hvad smed de først?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvad røg først?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

375 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. august 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min skønne pige på 3½ er så småt blevet helt blefri herhjemme, og så blev jeg nysgerrig for hvordan jeres børn smed deres bleer.

Min søn gjorde det hele tiden i bukserne hvis han ikke havde ble på - indtil morgenen hvor han blev 4. Så ville han ikke have en ny ble på, har ikke haft nogen på siden og havde kun 3-4 uheld i løbet af den første uge, og det var så det.

Min datter startede for 1½-2 måneder siden at hive bleen af i søvne eller ligge sig til at sove uden. I de sidste tre uger har hun helt undværet bleen om natten fordi bleen og sengen altid er tør når hun står op om morgenen. I løbet af den sidste uge har hun selv gået på potte, og hun når knapt nok hjem fra børnehaven før bleen bliver taget af. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

7. august 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Min ældste datter smed bleen dag og nat da hun var 2,5 år og hun havde stort set ingen uheld, kun nogle få i vuggestuen, aldrig her hjemme.

Min midterste datter smed bleen dag og nat da hun var 2,8 mdr, hun havde ingen uheld om dagen, men tissede i sengen den første uge.

Min mindste datter smed bleen da hun var 2 år, og hun havde Ingen  uheld overhovedet.

Anmeld Citér

7. august 2017

BC

Profilbillede for BC
Kærlighed og kaos ??

Min søn var 3 år og 4 mdr.. midt i februar måned, han smed den om dagen først, og indenfor en uge var der ikke behov for den om natten, da natbleen alle dage var tør. 

Han har haft meget få uheld siden.. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

7. august 2017

Dash

Profilbillede for Dash
Ms.Momo skriver:

min skønne pige på 3½ er så småt blevet helt blefri herhjemme, og så blev jeg nysgerrig for hvordan jeres børn smed deres bleer.

Min søn gjorde det hele tiden i bukserne hvis han ikke havde ble på - indtil morgenen hvor han blev 4. Så ville han ikke have en ny ble på, har ikke haft nogen på siden og havde kun 3-4 uheld i løbet af den første uge, og det var så det.

Min datter startede for 1½-2 måneder siden at hive bleen af i søvne eller ligge sig til at sove uden. I de sidste tre uger har hun helt undværet bleen om natten fordi bleen og sengen altid er tør når hun står op om morgenen. I løbet af den sidste uge har hun selv gået på potte, og hun når knapt nok hjem fra børnehaven før bleen bliver taget af. 

Den ene smed bleen om dagen da han var 2,3 år men bruger stadig om natten (og er 8 nu). Den anden smed bleen da han var 3,2 år og det var både om dagen og natten. To meget forskellige erfaringer 

Anmeld Citér

8. august 2017

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vores søn smed selv bleen da han var halvandet år gammel, men vi monterede bleen til om natten til han blev to år, da vi samsover og jeg var en kylling (turde ikke løbe risikoen mht. nat tosseri og slet ikke i min seng!) men set i bakspejlet var han helt klar og havde kun uheld ved sygdom (høj feber)

han havde været på potten på forudsigelige tidspunkter siden han var 4 måneder og vi brugte babytegn, så han var ikke ret gammel før han lærte tegnene for de ting der betød noget for ham i den alder (bryst, mad, mere, vand, sove og ikke mindst tegnet for at tisse, som også galdt at lave stort) så da han nægtede at have ble på om dagen sagde han selv til når han skulle tisse, det fungerede super fint 

Så for os smed han bleen om dagen før vi turde give slip på nat bleen 

Anmeld Citér

8. august 2017

MummiT

Profilbillede for MummiT
Foto
D. 4/7-14 kom min skønne pige

Min datter smed bleen i vågne timer 2 mdr før hun blev 2 år. Efter en måned smed hun den også til lur og om natten. 

http://lb3f.lilypie.com/9GQGp2.png

Anmeld Citér

8. august 2017

Kay

Begge mine har smidt begge på en gang... Den store 2 uger før hun blev 2 år ville hun ikke havde dem på mere og den lille gjorde det samme da hun var 2,5   den første uge fik de nat ble på men den var knas tør hver morgen så det var der ingen grund til 

elsker min lille familie   

Anmeld Citér

8. august 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Mine har smidt om dagen omkring de 2 år .

Noget længere om natten. 

Har 2 femårige der stadig bruger ble om natten.

Det er så helt normalt med ble om dagen indtil 4 års alderen og til 7 år om natten .

Anmeld Citér

8. august 2017

Christabelle

Profilbillede for Christabelle
Mila 3 år og 7 mdr... hvor blev tiden af

Min datter (3 år og 9 mdr) ville pludselig ikke have ble på om dagen for ca 3 mdr siden. I den første måned, tror jeg det var, havde hun en del uheld, da hun ikke kunne mærke når hun skulle på toilet endnu, og både vi og pædagogerne skulle sende hende afsted hver time/halvanden. 

Derefter kom det stille og roligt. Hun begyndte at sige til en gang i mellem og nu har hun ikke haft uheld i to mdr. 

Hun bruger stadig natble, da hun aldrig har en tør ble dér, selvom vi prøver at begrænse væskeindtag om aftenen og lader hende tisse af inden sengetid. Men det er også helt ok

Anmeld Citér

8. august 2017

naj88

Profilbillede for naj88

Min datter på knap 2,5 har haft tør ble om morgenen ret længe. Nu har hun tisset på toilettet to morgener i træk. Jeg ved dog ikke om det giver mening at smide natbleen før hun viser interesse for at smide den om dagen også..?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.