Lus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2017

mor0914

mor:) skriver:

Jeg har langt og enormt tykt hår, mine børn har tykt hår og her har hedrin altid været nok. (Vi har haft lus tre gange i løbet af de sidste 4 år. Og jeg arbejder i institution) 

ifølge vejledningen behøver man ikke at kæmme - jeg har så gjort det 2-3 dage efter for at sikre mig der ikke var nogen 

Efter behandling med hedrin har du så oplevet at der sidder små lus længere nede i håret? 

Vi har nemlig også behandlet med hedrin begge gange. Men her til aften da jeg så alle de små lus i håret (som hvad vi kunne se var døde) blev jeg i tvivl om det har virket. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2017

mor0914

mor:) skriver:

Jeg har langt og enormt tykt hår, mine børn har tykt hår og her har hedrin altid været nok. (Vi har haft lus tre gange i løbet af de sidste 4 år. Og jeg arbejder i institution) 

ifølge vejledningen behøver man ikke at kæmme - jeg har så gjort det 2-3 dage efter for at sikre mig der ikke var nogen 

Efter behandling med hedrin har du så oplevet at der sidder små lus længere nede i håret? 

Vi har nemlig også behandlet med hedrin begge gange. Men her til aften da jeg så alle de små lus i håret (som hvad vi kunne se var døde) blev jeg i tvivl om det har virket. 

Anmeld Citér

9. august 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
mor0914 skriver:

Nej - men vi har også kæmmet og tænker fået alle med på den måde. Men hvis de er døde er det jo ikke et problem, så er det bare at kæmme dem væk med en god del balsam i håret går det nemmere  

husker nu at jeg har kæmmet håret før jeg skyllede det ud, altså efter det har siddet i håret i noget tid. 

Anmeld Citér

9. august 2017

Frk.S

Jeg loggede faktisk lige på for at få et råd om lus.

Vi har nemlig fundet en lus på vores datter for første gang her til aften.

Jeg har ikke kunnet finde nogen på mig selv eller lillesøster. Men anbefales det at alle i husstanden bliver behandlet uanset? 

Anmeld Citér

9. august 2017

Tommelise

Jeg har ingen erfaring med lus, men jeg kender en, som efter kæmning blandede halvt vand og halvt sprit i en forstøver og sprayede det i håret - derefter skulle det sidde et stykke tid (husker ikke hvor længe) - håret blev viklet ind i et håndklæde.

Det var et råd, hun fik af sin frisør.

Anmeld Citér

10. august 2017

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg har brugt quassia bark, som skal stå og trække i 24 timer, og så sprøjter man det i håret og kæmmer. Det tager tre dage og tre behandlinger, og så er det hele væk. 

Anmeld Citér

10. august 2017

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
mor0914 skriver:

Jeg har brugt sprit i mit eget hår.. Og var i tvivl om jeg kunne gøre det i hendes hår - men det lyder det til at jeg godt kan �� Så er det jo bare at gå i krig. Og tak for svaret. Udfører du kun behandlingen en gang eller gør du det flere gange?

En gang er faktisk nok :-)

Anmeld Citér

10. august 2017

CC79

Det bedste jeg har gjort i lusekampen var at købe et tættekamsæt på apoteket. Der var 6 forskellige kamme og har så kæmmet børnene for lus to gange dagligt i 1 uge og så 1 gang dagligt i en uge. Dernæst da de var væk kæmmede jeg børnene 2-3 gange om ugen indtil lusefaren fra børnehaven var drevet over igen. Kæmmer børnene fra tid til anden nu ved mistanke om lus men har ingen lus haft siden og slap også af med lusene i mit eget hår ved at kæmme mig selv. Og jeg har meget tykt og langt hår. Syns faktisk det var nemmre med kæmning end at skulle igang med luseshampo mv. Og en billig løsning også når det kun var kamme der skulle investeres i.

Anmeld Citér

12. august 2017

FrkLarsen

Hejsa 

Her hjemme har jeg en på 7 som også havde lus for første gang for 3 mdr siden. 

Vi bruger Hedrin fra apoteket, sådan noget rigtig oliet snask, men det har virket og vi har ikke set skyggen af lus siden! 

Man kan købe en forebyggende i samme udgave også 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.