Hvem har søgt ind på uddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.316 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juli 2017

sandramor

Godaften i skønne mennesker

Det her er egentlig bare en hygge tråd..... Jeg tænkte på hvor mange herinde har søgt ind på uddannelse og venter svar her d 28? 

Kan godt huske da jeg søgte ind for 4 år siden.... havde kun søgt på en uddannelse på kvote 2.. socialrådgiver så alt afhang af at jeg kom ind... Det gjorde jeg heldigvis med optagelse februar 2014.... Det var min store drøm... desværre nåede min mor ikke at høre jeg kom ind ds hun døde d 18 juli samme år

Har kæmpet og kæmpet.... mistede begge forældre, været udsat for et overfald i mit eget hjem, udredt for mulog brystkræft (som heldigvis ikke var tilfældet) ptsd, 7 mdr orlov fra studiet men nu skal jeg i gang med bachelor efter sommerferien og d 18 januar kan jeg forhåbentlig kalde mig socialrådgiver

Så blev bare nysgerrig på om der er nogen herinde der har søgt ind på deres drømme uddannelse? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2017

NCB89

Sikke en omgang du har været igennem og, hvor er det sejt at du er nået dertil hvor du er Håber du kommer godt igennem det sidste af uddannelsen.

Jeg søgte ind på socialrådgiveruddannelsen på UCL sidste år, og kom heldigvis ind. Jeg havde kun søgt kvote 2 og så netbaseret, så der var ikke mange chancer. Det gik heldigvis godt og jeg startede her i februar Det er uden tvivl den rigtige retning for mig. Havde ellers mine tvivl, da jeg er uddannet salgsassistent, men slet ikke brændte for faget, så enten skulle jeg gøre noget ved det, eller slå mig til tåls med der hvor jeg nu var.

Jeg kan dog tydeligt huske ventetiden inden der kom svar! Puuh, den var lang

Anmeld Citér

6. juli 2017

Wallflower

Jeg har søgt ind på journalistik på Journalisthøjskolen og film- og medievidenskab på KU gennem kvote 2. Jeg fik her i maj at vide, at jeg var kommet så godt igennem optagelsesprøven til journalistuddannelsen, at jeg kom direkte ind. Så har jeg byttet rundt på mine prioriteter, så journalist er nr. 1 og film- og medievidenskab nr. 2. Jeg er vildt glad for at være kommet ind på journalistuddannelsen fordi det har været drøm fra mine tidlige teenage år. Jeg er dog ekstremt nysgerrig på om min motiverede kvote 2 ansøgning på film- og medievidenskab ville være god nok til at komme ind, men det må jo stå i den evige uvished 

Anmeld Citér

6. juli 2017

sandramor

Wallflower skriver:

Jeg har søgt ind på journalistik på Journalisthøjskolen og film- og medievidenskab på KU gennem kvote 2. Jeg fik her i maj at vide, at jeg var kommet så godt igennem optagelsesprøven til journalistuddannelsen, at jeg kom direkte ind. Så har jeg byttet rundt på mine prioriteter, så journalist er nr. 1 og film- og medievidenskab nr. 2. Jeg er vildt glad for at være kommet ind på journalistuddannelsen fordi det har været drøm fra mine tidlige teenage år. Jeg er dog ekstremt nysgerrig på om min motiverede kvote 2 ansøgning på film- og medievidenskab ville være god nok til at komme ind, men det må jo stå i den evige uvished 

Uuuhh hvor er det spændende for dig  så du ved simpelthen allerede nu at du er kommet ind??  Det må da være en stor lettelse og hvor skønt når det har været din drøm så mange år 

Ha ha ja det får du jo så ikke at vide..... men ville du helst den eller?? 

Anmeld Citér

6. juli 2017

Wallflower

sandramor skriver:

Uuuhh hvor er det spændende for dig  så du ved simpelthen allerede nu at du er kommet ind??  Det må da være en stor lettelse og hvor skønt når det har været din drøm så mange år 

Ha ha ja det får du jo så ikke at vide..... men ville du helst den eller?? 

Ja, man får svar ca. 1 uge efter optagelsesprøven, om hvordan det er gået. Man får tildelt nogle point for opgaverne. Har man et vist antal point kommer man direkte ind og får en plads, får man mellem den øvre pointgrænse og den nedre bliver man kaldt til samtale, som blev holdt i slutningen af maj i år. Og får man slet ikke nok kommer man selvfølgelig ikke ind eller til samtale. Dog skal man have bestået alle dele af prøven for at komme i betragtning, selvom ens pointscore ellers er høj nok, så pointscoren er ikke alt. 

Og eftersom jeg kom direkte ind var jeg sikker på at komme ind der, skulle jeg bare gøre op med mig selv om det var journalistdrømmen eller film- og medievidenskab, der trak mest i mig. Men ville have brugt film- og medievidenskab til at gå i journalistik retningen alligevel, så da det rent faktisk lykkedes mig at komme ind i første forsøg under forfærdelige forhold (jeg var syg på dagen med 40 i feber, deraf manglende søvn om natten og ikke havde haft mulighed for at øve mig på de ting jeg har svært ved før prøven), kunne jeg ikke lade være med at se det som et tegn på, at det er det jeg skal med mit liv når det har været min drøm så længe  Overtroisk måske, men ja.. 

