Lus

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.946 visninger
18 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. august 2017

mor0914

Hej. 

Min datter på 8 år har haft lus for første gang for ca 1 1/2 måned siden.

Inden vi tog på ferie for ca 14 dage siden, havde både hende og jeg lus IGEN. 

Her til aften efter hårvasken fandt jeg en del små lus nederst i håret- de så døde ud.

Please hjælp mig. Hvad hjælper på at få lusene væk en gang for alle?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2017

B&J

Jeg bruge slave måden hvis man kan kalde det jeg fjerner alle lus med mine negle finger det kan tage lang tid.

også kæmmer jeg mod æg med balsam

ig det gentager jeg til jeg stor set ikke kan finde flere æg.

så vasker jeg med den lus shampoo man kan få

på apoteket det har jeg altid gjord ved min dreng.

vaske puder og bamser jeg ved nogle siger det er en skrøne men jeg vil bare være 100% sikker .

hvis jeg havde en pige vil jeg sætte min piges hår op men det kan jo komme fra ferien

Anmeld Citér

9. august 2017

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Eddike er meget effektivt imod lus, evt blandet op med en lille smule sprit. At eddike har rensende egenskaber er vist ingen nyhed, da det tidligere har været anvendt til blandt andet tøjvask, ligesom det har været brugt til syltning og indgår i diverse gamle husråd.

Du kan benytte eddiken alene, du kan også blande sprit i, begge dele virker, men blandingen med sprit er lige en tand mere virksom og effektiv.

1 dl husholdningssprit og 2 dl eddike.

Bland de to ingredienser sammen i en skål, og begynd herefter at massere blandingen ind i håret og hovedbunden.

Tag evt en badehætte eller pose over håret, eller lad det trænge ind, og sov derefter med det i håret. Vask håret næste morgen med shampoo eller balsam.

Alle lus dør, mens æggene dør indenfor 2 døgn, problemet er løst billigt, enkelt og effektivt.

Den opskrift har jeg brugt 2 gange på mine 3 børn og mig selv.. - jeg er fan! 

Anmeld Citér

9. august 2017

mor0914

Vi har vasket alt 1. og 2. gang. 

De små lus der sidder langt nede i håret er de levende? Hun har hendes hår sat op hver dag. 

Men ville bare ønske at man kunne finde en "kur der dur". 

Anmeld Citér

9. august 2017

mor0914

Problembarnet skriver:

Eddike er meget effektivt imod lus, evt blandet op med en lille smule sprit. At eddike har rensende egenskaber er vist ingen nyhed, da det tidligere har været anvendt til blandt andet tøjvask, ligesom det har været brugt til syltning og indgår i diverse gamle husråd.

Du kan benytte eddiken alene, du kan også blande sprit i, begge dele virker, men blandingen med sprit er lige en tand mere virksom og effektiv.

1 dl husholdningssprit og 2 dl eddike.

Bland de to ingredienser sammen i en skål, og begynd herefter at massere blandingen ind i håret og hovedbunden.

Tag evt en badehætte eller pose over håret, eller lad det trænge ind, og sov derefter med det i håret. Vask håret næste morgen med shampoo eller balsam.

Alle lus dør, mens æggene dør indenfor 2 døgn, problemet er løst billigt, enkelt og effektivt.

Den opskrift har jeg brugt 2 gange på mine 3 børn og mig selv.. - jeg er fan! 

Jeg har brugt sprit i mit eget hår.. Og var i tvivl om jeg kunne gøre det i hendes hår - men det lyder det til at jeg godt kan �� Så er det jo bare at gå i krig. Og tak for svaret. Udfører du kun behandlingen en gang eller gør du det flere gange?

Anmeld Citér

9. august 2017

Thea14

Min søster var en af dem der altid hev lus end hjem og desværre fik jeg dem også altid. Husker tydeligt lusseshampoo og endda loppeshampoo til hunde og katte, når vores mor fik nok.

Fik det igen som teenager og valgte at spraye hele håret godt ind i en gang hårlak og sætte det op. Lod det sidde weekenden over uden at gøre noget og vaskede så hår alm. Inden jeg skulle ud i offentligheden igen efter nogle dage. Har 7-9-13 aldrig haft lus siden.

Anmeld Citér

9. august 2017

De3Guldklumper

Jeg tager hver enkelt lus OG æg med fingerne. Jeg kæmmer hvert enkelt hårstrå! 

Så længe man kun fjerne lusene og ikke æggene så er det en tabt kamp for så bliver der ved med at være levende lus i omløb. 

Jeg bruger luse olie til at kæmme i. Der kan jeg se både store og små lus, sorte som hvide samt hvide og sorte æg. 

Anmeld Citér

9. august 2017

karisima

Vi har heldigvis kun været ramt af lus en enkelt gang og jeg brugte Hedrin Once. Den er baseret på silikone som kvæler både lus og æg. Man behøver kun en behandling og den er allergimærket 

Anmeld Citér

9. august 2017

Pikku Myy

De3Guldklumper skriver:

Jeg tager hver enkelt lus OG æg med fingerne. Jeg kæmmer hvert enkelt hårstrå! 

Så længe man kun fjerne lusene og ikke æggene så er det en tabt kamp for så bliver der ved med at være levende lus i omløb. 

Jeg bruger luse olie til at kæmme i. Der kan jeg se både store og små lus, sorte som hvide samt hvide og sorte æg. 

Det er ikke helt rigtigt. Lus bliver heldigvis store nok til at blive taget med med en tættekam inden de er kønsmodne, så hvis man bare kæmmer med den rigtige frekvens, behøver man ikke tænke på æggene

Anmeld Citér

9. august 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej. 

Min datter på 8 år har haft lus for første gang for ca 1 1/2 måned siden.

Inden vi tog på ferie for ca 14 dage siden, havde både hende og jeg lus IGEN. 

Her til aften efter hårvasken fandt jeg en del små lus nederst i håret- de så døde ud.

Please hjælp mig. Hvad hjælper på at få lusene væk en gang for alle?

Jeg har langt og enormt tykt hår, mine børn har tykt hår og her har hedrin altid været nok. (Vi har haft lus tre gange i løbet af de sidste 4 år. Og jeg arbejder i institution) 

ifølge vejledningen behøver man ikke at kæmme - jeg har så gjort det 2-3 dage efter for at sikre mig der ikke var nogen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.