Eksperthjælp: Min mand har ikke lyst til sex

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.412 visninger
0 svar
1 synes godt om
21. juli 2017

Vivi Hollænder

Hej Vivi

Det er normalt meget langt fra hvem jeg er, at bede andre om råd og vejledning omkring sex og parforhold, men min mand og jeg er ved at glide helt fra hinanden. Så nu vil jeg hører om du kan hjælpe/give nogle råd.

Sagen er at jeg har et stort behov for at være tæt og intim. (jeg har ofte lyst til sex). Min mand derimod er helt modsat... Det kan tage ham op til to-tre uger at komme i stødet, (hvis jeg ikke lægger op inden vel at mærke.)

Vi har været sammen i Ca 7 år, og problemet er kommet snigende, da han før i tiden godt kunne flere gange på en uge. Men det sidste år her, har det været så svært at få ham igang og føler helt ærligt han ikke længere har lyst til mig.
Har flere gange forsøgt at tale med ham om det, men resultatet er altid at han bliver stik tosset og med det samme siger "ja så må vi jo bare gå hver til sit, så kan du gøre hvad du vil..." hvilket mildest talt gør mig utroligt ked af det.

Når jeg lægger op til sex bliver jeg afvist 90% af gangene, eller han bliver ikke færdig (den falder under sex), når det sker er det altid med begrundelsen at han er for træt eller at han er bange for at skuffe mig.. Hvilket jeg ikke forstår for har aldrig sagt til ham at han skuffer mig, tværtimod prøver jeg at være forstående...

De få gange det sker han lægger op til sex, kommer han så hurtigt at jeg ikke når at være med... Så føler jeg mig utroligt snydt efterfølgende. (har jeg aldrig sagt til ham).

Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre for at vi kan have mere sex og intimitet, føler jeg er begyndt at mangle noget i forholdet... Gør jeg noget forkert? Eller er der noget jeg kan gøre for at han får mere lyst til mig og sex? Kan jeg gøre noget så mit sex behov ikke er så stort?

Jeg er 24 og min mand er 38år. Vi har sammen to børn på 3 og 5 år. Håber du kan hjælpe os, for ved ikke om jeg/vi kan holde ret meget mere til det her. Det gør vi får sværere og sværere ved at tale sammen.

Hilsen den desperate. 1

Vivis svar

Kære Desperate

Det er en rigtig trist situation, I er havnet og den er slet ikke ualmindelig.

Jeg kan selvfølgelig ikke vide med sikkerhed, hvad din mands dalende seksuelle aktivitet skyldes, men jeg tror, at præstationsangst er et godt bud.

Du nævner, at hans rejsning kan svigte undervejs og at han nogle gange kommer for tidligt. Derudover vrisser han af dig, når du tager problemet op. Det tyder på, at det er noget, der går ham på og som han måske skammer sig over at tale om.

Præstationsangst er kort fortalt angst/bekymring for ikke at slå til. Ofte kan en eller to oplevelser med svigtende rejsning starte den onde cirkel.

Frygten for at det skal ske igen, fylder i tankerne og udløser en stressreaktion i kroppen. Når det sker, falder rejsningen og så er den onde cirkel i gang.

Præstationsangst kan komme til udtryk på 3 måder: Svigtende rejsning (Enten at rejsningen ikke kommer eller den falder undervejs), for tidlig udløsning eller han har svært ved at komme.

Når det er sket nogle gange, begynder han at forbinde sex med nederlag og fiasko og trækker sig fra det. Skamfølelsen hindrer ham i at tale om det og han bliver vred, når du tager emnet op, fordi du minder ham om hans utilstrækkelighed.

Puha – det er virkelig ikke særlig rart, når I er nået dertil.

Men heldigvis er der noget at gøre ved det, men det kræver at din mand er villig til at samarbejde.

Og din første opgave er at gøre ham klart, at det SKAL han!

Om du så skal sætte jeres ægteskab på spidsen.

Når jeg udtrykker det skarpt, er det fordi at den nuværende situation er fuldstændig uholdbar.

Som det er nu, er både du og din mand ulykkelige og det bliver kun værre med tiden.

Hvis ikke, der bliver taget hul på bylden, breder den dårlige stemning sig til hele forholdet og I vil ende med at dræne hinanden for livsglæde.

I kan ikke klare den her problematik alene. Den kræver hjælp fra en dygtig sexolog og inden da skal din mand en tur fordi lægen for at få udelukket evt. sygdom.

Jeg håber det lykkes for dig, at få råbt din mand op, så I kan komme i gang med at redde ægteskabet og familielivet

De bedste hilsner

Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.