Fødslen... kæreste/familie ikke tilstede )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Han har en datter fra tidligere forhold som skal opereres. 

Pu ha .. ja det kan jeg godt se.... det er godt nok to meget vigtige ting evt. på en gang. 

kan du bruge en veninde som nødplan..?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2017

Loa

Anonym skriver:

Fødslen er lige rundt om hjørnet for mit vedkommende... og det er uvist om får til kommende barn kan være med til fødslen. Det kan jo se når som helst at den lille vil ud�� idet at kommende får skal noget ( vigtigt en dag i den uge hvor jeg er sat til) så tænker jeg bare vil helst ikke ha noget familie med til fødslen, men så vil der kun være mig alene under fødslen og selvfølig jordemoder og dem der skal være under en fødsel..

Nogen herinde der har prøvet at føde uden at  kæresten (kommende far var tilstede eller andre fra familien af ) så kun dig selv under fødslen... ??? 

Tænker også bare det med at hvordan det ville være også med at det ingen til være der for en /tage billeder...

Er hospitalerne i nærheden af hinanden? Og hvor længe burde den anden operation tage? 

Jeg tænker du skal være meget uheldig hvis tingene falder præcis oven i hinanden... 

Anmeld Citér

21. juli 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Nu ved jeg ikke hvor længe operationen varer, men en fødsel tager som regel meget lang tid.

så tænker at hvis I virkelig er så uheldige at du går i aktiv fødsel fx om natten for operationsdagen, så er i begge klar over det og han kan så snart han er "færdig" og har været der for sin datter, køre hen til dig og være med igen. 

Ærlig talt, de mange timers veer og efterfølgende halvanden times presseveer, det var rart at have delt oplevelsen med min mand. Men han var bestemt ikke uundværlig. Det jeg tænker er mest ærgerligt er at han går glip af selve oplevelsen. Men efter som det andet også har stor betydning vægter i selvfølgelig det højest. 

Er sikker på at personalet har oplevet det eller st manden er blevet dårlig og alligevel ikke kunne deltage. 

Under alle omstændigheder ønsker jeg jer en god fødsel og krydser nu alligevel fingre for at far når det

Anmeld Citér

21. juli 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg kunne godt have undværet min mand til fødsel, hvis det skulle være... Jeg var alligevel så meget i min egen verden, at jeg ikke engang ænsede, at der var en far, der var gået forkert og befandt sig på min fødestue i stedet for hans egen kones  (han opdagede det åbenbart heller ikke selv, før han blev smidt ud af jordemoderen (fødende kvinder lyder åbenbart meget ens ). 

Jeg synes mest, at det er synd for din mand, at han går glip af sit barns fødsel. Kan hans datters operation ikke rykkes et par uger evt?

Anmeld Citér

21. juli 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg skal ikke kunne tale for alle mænd, men jeg synes ikke fødslen af min søn var en specielt rar eller storslået oplevelse. Jeg ville ikke have været det foruden, men det er mest fordi jeg gerne ville være der for min hustru i det omfang hun havde brug for det.

Men det er oftest mange timer der for manden er et studie i magtesløshed. Ens elskede er i store smerter - alt er uden for ens kontrol og man kan hverken gøre fra eller til udover nogle ganske få ting. Det var i hvert fald den følelse jeg havde. 

Til gengæld oplevede jeg bagefter at det var en stor hjælp for min hustru at jeg havde været der og kunne fortælle mere i detaljer om hvad der blev gjort og sagt store dele af de mange timer fordi hun simpelthen ikke havde været bevidst om det.

Nu havde vi en fin fødsel, men der er jo også lige den vinkel at der i nogle fødsler sker ting hvor det kan være rart for den fødende at der er et vidne i tilfælde af at der efterfølgende kommer et klageforløb eller lignende.

Anmeld Citér

23. juli 2017

Anonym

Fødslen er lige rundt om hjørnet for mit vedkommende... og det er uvist om får til kommende barn kan være med til fødslen. Det kan jo se når som helst at den lille vil ud�� idet at kommende får skal noget ( vigtigt en dag i den uge hvor jeg er sat til) så tænker jeg bare vil helst ikke ha noget familie med til fødslen, men så vil der kun være mig alene under fødslen og selvfølig jordemoder og dem der skal være under en fødsel..

Nogen herinde der har prøvet at føde uden at  kæresten (kommende far var tilstede eller andre fra familien af ) så kun dig selv under fødslen... ??? 

Tænker også bare det med at hvordan det ville være også med at det ingen til være der for en /tage billeder...

Jeg har prøvet at føde helt alene kun mig og jdm da jeg skulle have mit 3 barn 

faren måtte passe de to andre da vi ik kunne få fat i barnepigen 

jeg sys det var lidt skræmmende ik at have en ned manglede virkelig en bagefter til at beundre baby og snakke om fødslen men der var jdm rigtig go til at snakke det igennem med mig og hun ringede os dagen efter og ugen efter igen��

Men bortset fra at jeg var alene om at føde så var det os min bedste fødsel for jeg fik hende op til mig bagefter og hun fandt selv brystet det var virkelig en skøn oplevelse klippede os selv navlesnoren 

den første kom fra mig lige efter fødsel fordi jeg mistede meget blod og livmoderen var ved at falde ud og hun kom først op til mig 2 timer gammel

Og anden gang skulle lillemanden hurtig i kuvøse for at få medicin pga de var bange for han havde fået hjernehindebetæbdelse pga jeg havde fået herpesudbrud og jeg vidste ik om det var første gang der gik os 2 timer før jeg fik ham op til mig 

4 gang endte i akut kejsersnit så der fin os tid før jeg fik hende op 

Anmeld Citér

23. juli 2017

Bananaalice

Anonym skriver:

Han har en datter fra tidligere forhold som skal opereres. 

Og er der stor afstand siden de to ting virkelig ikke kan kombineres?

Så han er hos hende en del af tiden, og når det så nærmer sig for dig, skynder han sig til dig? 

og hvad med ham, han fortryder ikke at han ikke kommer til sit barns fødsel?

Anmeld Citér

23. juli 2017

MiniMe2005

Selvfølgelig kan man føde alene. Det kunne jeg sikkert også, men jeg er lykkelig for, at jeg havde min mand ved min side. Ikke at han gjorde så meget, men han var der, og det var alt, jeg havde brug for. 

Og så er det én dag, hvor alt skal ramle sammen. Det er selvfølgelig ikke umuligt, men sandsynligheden for, at du føder samtidigt med, at hans datter skal opereres er minimal. Men det er selvfølgelig godt, at I taler det igennem først. Og tænk også alle scenarier igennem.

Hvis uheldet alligevel skulle være ude, og han skal være hos sin datter, vil der så være mulighed for, at han kan komme hurtigt hen til dig? Eller er der stor afstand mellem hospitalerne? Og hvor lang tid tager datterens operation? 

Og så synes jeg også, I skal tale om, hvad I gør, hvis din fødsel pludselig bliver kompliceret. Hvis du ender i akut kejsersnit, mister en større mængde blod, hvis der er noget med barnet. Hvad I skal gøre i det tilfælde. Især hvis han er i den anden ende af landet.

Men lad os krydse fingre for, at de to begivenheder ikke ramler sammen :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.