Barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2017

Kay

Der kommer helt an på hvad du skal bruge den til  er det by kørsel og små hygge ture i nabolaget er drejehjul fint... er det lange ture i skoven og andet underlag end asfalt og stier vil jeg sige normale... 

men som andre siger så er det vigtgeste et langt liggemål 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2017

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Vi har en barnevogn med faste hjul og har så valgt at købe en klapvogn med drejehjul der kan ligges helt ned. Vi har store unger så en kompi var ikke løsningen hos os da vi havde brug for langt liggemål. Nu tager vi bare den vogn der passer med hvad vi skal og hvem vi skal have med

Anmeld Citér

16. august 2017

FruSteffensen

Vi bor midt inde i København og jeg har købt en med drejehjul netop derfor. Jeg har også bevidst valgt en uden det famøse lange liggemål, for det gør den bar ekstra tung og besværlig at manøvrere rundt. Langt liggemål er kun "en ting" i Skandinavien.

I resten af verden har man liggemål under 90 og skifter bare til klapvogn når barnet vokser ud af barnevognen, hvilket vel i øvrigt passet med at det også er der danske babyer begynder at sidde op i barnevognen fordi de gerne vil følge med i hvad der sker omkring dem.

Jeg har valgt en kombivogn hvor klapvognssædet kan lægges helt vandret, og tænker at det bliver super. Hvis vi mod forventning får brug for en stor vogn til at stille i gården til lure, vil jeg købe en godt brugt på dba. Jeg gider ikke skubbe rundt på de 5 - 10 ekstra kilo i flere år, bare fordi den skal bruges til lur i weekenderne.

Anmeld Citér

16. august 2017

Kay

FruSteffensen skriver:

Vi bor midt inde i København og jeg har købt en med drejehjul netop derfor. Jeg har også bevidst valgt en uden det famøse lange liggemål, for det gør den bar ekstra tung og besværlig at manøvrere rundt. Langt liggemål er kun "en ting" i Skandinavien.

I resten af verden har man liggemål under 90 og skifter bare til klapvogn når barnet vokser ud af barnevognen, hvilket vel i øvrigt passet med at det også er der danske babyer begynder at sidde op i barnevognen fordi de gerne vil følge med i hvad der sker omkring dem.

Jeg har valgt en kombivogn hvor klapvognssædet kan lægges helt vandret, og tænker at det bliver super. Hvis vi mod forventning får brug for en stor vogn til at stille i gården til lure, vil jeg købe en godt brugt på dba. Jeg gider ikke skubbe rundt på de 5 - 10 ekstra kilo i flere år, bare fordi den skal bruges til lur i weekenderne.

Grunden til at det lange liggemål er en ting i Skandinavien og især i Danmark er jo at mange børn sover lure hver dag i deres barnevogne, hvilket ikke sker i mange andre lande og det wr jo også grunden til at det lange ligge mål er vigtig for mange da det jo ikke er det bedste for barnets ryg ej Heller det mest behagelige at ligge og sove lur i en klapvogn 1-2 gange om dagen 

Men hvis man ikke bruger vognen til at sove lur i til hverdag så er der jo ingen grund til at vælge en med langt liggemål 

Anmeld Citér

16. august 2017

CBbaby

Kay skriver:

Grunden til at det lange liggemål er en ting i Skandinavien og især i Danmark er jo at mange børn sover lure hver dag i deres barnevogne, hvilket ikke sker i mange andre lande og det wr jo også grunden til at det lange ligge mål er vigtig for mange da det jo ikke er det bedste for barnets ryg ej Heller det mest behagelige at ligge og sove lur i en klapvogn 1-2 gange om dagen 

Men hvis man ikke bruger vognen til at sove lur i til hverdag så er der jo ingen grund til at vælge en med langt liggemål 

Men så lægger man jo en madras i? (En klapvognsmadras) Så er den fuldt ud så behagelig som en barnevogn?  

Anmeld Citér

16. august 2017

Kay

CBbaby skriver:

Men så lægger man jo en madras i? (En klapvognsmadras) Så er den fuldt ud så behagelig som en barnevogn?  

Jeg har endnu ikke set en klapvogn hvor jeg vil betegne det der er i sædet og ryglæn som en "madras"... men fred være med det... jeg tænker ikke der er ret mange der putter deres børn i en klapvogn til hverdag... 

Anmeld Citér

16. august 2017

Kay

CBbaby skriver:

Jeg har endnu ikke set en klapvogn hvor jeg vil betegne det der er i sædet og ryglæn som en "madras"... men fred være med det... jeg tænker ikke der er ret mange der putter deres børn i en klapvogn til hverdag... 

Anmeld Citér

17. august 2017

FruK.

Barnevogn: Drejehjul. 

Jeg kan slet ikke anbefale at du bruger en barnevogn. De er store, og fylder meget i bilen. Herudover skal dit barn over i en klapvogn, før han/hun er fyldt 3 år og så skal i ud og bruge penge på ny vogn igen. 

Kender mange med barnevogne, som har fortrudt. Vi havde selv en Phil and Teds kombivogn. 

Tjek dem ud De kan bruges fra 0 - enten i lift eller sovepose, og fra 9 mdr kan de sidde op i klapvognen ��

Anmeld Citér

17. august 2017

CBbaby

Tja - vi har altid kun puttet i klapvogn. (Bortset fra 0-8 måneder, hvor kombidelen var til helt små børn) 

det samme har alle i min mødregruppe - det vil sige 4 kvinder. De skiftede så bare før mig - fordi de mente deres børn gerne ville op og se. Den yngste var 6 måneder.

de 3 andre børn i dagplejen har også kun klapvogne, som de sover lur i (også derhjemme) en enkelt har en altanbarnevogn  

Så er der 3 i min opgang med børn - den ene min bedste veninde. Med børn fra 1-3 år. De putter også i klapvogn efter børnene er fyldt 8-9 måneder. Og her står de i gården og sover i dem dagligt.  

vi bor i Kbh - det har nok meget at sige. 

Her er der ekstra fyld i klapvognen. Så de ligger rigtig godt og sover generelt også lidt længere (i hvertfald vores egen og min venindes. For det har vi talt om. Men det skyldes nok mere placeringen af klapvognene)

Anmeld Citér

17. august 2017

MiniMe2005

Det gør vi og har gjort det, siden vores søn var fem måneder :-) Der har aldrig været problemer, og han sover faktisk bedre i den, end i barnevognen. Vores klapvogn er desuden godkendt til brug fra fødsel, så jeg kan ikke se, hvorfor man ikke skulle kunne det. Og det gør de fleste faktisk her i København. Det er utroligt sjældent, at jeg ser en rigtig barnevogn. De fleste har kombi.

Helt ærligt, så tror jeg det er smag og behag og selvfølgelig behov. Som sagt ville jeg hurtigt kyle en barnevogn med faste hjul ad helvede til, da vi bor i byen. Boede vi på landet, kunne det meget vel være, at jeg ville elske den.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.