Vegetariske retter til lille barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.361 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. august 2017

Anonym trådstarter

Jeg leder efter nogle gode, vegetariske retter til en meget selektiv lille pige på 3 år. Jeg kan simplethen ikke få hende til at spise noget som helst andet end pasta og rugbrød - begge dele kun med smør.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

17. august 2017

L-mor

Profilbillede for L-mor
Anonym skriver:

Jeg leder efter nogle gode, vegetariske retter til en meget selektiv lille pige på 3 år. Jeg kan simplethen ikke få hende til at spise noget som helst andet end pasta og rugbrød - begge dele kun med smør.

Min søn er glad for grød (havre, hirse, ris, you name it), omeletter med peberfrugt og cherrytomater ved siden af, hoummus, oliven. Og ALLE surmælksprodukter (A38, tykmælk, ymer, kærnemælk) morgen, middag og aften med div. Muesli, tørret frugt, osv.

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym trådstarter

L-mor skriver:

Min søn er glad for grød (havre, hirse, ris, you name it), omeletter med peberfrugt og cherrytomater ved siden af, hoummus, oliven. Og ALLE surmælksprodukter (A38, tykmælk, ymer, kærnemælk) morgen, middag og aften med div. Muesli, tørret frugt, osv.

Tak for svar.

Desværre bryder min pige sig ikke om konsistensen på grød, uanset hvad slags. Hun siger at "føles ad i munden"

Hun gider heller ikke mælkeprodukter af nogen slags.

Omelet har jeg faktisk ikke prøvet, da jeg ikke selv er en fan af æg, men det skal da helt sikkert testet

Anmeld Citér

17. august 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Vil hun slet ikke spise nogle former for kød / fisk ?

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Vil hun slet ikke spise nogle former for kød / fisk ?

Nej. Hun kan ikke lide "fornemmelsen" og siger at det "føles ad i munden" og giver hende ondt i maven - hvilket så også passer, for hun får dårlig mave hver gang hun har spist noget der indeholder kød.

Anmeld Citér

17. august 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Nej. Hun kan ikke lide "fornemmelsen" og siger at det "føles ad i munden" og giver hende ondt i maven - hvilket så også passer, for hun får dårlig mave hver gang hun har spist noget der indeholder kød.

Har du snakket med jeres læge om, at hun ligefrem for dårlig mave hver gang hun har spist noget der indeholder kød ?

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Har du snakket med jeres læge om, at hun ligefrem for dårlig mave hver gang hun har spist noget der indeholder kød ?

Ja, hun har været til adskillige undersøgelser siden hun var ca. 10 måneder gammel. Til at starte med troede de at det var kødallergi/intolerans (hvilket jeg ikke engang vidste fandtes), men det er åbenbart kun rødt kød (okse, kalv) man ikke kan tåle så.

De ved stadig ikke hvorfor hun får dårlig mave af det, men vi kan jo heller ikke bare lade hende blive syg hele tiden ved at give hende kød, indtil vi finder ud af hvorfor.

Anmeld Citér

17. august 2017

Anonym

Hvad med supper? -græskar, ærte, kartoffel you name it

Anmeld Citér

17. august 2017

frkchili

Profilbillede for frkchili

I kan prøve med forskellige lasagner, jeg kan anbefale at lave dem med aubergine og ricottaost (mascarpone kan også bruges) 

Anmeld Citér

17. august 2017

BSH11

Mit barn lærte asparges at kende af en mærkelig årsag, kan ikke stoppe hende længere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.