Barnevogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Med eller uden drejehjul?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

910 visninger
19 svar
5 synes godt om
15. august 2017

Ano87

Profilbillede for Ano87

Jeg er tidligt på den, er 11+1, men kan ikke lade vær med at kigge på udstyr 

Vi venter dog med noget som helst til vi har været til nakkefoldsscanning, som er i næste uge 

Men barnevogn, fordele/ulemper ved barnevogn med og uden drejehjul, hvad er jeres mening? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

15. august 2017

Rockertand

Profilbillede for Rockertand
Ano87 skriver:

Vi venter dog med noget som helst til vi har været til nakkefoldsscanning, som er i næste uge 

Men barnevogn, fordele/ulemper ved barnevogn med og uden drejehjul, hvad er jeres mening? 

Drejehjul eller ej, så er langt liggemål det vigtigste, når man får børn, der vokser med lynets hast.

Anmeld Citér

15. august 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er vist mest en nice-to-have. Hvis det betyder man skal betale meget mere for en vogn, så er det næppe det værd. Vi overtog en ældre brugt vogn med almindelige hjul og den har været helt glimrende.

Drejehjul er vist også bedst, hvis man kun kører på hårde flader. En tur på grus eller i skoven går nemmere med almindelige hjul. Det er dog ikke noget jeg selv har erfaring med - blot hørt fra andre.

Anmeld Citér

15. august 2017

Buller4321

Profilbillede for Buller4321
Ano87 skriver:

Tænker det kommer an på jeres behov, feks. Hvor i bor. 

jeg har haft en emmaljunga klapvogn med drejehjul, den var lækker at gå med når vi var inde i byen. (Solgte den og barnevognen  pga gentagne aborter)

Jeg er heldigvis gravid igen og har derfor bestilt ny barnevogn (Odder north)  vi bor i en forstad til Aalborg, så synes ikke vi har  behov for en vogn med drejehjul 

Anmeld Citér

15. august 2017

Ciss

Profilbillede for Ciss

Vi havde barnevogn med drejehjul. Det var guld værdt! Den kunne styres med en hånd. Hvis vi skulle igennem sand eller grus, trak jeg den efter mig. Så gik det lige så let som med almindelige hjul. Jeg havde ikke problemer med den i skoven. Det var kun i løst materiale, at det var en fordel at vende vognen

Anmeld Citér

15. august 2017

AnoMom

Profilbillede for AnoMom
Rockertand skriver:

Drejehjul eller ej, så er langt liggemål det vigtigste, når man får børn, der vokser med lynets hast.

Den med langt liggemål sagde alle også til mig. jeg tog derfor imod en Big Star supreme.

Min søn er nu 2 år og nåede aldrig ar vokse ud af den før han kom i klapvogn. Han kan stadig ligge i barnevognen  

ts. Drejehjul eller ej. Der er mange faktorer der spiller ind. 

Hvilket terræn opholder du dig mest i? Har du nogle former for kropspeoblemer f.eks dårlig ryg eller bækkenløsning, er transport mest offentligt eller privat osv  

Anmeld Citér

15. august 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Kommer an på hvad den skal bruges til. 

Vi har altid haft to.

En til at sove i (uden drejrhjul) og en kombi vogn (vores første havde ingen dreje hjul og det var egentlig fint nok, vores anden har drejehjul og det er jeg så glad for, men det er også en søskendevogn og vejer derfor lidt mere, så i butikker og i byen er den meget nemmere at manerer med og når man køre i skov osv kan man bare låse dem) 

Anmeld Citér

15. august 2017

MiniMe2005

Det kommer helt an på jeres behov. Vi bor i byen, så drejehjul er uundværlige efter min mening. Faste hjul ville være mega irriterende i butikker og supermarkeder.

Mht liggemål, så er det ikke så nødvendigt igen. Vores meget lange dreng voksede ud af barnevognskassen til vores kombivogn, da han var fem måneder og blev derfor flyttet i klapvognsdelen. Da den kan lægges helt ned, var det intet problem. Faktisk sov han bedre der end i barnevognen. Og igen er en kombivogn bare ti gange lettere at have med rundt i byen. I skal bare huske at sikre, at klapvognsdelen kan lægges helt flat ned.

Men bor i ikke i byen, kan det da godt være, at det giver fin mening med en almindelig barnevogn og faste hjul. Jeg ville personligt aldrig vælge det ud fra mine behov.

Anmeld Citér

15. august 2017

Ano87

Profilbillede for Ano87

Havde nu tænkt vi kun skulle have en barnevogn 

Men ved ikke helt hvad planen er,  udover at jeg vil kunne gå hvor jeg har lyst uden problemer

Ingen af os har nogle problemer, transport er bil, terrænmæssigt vil jeg egentlig bare gerne kunne det hele  vi bor i en lille by på landet, så ikke noget særligt der. 

Men ja har godt hørt det med liggemålet før. 

Og dejligt med lidt indput 

Anmeld Citér

16. august 2017

Thilde86

Profilbillede for Thilde86
Ano87 skriver:

Havde nu tænkt vi kun skulle have en barnevogn 

Men ved ikke helt hvad planen er,  udover at jeg vil kunne gå hvor jeg har lyst uden problemer

Ingen af os har nogle problemer, transport er bil, terrænmæssigt vil jeg egentlig bare gerne kunne det hele  vi bor i en lille by på landet, så ikke noget særligt der. 

Men ja har godt hørt det med liggemålet før. 

Og dejligt med lidt indput 

Så vil jeg helt klart vælge uden drejehjul, altså med almindelige hjul.

Dem jeg kender der har købt drejehjul har alle fortrudt det, på nær dem der bor inde i en storby, og aldrig har vognen med andre steder end der.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.