Rejsekort eller Ungdomskort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad ville I vælge?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

445 visninger
9 svar
2 synes godt om
2. august 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Vi er lige flyttet fra Bornholm til København, og min mand og jeg er ikke helt enige om hvilket slags kort jeg skal bestille.

Manden mener at jeg skal bestille et rejsekort, for det giver mig frihed til at vi f.eks. tager en dag i Bonbon land. Der skal jeg give 16-20 kr. hver vej.

Jeg vil mene det vil være bedre med et ungdomskort, for det koster kun 12,01 kr om dagen. Ja, man kan ikke have andre med på ungdomskortet, og det gælder kun indenfor nogle bestemte zoner, men jeg ved at vi kan rejse flere på hans rejsekort.

Samtidig kan jeg også godt se fordelene ved rejsekort, for vi har to børn der også gerne vil opleve noget.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

2. august 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Tror der mangler lidt info om hvilken type rejsekort du vil købe. Hvis det er den type hvor man tanker op så lyder det underligt hvis du skulle kunne komme til eks BonBon land for 20 kroner. 

Anmeld Citér

2. august 2017

Ms.Momo

IenFart skriver:

Tror der mangler lidt info om hvilken type rejsekort du vil købe. Hvis det er den type hvor man tanker op så lyder det underligt hvis du skulle kunne komme til eks BonBon land for 20 kroner. 

Undskyld, det er lidt forkert formuleret; jeg skal give 16-20 kr hver vej for at komme til og fra skolen.

Anmeld Citér

2. august 2017

Hck

Profilbillede for Hck

Vi undersøgte det på et tidspunkt til min datter og fandt frem til at for hendes vedkommende kunne det bedre betale sig med et rejsekort. Det kan godt være at de enkelte ture er billigere med et ungdomskort, men du betaler samtidig også for dage hvor du ikke bruger det  ( da man jo betaler de 12 kr om dagen lige meget hvad )og du kan ikke have andre gratis med på det.

Anmeld Citér

2. august 2017

NosaNosa

Profilbillede for NosaNosa

Jeg har haft begge dele, og det vil jeg anbefale.

Ungdomskortet kan du få hvis du er på en uddannelse og det er mega smart fordi du kører derfor gratis i hele den region du bor i. Både i bus og tog. Og hvis du forlader din region, kører du på børnebillet i resten af landet. (I DSB tror jeg det hedder en UngBillet)

Men derfor kan man godt stadig have et rejsekort.. Hvis du fx beslutter at du i en måned ikke gider have ungdomskort fordi du skal i skole meget få dage, så er det jo smart lige at tage rejsekortet og bruge. 

Du kan se på ungdomskorts hjemmeside hvad det vil koste dig pr dag. I alle tilfælde jeg kender, kan rejsekort kun betale sig hvis man skal møde op meget sjælendt (eller bruger bil meget) 

Anmeld Citér

2. august 2017

NosaNosa

Profilbillede for NosaNosa

Åh... nu så jeg lige at du har beregnet prisen pr dag. Undskyld  

Jeg synes du skal skaffe begge dele, ud fra det du fortæller ☺

Anmeld Citér

2. august 2017

Benjamins'mor

Ms.Momo skriver:

Vi er lige flyttet fra Bornholm til København, og min mand og jeg er ikke helt enige om hvilket slags kort jeg skal bestille.

Manden mener at jeg skal bestille et rejsekort, for det giver mig frihed til at vi f.eks. tager en dag i Bonbon land. Der skal jeg give 16-20 kr. hver vej.

Jeg vil mene det vil være bedre med et ungdomskort, for det koster kun 12,01 kr om dagen. Ja, man kan ikke have andre med på ungdomskortet, og det gælder kun indenfor nogle bestemte zoner, men jeg ved at vi kan rejse flere på hans rejsekort.

Samtidig kan jeg også godt se fordelene ved rejsekort, for vi har to børn der også gerne vil opleve noget.

Du kan som med en kontantbillet også have 2 børn under 12 år med på dit ungdomskort - hilsen buschaufførens kæreste

P.S jeg har selv haft begge børn med på mit.

Anmeld Citér

2. august 2017

Ms.Momo

Benjamins'mor skriver:

Du kan som med en kontantbillet også have 2 børn under 12 år med på dit ungdomskort - hilsen buschaufførens kæreste

P.S jeg har selv haft begge børn med på mit.

Jeg fik at vide af en buschauffør, at jeg ikke måtte have min datter med på Ungdomskort, så vi var nødt til at få buskort til hende.

Anmeld Citér

3. august 2017

Steffecph

Profilbillede for Steffecph
M, 2015

Jeg fik at vide af en buschauffør, at jeg ikke måtte have min datter med på Ungdomskort, så vi var nødt til at få buskort til hende.

Jeg har snakket med ungdomskort. Jeg må gerne have begge mine piger med på mit ungdomskort, så længe de er under 12. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

3. august 2017

Benjamins'mor

Ms.Momo skriver:

Det kan du sagtens. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.