Vegetariske retter til lille barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. august 2017

L-mor

Profilbillede for L-mor

Hvis det kun er rødt kød, hun reagerer på, kan jeg anbefale de små rødspættefileter fra Rema 1000. Min søn elsker. Jeg vender dem på panden i lidt smør. Der er ingen ben og kødet falder fra hinanden. Og smagen er meget 'mild'. Min søn er lidt doven, når det kommer til at tygge kød, så vi får primært fisk, pølser og ind imellem hakket kød.

min søn er også glad for pasta og kalder nudler for pasta. Nudlerne putter jeg i stir fry og i salater. Så gnasker han glad og fro grøntsagerne i sig.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

17. august 2017

JP5

Profilbillede for JP5

Jeg kan virkelig anbefale Mia sommer's kogebog vegansk velvære, der er rigtig mange gode opskrifter, fif og praktisk info om ernæring

Anmeld Citér

21. august 2017

Hekate

Profilbillede for Hekate

Hvad med nogle kikærteboller, som så kan erstatte rugbrødet? Så kommer der da lidt sund indenbords.

De laves af blendede kikærter, som blandes med vand, lidt salt, lidt hvedemel og ca. 1 tsk bagepulver (de kan også krydres). Når konsistensen er rimelig fast, så skal man bare tage en ske og klaske dem over på et stykke bagepapir på en bradepande og lade dem bage på 200 grader indtil de er gyldne.
De har en mild smag og en god konsistens.

Nu siger du, at din datter ikke kan lide konsistensen af grød - hvad med at forsøge med nogle supper, som der også foreslås?
Det er f.eks. snart sæson for græskar, som man kan lave gode supper af. Man kan også blende bønner og linser i supper, så mætter de rigtigt.

Heidi

Anmeld Citér

21. august 2017

nielsen80

Profilbillede for nielsen80

Jeg tænker faktisk, jeg ville få læge indover. Hvis hun kun spiser pasta og rugbrød, mangler hun jo en del vitaminer m.m. Jeg tror man kan få en henvisning til fagfolk, som arbejder med særlig kræsende børn. Det lyder så ekstremt, at jeg ville starte der.

Derudover, ville jeg som en anden forslår prøve at lave ting som ligner favoritterne, men som indeholder grønsager og proteiner. F.eks bønnepasta, kikærtemel i rugbrødet osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.