Thea14 skriver:
Jeg ville også tage en del ekstra skiftetøj med, og så ikke lade hende om selv at kontrollere toiletbesøg, men simpelthen styre det og fortælle at nu prøver vi lige at gå ud og tisse. Hellere forsøge at tisse en gang for meget, end ende med et uheld og dermed et nederlag.
Når vi er på tur med vores datter, skal vi også stadig af og til bede hende prøve at tisse, selvom hun har været blefri længe. Ellers så opdager hun det for sent og vi skal løbe efter toilettet.
Jeg er delvis enig.
Tissepauserne er 100% iorden, men antallet skal vurderes løbende.
Dvs. at når man har spist/drukket (morgenmad, middagsmad osv.) giver man den lige 5 (max 10) minutter og går "sammen" på toilettet, så har kroppen fået tid til at udskille diverse nærringsstoffer m.m.
For mange pauser kan i en Legoland-situation være tæt på en slags "overgreb". Det kan vende selvstændigheden til at være en voksenstyret begivenhed som senere kan være med til at de får uheld, fordi barnet "overlader" styringen til dén som IKKE kan mærke om barnet skal eller ej.
Det er ikke rart for et barn på 3 år at være blevet selvstændig og så skal have mor eller far rendende hele tiden med et toilet-ønske... vel ?
Selv selvstændige erhvervsdrivende voksne har "uheld" i starten.
Så ekstra tøj med og begræns mængden af væske/mad som du fylder i dit barn.
Jeg har en tommelfingerregel, (til mig selv), som jeg bruger i mange typer af situationer andet end vand/væske:
- Hæld aldrig mere vand op i et barns kop, end den mængde som du tåler at få ned over dig, når/hvis de vælter deres kop !
Anmeld
Citér