det vigtigere end et bedre job han forhåbentlig skal have i meget længere tid? Synes egentlig det med  barsel er med til at forvrænge billedet. Det vigtigste må vel være hvad han allermest har lyst til, og hvilken stilling han bedst kan forestille sig at være i, og være gladest for? 

Barslen betyder bare virkelig meget for ham. Han er egentlig glad for at være i sit nuværende job, men har følt sig underbetalt længe. Derfor at han søgte videre. Det nye lyder virkelig spændende og han får mere ansvar, så det er en god mulighed, men samtidig kører han sit nuværende job med en frihed, som han er bange for at han ikke kan få, selvom det nye job har indvilliget i samme betingelser.

Anmeld Citér

20. august 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Hva med muligheden med at tage det nye job, også i en periode lægge de 3000kr til side, som han ville få extra, også bruge de penge på barsel?? Vh Stine 

Det er 3000 kr før skat, men han kan ikke nå at spare op, da hans barsel skulle påbegyndes 1/1. Og det nye job er fra 1/10

Anmeld Citér

20. august 2017

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Hvis man som mig er en lille smule tryghedsnarkoman, så er alle skift lidt svært, og så er det jo lidt belejligt at have en barsel som begrundelse 

Jeg tænker din mand har søgt et andet job af en årsag, og den årsag er der vel stadig for ellers var han ikke i et dilemma. Og jeg tænker han skal overveje, er årsagen "kun" lønnen, eller er det også noget med interesse, få et mere spændene job, mere ansvar osv..? Og så skal han tænke sig selv om 1 år siddende i samme job som nu, nogen lønforhøjelse, ikke mere ansvar - vil han så tænke: gid jeg havde taget det andet job? ja barsel er skøn og det er en vild god aftale han har fået (synes faktisk også den i det nye job er okay 4 uger hjemme på fuld løn er da ikke dårligt), men der er også et liv efter barslen - og jeg tænker ikke kun økonomisk men også en tilfredshed med hverdagen. Barsler og ferier er fantastiske, men det er i hverdagen livet leves og vi skal føle en tilfredshed og have de gode stunder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+