Fødslen... kæreste/familie ikke tilstede )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.785 visninger
17 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juli 2017

Anonym trådstarter

Fødslen er lige rundt om hjørnet for mit vedkommende... og det er uvist om får til kommende barn kan være med til fødslen. Det kan jo se når som helst at den lille vil ud�� idet at kommende får skal noget ( vigtigt en dag i den uge hvor jeg er sat til) så tænker jeg bare vil helst ikke ha noget familie med til fødslen, men så vil der kun være mig alene under fødslen og selvfølig jordemoder og dem der skal være under en fødsel..

Nogen herinde der har prøvet at føde uden at  kæresten (kommende far var tilstede eller andre fra familien af ) så kun dig selv under fødslen... ??? 

Tænker også bare det med at hvordan det ville være også med at det ingen til være der for en /tage billeder...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

Fødslen er lige rundt om hjørnet for mit vedkommende... og det er uvist om får til kommende barn kan være med til fødslen. Det kan jo se når som helst at den lille vil ud�� idet at kommende får skal noget ( vigtigt en dag i den uge hvor jeg er sat til) så tænker jeg bare vil helst ikke ha noget familie med til fødslen, men så vil der kun være mig alene under fødslen og selvfølig jordemoder og dem der skal være under en fødsel..

Nogen herinde der har prøvet at føde uden at  kæresten (kommende far var tilstede eller andre fra familien af ) så kun dig selv under fødslen... ??? 

Tænker også bare det med at hvordan det ville være også med at det ingen til være der for en /tage billeder...

Hvad er vigtigere for ham end at være med til fødslen af sit barn..?  undskyld jeg spørger men det er da lidt mærkeligt.

hvis du kan risikere at være slem så spørg evt din bedste veninde..?

Anmeld Citér

20. juli 2017

Anonym trådstarter

Jullesnulle skriver:

Hvad er vigtigere for ham end at være med til fødslen af sit barn..?  undskyld jeg spørger men det er da lidt mærkeligt.

hvis du kan risikere at være slem så spørg evt din bedste veninde..?

Han har en datter fra tidligere forhold som skal opereres. 

Anmeld Citér

20. juli 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Han har en datter fra tidligere forhold som skal opereres. 

Hvorfor vidste man bare du ville få den kommentar 

jeg krydser fingre for du føder en anden dag. Jeg havde en bekendt der gik i fødsel mens manden var udenlands. Hun havde ikke andre med men fik en jordmoderstuderende ved sin side der fungerede som støtte og ikke fagperson og det gik rigtig godt. Er sikker på fødegangen har prøvet det før og hjælper. 

Personligt er jeg da glad for at min mand var med men jeg havde ikke brug for ham. Jeg lukkede mig inde i mig selv og havde klaret det fint uden ham og havde ihvertfald ikke ville have andre med.

men held og lykke og stor ros til jer begge for også at prioritere hans datter���� 

Anmeld Citér

20. juli 2017

Anonym

Når man er alene plejer de ansatte at være flinke til at tilbyde at ta billeder/ hente vand, holde i hånd osv. Min mand var mest bare til besvær. 

Anmeld Citér

20. juli 2017

Anonym trådstarter

Håber også at det vil gå fint, udenset Hvad... 

Men håber inderligt at min kæreste kan være med..skal og vil ikke ha andre med.��

Anmeld Citér

20. juli 2017

Anonym

Det skal nok gå! Jeg havde ogsaa kunnet havet undværet far/kæreste de par gange. Far har ikke kunnet gøre andet for mig end at holde i hånd under pressefasen som var 12 minutter ved nr to. Ellers havde jeg rigeligt at se til med veerne... En proffessionel til at holde hånd havde også været ok for mig personligt! Faktisk prøvede jeg at få fat i en (som i at betale mig fra det) men jeg var alt for sent ude..

Anmeld Citér

20. juli 2017

karisima

Jeg fødte efter eget valg alene. Alle sagde at jeg med sikkerhed ville fortryde og mine veninder tilbød at tage med men jeg nød at jeg bare kunne være i min boble. Jordemoderen var sød til at tage billeder og hjælpe som en far ellers ville gøre. 

Anmeld Citér

20. juli 2017

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Jeg har selv haft min mand med til begge fødsler og han har ikke nogen "praktisk" funktion. Men det handler for mig om at have en og dele oplevelsen med bagefter uanset hvordan fødslen forløber. Jeg lukkede mig inde i mig selv og koncentrerede mig om at presse osv. Men det var skønt at kunne dele oplevelsen bagefter, det giver en større helhed af oplevelsen. Ting jeg ikke registrede kunne manden fortælle om. Jeg tror også at det er rart med et kendt ansigt hvis der skulle opstå komplikationer. Jeg tror det er vigtigt at snakke om fødslen, for det er en vild oplevelse, det er vel også derfor man får en samtale efterfølgende med en jordemoder så man får afklaring på ting der kan være sket under fødslen.

Hvis ikke ts ønsker en med på fødestuen, kunne det jo være en mulighed med en som bare sad i venteværelset, klar til at springe ind hvis der opstår et behov, eller bare til at dele det hele når barnet er født.

Anmeld Citér

20. juli 2017

Anonym trådstarter

Tak for svar..

Jeg føgler mig, lidt mere sikker hvis det ender med en alene fødsel . Tror jeg vil nævne dette over for jordemoder inden fødslen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.