Barnets køn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det okay at ønske det ene køn mere end det andet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

186 visninger
0 svar
0 synes godt om
2. august 2017

ChesireKitty

Profilbillede for ChesireKitty

Hvorfor er det egentlig så forfærdeligt, hvis man ønsker det ene køn, mere end det andet, bliver skuffet hvis kønnet ikke var det man håbede på eller noget i den stil?

Jeg har set og hørt det så mange gange, at mødre bliver verbalt slagtet for at ytre at de har det svært ved at de måske kunne få det "forkerte" køn i forhold til det de helst ønskede sig. Jeg har set folk (nok mest kvinder) kalde det barnligt og sammenligne det med at man som lille blev hys over ikke at få lige dén gave man ønskede sig til jul, men jeg synes bare ikke at det er rigtigt.

Jeg har selv én af hver. Jeg elsker mine børn lige meget, men jeg har klart nemmere ved at rumme og interagere med min datter, end med min søn. Pigen er ældst, så det kan i teorien bare være fordi jeg "kender hende bedre" eller noget i den stil. Men det var også af praktiske årsager at jeg gerne ville have endnu en pige, da vi ikke havde vildt mange penge og det derfor ville have været rat at kunne genbruge min datters tøj, leget'j, sengetøj overtøj og så videre, indtil børnene selv nåede dertil, hvor de gerne ville have nyt. Desuden har jeg altid selv ønsket mig en søster (har kun brødre og mange af dem), så derfor ville det have været rart hvis jeg kunne kunne give min datter én.
Men på internette blev jeg slet ikke spurgt, hvorfor jeg ønskede det ene køn over det andet.

Da jeg i sin tid (på et andet forum) gav udtryk for at jeg hellere ville have en pige end en dreng, mens vi kæmpede for at opnå en graviditet, kom der nærmest ramaskrig over det, for hvordan kunne jeg dog tillade mig at ønske det ene køn over det andet. Jeg blev bombarderet med hårde kommentarer om hvordan kønnet burde være lige meget, så længe barnet er sundt og raskt.
Alt imens jeg i virkeligheden blev spurgt som det første da jeg endelig kunne annoncere en levedygtig graviditet, efter hvad køn jeg ønskede og kunne svare ærligt at jeg ønskede mig endnu en pige. Folk viste endda støtte og trøst, da det så viste sig at være en dreng jeg ventede.

Jeg blev bare lige ramt af frustration, fordi jeg nu her, selv år efter at min søn er kommet til verden, stadig nogle gange har svært ved at han er en dreng. Det betyder ikke at jeg ikke elsker ham eller ikke giver ham den samme mængde opmærksomhed og ømhed som min datter - selvom det nu mest er far der leger med sønnen og mor der leger med pigen herhjemme, ganske enkelt fordi det er sådan børnene gerne vil have det - men blot at jeg har svært ved at han er en dreng. Det har ingen indflydelse på nogen som helst ting. Det er bare en tanke der strejfer mig en gang imellem, ligesom når jeg kigger på dem og tænker på hvor store de er blevet eller hvor smukke de er.

PS Jeg låner lige venindens account, da jeg ikke har én herinde og hun nyligt har oprettet én.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.