Har du Facebook?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Facebook eller ikke Facebook

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.176 visninger
31 svar
27 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. august 2017

Tystys14

Profilbillede for Tystys14

Ja som overskriften lyder er jeg interesseret i at finde ud af om jeg er helt alene om ikke at have det sociale medie Facebook? 

Jeg har personligt ikke selv lyst til at have Facebook eller anden social medie der minder om. Jeg har haft Facebook for år tilbage og helt ærligt syntes jeg det var noget pjat, og blev på en måde i dårligt humør af det. 

Fik en mail fra mit nye studie om at vi alle skulle gå ind og melde os til deres Facebook gruppe. Hmm... 

Hvad tænker i om Facebook og om dem der fravælger dette? Eller er i selv en af dem som har fravalgt dette medie.  Er ret nysgerrig omkring dette emne. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

17. august 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har Facebook og har nok haft det de sidste 15 år, men første begyndt at bruge det "rigtigt" indenfor de sidste snart 8-9 år.

jeg bruger det mest for hyggens skyld. = for at se hva gamle bekendte går og laver nu og andre sjove ting.

Det er sjældent jeg selv ligger noget op, med mindre der lige er sket noget pudsigt/skørt/sjovt. Jeg brokker mig aldrig på fb og oplever sjældent at folk brokker sig.

Alle ved jo også at fb i virkeligheden er et sted, hvor feks kommende arbejdsgiver osv går ind og tjekker dig. ( kender jeg flere steder der gør/har gjort)

På mit arbejde har vores vikar en fb gruppe, hvor vores chef gir info omkring dato for møder osv, hvilket de selv havde bedt om at få oprettet. Fungere super! Vh Stine 

Anmeld Citér

17. august 2017

Camellia

Profilbillede for Camellia
StineW79 skriver:

Jeg har Facebook og har nok haft det de sidste 15 år, men første begyndt at bruge det "rigtigt" indenfor de sidste snart 8-9 år.

jeg bruger det mest for hyggens skyld. = for at se hva gamle bekendte går og laver nu og andre sjove ting.

Det er sjældent jeg selv ligger noget op, med mindre der lige er sket noget pudsigt/skørt/sjovt. Jeg brokker mig aldrig på fb og oplever sjældent at folk brokker sig.

Alle ved jo også at fb i virkeligheden er et sted, hvor feks kommende arbejdsgiver osv går ind og tjekker dig. ( kender jeg flere steder der gør/har gjort)

På mit arbejde har vores vikar en fb gruppe, hvor vores chef gir info omkring dato for møder osv, hvilket de selv havde bedt om at få oprettet. Fungere super! Vh Stine 

Måske et dumt spørgsmål, men eksisterede Facebook for 15 år siden? Så var jeg 12 år gammel, det er da først kommet lidt senere, er det ikke?  

Til trådstarter: ingen Facebook her :-)

Anmeld Citér

17. august 2017

Munder

Profilbillede for Munder
Mod
Camellia skriver:

Måske et dumt spørgsmål, men eksisterede Facebook for 15 år siden? Så var jeg 12 år gammel, det er da først kommet lidt senere, er det ikke?  

Det er ikke helt 15 år gammelt, blev lanceret i starten af 2004 

Anmeld Citér

17. august 2017

Tystys14

Profilbillede for Tystys14
Camellia skriver:

Sjovt jeg vidste heller ikke hvornår det blev lanceret.  Troede også jeg var ældre dengang Facebook blev lavet. Men der kan man bare se. 

Hvordan kan det være du har fravalgt Facebook ? Hvis du vil fortælle det selvfølgelig   Dejligt jeg ikke er helt alene. 

Anmeld Citér

17. august 2017

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Ja det har jeg. Bruger det til hygge, holde kontakt med familien der bor på den anden side af jorden, networking og ja, i mit arbejde med hr. Det kan være en meget nyttig ressource alt efter hvordan du bruger det.

Anmeld Citér

17. august 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har. Bruger det til alt lige fra skoleinfo - der er en gruppe for skolen/klassen hvor lærere og pædagoger ligger info og billeder op. Til familie jeg ikke rigtig ser, men gerne vil se hvordan det går dem. Og min helt fantastiske terminsgruppe som jeg har fået mange tætte venskaber ud af, også irl det er også der jeg opsnapper de fleste store nyheder da jeg ikke har tv og ikke tjekker netaviser eller fysiske.

Jeg bruger det rigtig meget, også til beskeder istedet for SMS, da min kæreste arbejder i udlandet, så det kan hurtigt blive dyrt ellers, men med facebooks messenger kan vi både skrive og facetime uden merbetaling  

Anmeld Citér

17. august 2017

StineW79

Munder skriver:

Det er ikke helt 15 år gammelt, blev lanceret i starten af 2004 

Ok så har jeg haft det siden 2004, da det kom fra, men det føltes som ca 15 år Puha jeg er vist ved at være gammel, for det er godt nok mange år!!  Vh Stine 

Anmeld Citér

17. august 2017

Thea14

Jeg syntes nu Facebook er meget hyggelig til at følge med i hvad gamle efterskole venner mm går og laver, få underholdende nyheder og generelt et grin eller to af og til når noget sjovt deles. Desuden bruger min arbejdsplads det en del til at dele informationer og slå ledige vagter op. 

Jeg er så også grov i min sortering derinde, og dem der bliver ved at lægge ting op som kg ikke bryder mig om at se, de bliver blot ikke fulgt længere, så jeg aktivt skal opsøge deres profil for at få deres nyheder.

Jeg er også blevet bedre til at se bag facaden og se at alt ikke er så rosenrødt som folk nogle gange får det til at lyde med deres opslag. Det er trods alt et medie hvor man kan give folk det indtryk som man ønsker.

Det er sjældent jeg selv ligger noget op, men det hænder da at der sker noget i mit liv jeg gerne vil dele med andre. 

Jeg har desuden også både Instagram og Twitter, men dem bruger jeg udelukkende til at følge kendte mennesker og få et indblik i deres liv (og de har det sjovt nok med ikke at vise et altid rosenrødt billede af det hele). Følger også filmselskaber mm her, så jeg får film informationer hurtigt. Det er rart i forbindelse med mit arbejde.

Anmeld Citér

17. august 2017

StineW79

Camellia skriver:

He He ka så regne ud at jeg har været på fb, siden det kom frem og at det føltes som for ca 15 år siden

Puha jeg føler mig gammel, på trods af at jeg "kun" er 38. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.