Til jer med 3 børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.494 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. juli 2017

Anonymor

Hejsa, 

Jeg er gravid med 3. Barn (de to andre er fra et tidligere forhold) og har et par spørgsmål til jer, der har født 3 gange:

1. Hvornår fødte i første, anden og tredje gang? 

2. Hvor store var jeres børn første, anden og tredje gang? 

3. Hvordan var jeres tredje fødsel i forhold til de to første?

Håber nogen har lyst at svare 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2017

Mor Christa

Anonymor skriver:

Hejsa, 

Jeg er gravid med 3. Barn (de to andre er fra et tidligere forhold) og har et par spørgsmål til jer, der har født 3 gange:

Hej og tillykke :-) 

1: fødte 1. Gang 38+2, 2. Gang 41+0, 3. Gang 41+2 (det er bare ikke okay at gå længere over tid 2. Og 3. Gang :p )

2: barn 1: 52cm, 3650. Barn 2: 52 cm, 3100. Barn 3: 51cm, 3560.

3: 3. Fødsel var den hurtigste. Fik veer klokken 16-agtig. Regelmæssige veer kl 18:30. Fødegangen kl 20. Født 23:31

fordi det gik så stærkt i forhold til de andre gange, husker jeg også de sidste veer som mere smertefulde end de andre gange. Men det var en meget bedre oplevelse, fordi jeg havde prøver det to gange før - så jeg havde fuldstændig styr på pressefase, vejrtrækning osv. Til trods for at 3. Barn er (som den eneste) født som stjernekiggee - og uden hjælp, så jeg pressede hende selv ud. (Av for s...) dét tror jeg ikke jeg kunne 1. Og 2. Gang. 

2. Barn blev dog presset ud på 3 presser er - det gik sgu også stærkt :-) 

Anmeld Citér

11. juli 2017

Anonymor

Mor Christa skriver:

Hej og tillykke :-) 

1: fødte 1. Gang 38+2, 2. Gang 41+0, 3. Gang 41+2 (det er bare ikke okay at gå længere over tid 2. Og 3. Gang :p )

2: barn 1: 52cm, 3650. Barn 2: 52 cm, 3100. Barn 3: 51cm, 3560.

3: 3. Fødsel var den hurtigste. Fik veer klokken 16-agtig. Regelmæssige veer kl 18:30. Fødegangen kl 20. Født 23:31

fordi det gik så stærkt i forhold til de andre gange, husker jeg også de sidste veer som mere smertefulde end de andre gange. Men det var en meget bedre oplevelse, fordi jeg havde prøver det to gange før - så jeg havde fuldstændig styr på pressefase, vejrtrækning osv. Til trods for at 3. Barn er (som den eneste) født som stjernekiggee - og uden hjælp, så jeg pressede hende selv ud. (Av for s...) dét tror jeg ikke jeg kunne 1. Og 2. Gang. 

2. Barn blev dog presset ud på 3 presser er - det gik sgu også stærkt :-) 

Tak for svaret, det var sødt af dig! Jeg fødte 41+1 med min første og 41+3 med min anden, det synes jeg også var PISSE unfair! Hehe. Jeg er spændt på, hvordan det kommer til at gå denne gang, vi overvejer hjemmefødsel. Selvfølgelig kan man ikke sammenligne med andre, jeg har bare hørt, at der ofte er en masse vrøvl omkring 3. graviditet og fødsel, så man bliver jo lidt nysgerrig

Anmeld Citér

11. juli 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer
Anonymor skriver:

Hejsa, 

Jeg vil gerne svare Jeg har tre piger:

39,3  -  40,4  -  39

3750  -  3900  -  4100

Første fødsel stjernekikker varede 14 timer, med 3 timer presseveer hvor jeg ikke presse. Hård fødsel.

Anden fødsel stjerkikkert 2, 45, nåede kun at være på fødestuen i 20 min. Gik rigtigt meget i stykker, da hun kom ud med ansigtet vent mod mit lår.

Tredje fødsel varede 14 timer, helt fantastisk fødsel. Jeg havde fået besked om at komme på fødegangen med det samme. I starten havde jeg 3-4 veer, hun var også stjernekikker. Fik så en jordemoder elev der var ved at lave en undersøgelse om det at side og rokke på en stor bold kunne vende barnet. Og det virkede og hun vendte sig. Det var så godt og jeg gik kun lidt i stykker inden i, da hun er født som supermand.

