Nøj, det gør ondt at skrive..
Min forlovet og jeg har været sammen i 7 år, og han har en datter fra tidligere forhold på 13 år,
Vores første lange stykke tid var rigtig hård, men synes vi kom godt igennem det og fik det godt sammen. Alle sammen..
Den sidste år har bare værd hård med hård på..
Et eksempel fra idag.
Jeg laver mad og beder imens bonus om at finde rest penge frem af de frokost penge hun fik til frokost (beder udelukkende om at få rest tilbage da hun godt kan finde på at skippe middagsmad for at bruge penge til at spare op til dyre ting såsom en air board. Ser helst at hun skal spise da jeg ved at hun er sulten)
Nå men hun bliver irriteret og siger "hvorfor nu?!"
Jeg svarer at jeg gerne vil lave ens opdragelse på hende og hendes brødre, og at de også skal gøre det jeg beder dem om (Vi har 3 fælles børn )
Hun henter så pengene og sætter sig derefter til at surmule, og nægter konsekvent at spise.
Under aftensmad bliver hun ved med at rive i dugen, sidde omvendt på stolen, også sidde med benene oppe på stolen med hovedet begravet i knæerne..
Både hendes far og jeg siger mindst 50 gange at hun er en stor pige, og at hun skal sidde pænt da der er 3 små drenge som prøver at koncentrer sig om at spise. Efter 1 min forsætter hun showet-
Da vi er færdige med at spise forsætter hun.
Jeg giver hende to valg:
-At vi alle kan være glade, og ha det godt med hinanden
Eller
-At hun går ned på sit værelse og køler lidt ned.
Hun vælger derefter at forsøge at stikke af, hvor hendes far prøver at tale hende til fornuft. Hun ender dog med at stikke af (igen igen) Hun er dog kommet hjem igen, og kan høre at hun hygger med sin far nedenunder imens jeg putter børn.
Jeg føler virkelig at jeg prøver alt. Tilbyder trøst og kram, bruger utallige af timer på at rydde op efter hende, og på hendes værelse, ordner hende madpakke, finder tøj til hende, gør alt klar til hende. Men alligevel er det somom at jeg ikke kan bruges til noget og at jeg blot er i vejen.
Da hun smuttede tidligere idag, græd jeg som bare fanden, jeg elsker hende så højt, men alligevel kan hun ikke engang give os den respekt at lave være med at daffe fordi der bliver sat krav til hende. Jeg havde endda stået og lavet andet mad til hende fordi hun ikke brød sig om det vi skulle ha...
Jeg føler mig som en taber bonus mor, og har ærligt ligenu ikke lyst til at blive hjemme resten af ugen fordi hun er her. Jeg føler slet ikke at jeg er velkommen.
Jeg føler at jeg bliver skidt i nakken, og at jeg slet ikke bliver værdsat.
igår bad jeg hende om at ligge hende tøj på plads efter jeg havde lagt det sammen.. Det var et kæmpe problem da hun hverken vidste hvor det skulle ligge og at det ville tage laaaangtid. Ender med at gøre det for hende men får ikke engang en bette tak. Skal lige siges at hun godt ved hvor det skal være.....
Føler mig ramt og ked.. Hvad er der i vejen med mig?
Der er ikke noget i vejen med dig, det er skide hårdt somme tider at være bonusmor, ligesom det er at være biomor.
jeg tror hun føler sig anderledes. Hun er ene pige blandt tre brødre, hun er den store, de er de små, hun er bonus, de er fælles osv.
når der pointeres hun skal aflevere, fordi det gør dine børn fremhæves det at hun er anderledes, selvom det er gjort i modsatte mening.
Når hun skal sidde ordenlig fordi hun er den store, og de små er der, er hun igen anderledes.
når hun får speciel ret, gjort i god mening, er hun igen anderledes.
jeg tror hun føler sig ekskluderet i søskendeflokken og dermed familien, og jeg tror hun føler et stort pres for at passe ind.
derudover er hun teen og hormonerne begynder at rase i hendes forsvarsløse krop.
hun vil gerne spare op, får hun mon lommepenge? Det er jo sundt ikke bare at få det man har ønsket sig, men sparet op, som en stor pige. Er sikker på hun ville passe rigtig godt på sit air board.
selvfølgelig skal noget være anderledes for hende, fordi hun er ældst, men mon ikke også der er nogle fordele kun hun må, som hun elsker..
<3