sandramor skriver:
Uuuhh hvor er det spændende for dig
så du ved simpelthen allerede nu at du er kommet ind??
Det må da være en stor lettelse og hvor skønt når det har været din drøm så mange år 
Ha ha ja det får du jo så ikke at vide..... men ville du helst den eller?? 
Ja, man får svar ca. 1 uge efter optagelsesprøven, om hvordan det er gået. Man får tildelt nogle point for opgaverne. Har man et vist antal point kommer man direkte ind og får en plads, får man mellem den øvre pointgrænse og den nedre bliver man kaldt til samtale, som blev holdt i slutningen af maj i år. Og får man slet ikke nok kommer man selvfølgelig ikke ind eller til samtale. Dog skal man have bestået alle dele af prøven for at komme i betragtning, selvom ens pointscore ellers er høj nok, så pointscoren er ikke alt.
Og eftersom jeg kom direkte ind var jeg sikker på at komme ind der, skulle jeg bare gøre op med mig selv om det var journalistdrømmen eller film- og medievidenskab, der trak mest i mig. Men ville have brugt film- og medievidenskab til at gå i journalistik retningen alligevel, så da det rent faktisk lykkedes mig at komme ind i første forsøg under forfærdelige forhold (jeg var syg på dagen med 40 i feber, deraf manglende søvn om natten og ikke havde haft mulighed for at øve mig på de ting jeg har svært ved før prøven), kunne jeg ikke lade være med at se det som et tegn på, at det er det jeg skal med mit liv når det har været min drøm så længe
Overtroisk måske, men ja.. 
Jeg havde faktisk film- og medievidenskab som første prioritet fordi jeg ikke troede jeg ville kunne bestå optagelsesprøven og dermed ville have bedre chancer for at komme ind der istedet for. Selvom uddannelsen har et snit på 10,xx og konsekvent har haft det i mange år nu. Naivt, når ens snit slet ikke er så højt. Har bare fået tudet ørene fulde af, at jeg ikke ville være god nok til at klare optagelsesprøven og troede på dem. Nu fik jeg bevist, at jeg godt kunne og glæder mig helt vanvittigt til at starte på noget, som jeg for en gang skyld brænder for 
Anmeld
Citér