Anmeld Citér

11. juli 2017

moar34

Anonymor skriver:

Hejsa, 

1 40+0 , 3400 g og 52 cm

2 40+3 , 3750 g og 53 cm 

3 39+4 , 4030 g og 54 cm 

Man siger at nr 3 fødsel er en driller og det kan jeg skrive under på. nr 1 tog knapt 26 timer, nr 2 i en lyn fødsel på 2,5 timer . Nr 3 lå jrg med veer on and off i 3 dage hvor jeg var så udmattet på en helt anden måde end de 2 første gange  

Anmeld Citér

11. juli 2017

Julletullemor

Anonymor skriver:

Hejsa, 

Tillykke!!  

1. barn, pige, 37+0 (du kender vores forløb), 3000 gram, 50 cm

2. barn, pige, 40+1, 3560 gram, 51 cm 

3. barn, dreng, 36+4, 3450 gram, 50 cm

Isabel blev taget ved akut kejsersnit fordi hun havde fødderne først. 

Amalies fødsel tog 5,5 timer fra første ve. Fik en lille 2. grads bristning. Var hårdt medtaget i mange uger efter fødslen.  

Elias' fødsel tog 5 timer fra første ve. Ingen bristninger. Var ude at handle fire timer efter fødslen 

Anmeld Citér

11. juli 2017

Mortilsnart4

Hejsa, 

1 barn pige født 39+6 3020g 49cm ialt 4 timer fra første ve 

2 barn dreng født 38+4 3490g 51 cm ialt 3 timer fra 1 ve 

3 barn pige født 39+4 3228g 50 cm ialt 2 timer fra første ve det var den fødsel der gjorde mest ondt åbnede mig fra 4 cm til 8 cm på 2 ve! 

4 barn pige født 39+2 2625g og 46 cm endte i akut kejsersnit pga uopdaget sædefødsel 

Anmeld Citér

11. juli 2017

cwl

Anonymor skriver:

Hejsa, 

Jeg har tre piger:

1. gang fødte jeg 18 dage før tid - vejede 3340 og 50 lang - fra jeg fik veer til hun var ude gik der 9,5 time

2. gang fødte jeg 6 uger før tid - vejede 2200 og 43 lang - fra vandet gik til hun var ude gik der 5,5 time

3. gang fødte jeg 4 uger før tid - vejede 3180 og var 49 lang - fik veer torsdag aften og var 3 cm åben, de gik i stå natten til fredag kl. 04, resten af fredagen var der ingenting og lørdagen havde jeg lidt plukveer og influenza lignende symptomer. Lørdag aften kl. ca 23 startede veerne igen, vandet gik kl. 01.30, ambulancen kom kl. 02.10, kl. 02.20 fik jeg Press veer og kl. 02.35 er hun født i ambulancen foran min opgang.

Anmeld Citér

11. juli 2017

Mor Christa

Anonymor skriver:

Tak for svaret, det var sødt af dig! Jeg fødte 41+1 med min første og 41+3 med min anden, det synes jeg også var PISSE unfair! Hehe. Jeg er spændt på, hvordan det kommer til at gå denne gang, vi overvejer hjemmefødsel. Selvfølgelig kan man ikke sammenligne med andre, jeg har bare hørt, at der ofte er en masse vrøvl omkring 3. graviditet og fødsel, så man bliver jo lidt nysgerrig

Altså jeg vil sige det sådan, at fødslen var super!! Selvfølgelig med undtagelse af at hun lå skævt.  Men graviditeten 3. Gang var virkelig drilsk! Jeg troede flere gange at fødslen var igang. Første gang 38+0.. hele den sidste uge, havde jeg veer hver aften....!! :-) 

Anmeld Citér

11. juli 2017

Disarobi

Første barn, dreng, født 41+6, 4430 g og 55 cm

andet barn, dreng, født 39+1, 4080 g og 55 cm

tredje barn, pige, født 39+2, 3340 g og 51 cm

alle fødsler er blevet igangsat, tredje gang tog længst tid og var hårdest. Til gengæld bristede jeg slet ikke, modsat de to andre gange ... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.