Jeg havde faktisk film- og medievidenskab som første prioritet fordi jeg ikke troede jeg ville kunne bestå optagelsesprøven og dermed ville have bedre chancer for at komme ind der istedet for. Selvom uddannelsen har et snit på 10,xx og konsekvent har haft det i mange år nu. Naivt, når ens snit slet ikke er så højt. Har bare fået tudet ørene fulde af, at jeg ikke ville være god nok til at klare optagelsesprøven og troede på dem. Nu fik jeg bevist, at jeg godt kunne og glæder mig helt vanvittigt til at starte på noget, som jeg for en gang skyld brænder for 

Anmeld Citér

7. juli 2017

migxher

Jeg har søgt ind på pædagog, kvote 1, med start til januar/februar 2018 jeg regner med at komme ind men man ved jo aldrig.

Det bliver spændende at komme tilbage på skolebænken efter 3 år som hjemmegående og 2 børn rigere. 

Anmeld Citér

7. juli 2017

sandramor

migxher skriver:

Jeg har søgt ind på pædagog, kvote 1, med start til januar/februar 2018 jeg regner med at komme ind men man ved jo aldrig.

Det bliver spændende at komme tilbage på skolebænken efter 3 år som hjemmegående og 2 børn rigere. 

Hvis du har en forventning om at komme ind så kommer du sikkert ind 

Det bliver da super spændende at komme i gang med studielivet  hvor gamle er dine børn? Jeg selv synes jeg har været vildt privilegeret at kunne læse samtidig med at ha børn..... Det er super fleksibelt og længe ferier og korte dage i skolen.....

Tror det bli'r hårdt at komme ud og arbejde selvom jeg selvfølgelig glæder mig 

Anmeld Citér

7. juli 2017

sandramor

Wallflower skriver:

Ja, man får svar ca. 1 uge efter optagelsesprøven, om hvordan det er gået. Man får tildelt nogle point for opgaverne. Har man et vist antal point kommer man direkte ind og får en plads, får man mellem den øvre pointgrænse og den nedre bliver man kaldt til samtale, som blev holdt i slutningen af maj i år. Og får man slet ikke nok kommer man selvfølgelig ikke ind eller til samtale. Dog skal man have bestået alle dele af prøven for at komme i betragtning, selvom ens pointscore ellers er høj nok, så pointscoren er ikke alt. 

Og eftersom jeg kom direkte ind var jeg sikker på at komme ind der, skulle jeg bare gøre op med mig selv om det var journalistdrømmen eller film- og medievidenskab, der trak mest i mig. Men ville have brugt film- og medievidenskab til at gå i journalistik retningen alligevel, så da det rent faktisk lykkedes mig at komme ind i første forsøg under forfærdelige forhold (jeg var syg på dagen med 40 i feber, deraf manglende søvn om natten og ikke havde haft mulighed for at øve mig på de ting jeg har svært ved før prøven), kunne jeg ikke lade være med at se det som et tegn på, at det er det jeg skal med mit liv når det har været min drøm så længe  Overtroisk måske, men ja.. 

Jeg havde faktisk film- og medievidenskab som første prioritet fordi jeg ikke troede jeg ville kunne bestå optagelsesprøven og dermed ville have bedre chancer for at komme ind der istedet for. Selvom uddannelsen har et snit på 10,xx og konsekvent har haft det i mange år nu. Naivt, når ens snit slet ikke er så højt. Har bare fået tudet ørene fulde af, at jeg ikke ville være god nok til at klare optagelsesprøven og troede på dem. Nu fik jeg bevist, at jeg godt kunne og glæder mig helt vanvittigt til at starte på noget, som jeg for en gang skyld brænder for 

Wow du er sku da pisse sej at gå til optagelsesprøve med 40 i feber og så bare naile den fuldstændig virkelig sejt!!! 

Så kan man sidde bagefter og tænke...hvad får folk til at sige sådan noget i stedet for at bakke en op og tro på at man kan i stedet for at sige man ikke kan

Jeg sys du er pisse sej og ønsker dig det bedste med uddannelsen 

Anmeld Citér

7. juli 2017

Julletullemor

Det var meningen, at jeg skulle søge ind på bioanalytikeruddannelsen via kvote 1 med start til februar, men jeg mangler én eksamen på hf (som jeg ville tage til december), og uddannelsen tillader ikke længere betinget optagelse, så jeg må desværre vente til næste sommer 

Anmeld Citér

7. juli 2017

sandramor

Julletullemor skriver:

Det var meningen, at jeg skulle søge ind på bioanalytikeruddannelsen via kvote 1 med start til februar, men jeg mangler én eksamen på hf (som jeg ville tage til december), og uddannelsen tillader ikke længere betinget optagelse, så jeg må desværre vente til næste sommer 

Årh øv også da  det var da træls når man så gerne vil i gang men håber du så kommer ind næste år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.