Hjælp! pb og jobsituation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad skal vi gøre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

757 visninger
11 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. august 2017

Anonym trådstarter

Hej alle! 

Jeg har virkelig brug for at få vejledning i forhold til min fremtid sammen med min kæreste gennem 3,5 år (26 og 27 år)!

jeg skriver som anonym, da det er info som ikke er offentliggjort endnu + andre ikke kender til vores planer.

Sagen er den, at der er rokeringer på mit arbejde pga forskellige omstændigheder, og i dag blev jeg informeret om, at jeg skal starte på job et nyt sted om små 14 dage. Det i sig selv er helt okay, men dilemmaet er, at min kæreste og jeg efter et langt tilløb endelig er klar til at gå i gang med pb - faktisk havde vi aftalt at starte lige præcis i dag (pudsigt sammentræf). Vi har ønsket os et barn længe, men jeg ville gerne vente lidt, da jeg fik fast job i februar sidste år, og gerne lige ville være i den stilling i et års tid før jeg bare blev gravid 

Nu kan jeg ikke finde ud af om vi endnu engang skal udsætte vores brændende ønske om at få en baby, eller om vi bare skal springe ud i det? Og i så fald, hvor længe skal vi udsætte det? Jeg synes bare tanken om at starte på nyt job, og så om 3-4 måneder (hvis det da kommer til at gå hurtigt med at blive gravid) fortælle, at om mindre end et halvt år skal jeg på barsel, den er sådan lidt flad, hvis man kan sige det sådan!  Hvad skal jeg/vi gøre? Hvad ville I selv gøre? HJÆLP HJÆLP!

og tak hvis du nåede med så langt!

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

14. august 2017

Rockertand

Profilbillede for Rockertand
Anonym skriver:

Hej alle! 

Jeg har virkelig brug for at få vejledning i forhold til min fremtid sammen med min kæreste gennem 3,5 år (26 og 27 år)!

jeg skriver som anonym, da det er info som ikke er offentliggjort endnu + andre ikke kender til vores planer.

Sagen er den, at der er rokeringer på mit arbejde pga forskellige omstændigheder, og i dag blev jeg informeret om, at jeg skal starte på job et nyt sted om små 14 dage. Det i sig selv er helt okay, men dilemmaet er, at min kæreste og jeg efter et langt tilløb endelig er klar til at gå i gang med pb - faktisk havde vi aftalt at starte lige præcis i dag (pudsigt sammentræf). Vi har ønsket os et barn længe, men jeg ville gerne vente lidt, da jeg fik fast job i februar sidste år, og gerne lige ville være i den stilling i et års tid før jeg bare blev gravid 

Nu kan jeg ikke finde ud af om vi endnu engang skal udsætte vores brændende ønske om at få en baby, eller om vi bare skal springe ud i det? Og i så fald, hvor længe skal vi udsætte det? Jeg synes bare tanken om at starte på nyt job, og så om 3-4 måneder (hvis det da kommer til at gå hurtigt med at blive gravid) fortælle, at om mindre end et halvt år skal jeg på barsel, den er sådan lidt flad, hvis man kan sige det sådan!  Hvad skal jeg/vi gøre? Hvad ville I selv gøre? HJÆLP HJÆLP!

og tak hvis du nåede med så langt!

Jeg synes, at det er ret væsentligt, hvilken branche/arbejde, der er tale om.

Anmeld Citér

14. august 2017

FruSteffensen

Profilbillede for FruSteffensen

Har jeg forstået det rigtigt at du bliver flyttet til en anden afdeling på firmaets initiativ og at du bliver indenfor samme firma? Så ville jeg slet ikke lade det influere på min beslutning - med mindre det nye job er lige netop det du har hiet efter længe og har ventet på som en del af din karriere

Og så er der jo ikke nogen garanti for at du bliver gravid lige med det samme. Et halvt år kan der hurtigt gå, og så er det jo noget helt andet ifht. jobskiftet.

Anmeld Citér

14. august 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg synes, at det er ret væsentligt, hvilken branche/arbejde, der er tale om.

Jeg er pædagog i daginstitution 

Anmeld Citér

14. august 2017

Anonym trådstarter

FruSteffensen skriver:

Har jeg forstået det rigtigt at du bliver flyttet til en anden afdeling på firmaets initiativ og at du bliver indenfor samme firma? Så ville jeg slet ikke lade det influere på min beslutning - med mindre det nye job er lige netop det du har hiet efter længe og har ventet på som en del af din karriere

Og så er der jo ikke nogen garanti for at du bliver gravid lige med det samme. Et halvt år kan der hurtigt gå, og så er det jo noget helt andet ifht. jobskiftet.

Tak for dit svar  ja, det er helt rigtig forstået. Jeg er kommunalt ansat i daginstitution, og det er en anden institution i kommunen jeg bliver flyttet til  

Anmeld Citér

14. august 2017

Ck93

Profilbillede for Ck93

Jeg kan godt følge dig men jeg ville nok ærlig talt være lidt kold og egoistisk der. Hvis i gerne vil have børn - så gør det! Vi er lige startet på projekt barn og det er da den fedeste følelse og ja om det er nu eller om 2 år tror jeg arbejdspladsen er ligeglad med held og lykke med det!

Anmeld Citér

14. august 2017

Anonym trådstarter

Ck93 skriver:

Jeg kan godt følge dig men jeg ville nok ærlig talt være lidt kold og egoistisk der. Hvis i gerne vil have børn - så gør det! Vi er lige startet på projekt barn og det er da den fedeste følelse og ja om det er nu eller om 2 år tror jeg arbejdspladsen er ligeglad med held og lykke med det!

Tusind tak for dit svar  du har nok ret i, at man bør være lidt egoistisk i den situation, og at det er et fedt om det er nu eller om 2 år det sker 

og tak, også held og lykke med jeres PB 

Anmeld Citér

14. august 2017

Rockertand

Profilbillede for Rockertand
Anonym skriver:

Jeg er pædagog i daginstitution 

Ok, så ville jeg ikke vente. Hvis det var karriereminded, og der var visse mål, så ville jeg satse på det, men pædagog kan jeg ikke se hindring for, jobbet er der jo også, når du kommer tilbage  

Anmeld Citér

14. august 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Ok, så ville jeg ikke vente. Hvis det var karriereminded, og der var visse mål, så ville jeg satse på det, men pædagog kan jeg ikke se hindring for, jobbet er der jo også, når du kommer tilbage  

Tak for dit svar 

Anmeld Citér

15. august 2017

anonym12

Profilbillede for anonym12

Spring ud i det. Jeg kan ikke se hvorfor i skulle vente

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.