fagforening og lån. måske nej tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: vil du meld dig ud af fagforening, for at betale dit lån tilbage

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

772 visninger
11 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. august 2017

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

hej 

jeg overvejer at melde mig ud af min fagforening i et par mdr. 500 kr ca om mdr. for at kunne tilbage betale mere på min lån jeg har i banken på 23.500kr. forbrugslån. men ved ikke om det er dumt at gør. 

jeg har fast job. som er ny for mig jeg er 27 år gamle og blev færdig uddannet i 2016 arbejd fra jan 2017. og har en lille pige på 2 år

vil i gør det altså melde jer ud bare i et stykke tid. 

for jeg synes fagforening gør meget for os der Arbejder og de kæmper. men jeg vil så gerne ha mit lån ud af verden 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

6. august 2017

Julletullemor

Profilbillede for Julletullemor

Fagforening - ja. A-kasse - nej  

Anmeld Citér

6. august 2017

libramarie12

A kasse vil jeg stedigvæk være medlemmer af den rør jeg ikke  

Anmeld Citér

6. august 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Jeg er kun i a kassen. 

Anmeld Citér

6. august 2017

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Jeg ville ikke gøre det.

Du ved aldrig hvornår du kan få brug for faglig bistand.

Også selv om du evt ikke er i job,er det bare rart at kunne trække på fagforeningen ved gennemlæsning af ny kontrakt osv. 

Anmeld Citér

6. august 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til verdens dejligste lille pige
libramarie12 skriver:

hej 

jeg overvejer at melde mig ud af min fagforening i et par mdr. 500 kr ca om mdr. for at kunne tilbage betale mere på min lån jeg har i banken på 23.500kr. forbrugslån. men ved ikke om det er dumt at gør. 

jeg har fast job. som er ny for mig jeg er 27 år gamle og blev færdig uddannet i 2016 arbejd fra jan 2017. og har en lille pige på 2 år

vil i gør det altså melde jer ud bare i et stykke tid. 

for jeg synes fagforening gør meget for os der Arbejder og de kæmper. men jeg vil så gerne ha mit lån ud af verden 

Aldrig hverken a-kasse eller fagforening. 

Man ved aldrig hvornår man står i en situation hvor det er rart at kunne ringe til fagforeningen. 

brug tiden det tager at afbetale 

vi afmeldte fjernsynsprogrammerne og fandt et billigere internet i stedet for. 

Anmeld Citér

6. august 2017

libramarie12

SDD skriver:

Aldrig hverken a-kasse eller fagforening. 

Man ved aldrig hvornår man står i en situation hvor det er rart at kunne ringe til fagforeningen. 

brug tiden det tager at afbetale 

vi afmeldte fjernsynsprogrammerne og fandt et billigere internet i stedet for. 

dem har jeg heller ikke. har net med min mobil som har nok i  

Anmeld Citér

6. august 2017

Vivienne

Jeg har ikke været medlem af en fagforening i mit nuværende job. Jeg startede for 7 år siden. Jeg synes det er penge ud af vinduet når man arbejder et godt sted. Tænk alle de penge jeg har sparet. Hvis der skulle komme et eller andet, kan jeg altid melde mig ind. 

I mit forrige job var jeg heller ikke med i en fagforening. Da jeg fik problemer med min chef, meldte jeg mig ind i en samme dag og fik bistand i en retssag. 

I mine øjne kan du sagtens gøre det. 

Selvfølgelig fortsætte med at betale A-kasse. 

Anmeld Citér

6. august 2017

Anonym

I de fleste fagforeninger er der en "karantæne" periode på 3 måneder, når man melder sig ind (igen), hvor man ikke kan modtage juridisk bistand. Derfor ville jeg aldrig melde mig ud.

Det kan hurtigt blive meget dyrere for dig end 23.000 kr. at melde dig ud. Fx hvis du bliver usagligt opsagt, bliver opsagt og ikke får det korrekte opsigelsesvarsel, mm. Så kan du miste flere måneders løn.

Anmeld Citér

6. august 2017

snuskesmor

Vivienne skriver:

Jeg har ikke været medlem af en fagforening i mit nuværende job. Jeg startede for 7 år siden. Jeg synes det er penge ud af vinduet når man arbejder et godt sted. Tænk alle de penge jeg har sparet. Hvis der skulle komme et eller andet, kan jeg altid melde mig ind. 

I mit forrige job var jeg heller ikke med i en fagforening. Da jeg fik problemer med min chef, meldte jeg mig ind i en samme dag og fik bistand i en retssag. 

I mine øjne kan du sagtens gøre det. 

Selvfølgelig fortsætte med at betale A-kasse. 

Hvis alle brugte den logik så var der jo ikke nogen fagforening når du havde brug for den...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+