Stoppet med ble og tur i Legoland 10dage efter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2017

(august)

anna111 skriver:

Mange tak for svar alle sammen kan se der er lidt blandende meninger 

At styre toilet besøgene prøver jeg skam osse på men jeg har en meget bestemt pige som gerne nægter så meget som at prøve at sætte sig på toilettet  vis det ikke passer hende og hun tisser gerne i bukserne 2 min efter  vis det først er. 

Tror det bliver med ble vis hun selv vil 

Herhjemme er der 3 meget bestemte piger som aldrig skal tisse når vi tilbyder muligheden men gerne 3 min efter. Derfor indførte vi tidligt den regel af alle skal ind og prøve og tisse og normalt skal de alle tisse selv de sagde nej. 

Nu er de 6, 5 og 3 år og dem regel gælder stadig for alle. Vi skal køre langt på ferie og allerede mu ved de at når vi stopper ind så skal alle prøve. Når vi er på ture er det samme princip, da der ikke er toiletter over alt men det skal planlægges lidt bedre. Det har taget lidt træning, men den bedste regel vi har indført, da det betyder meget begrænsede uheld selv for den lille da hun smed sin ble for 6 mdr siden. 

God ferie og husk skiftetøj

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2017

Kurt_H

Thea14 skriver:

Jeg ville også tage en del ekstra skiftetøj med, og så ikke lade hende om selv at kontrollere toiletbesøg, men simpelthen styre det og fortælle at nu prøver vi lige at gå ud og tisse. Hellere forsøge at tisse en gang for meget, end ende med et uheld og dermed et nederlag.

Når vi er på tur med vores datter, skal vi også stadig af og til bede hende prøve at tisse, selvom hun har været blefri længe. Ellers så opdager hun det for sent og vi skal løbe efter toilettet.

Jeg er delvis enig.

Tissepauserne er 100% iorden, men antallet skal vurderes løbende.

Dvs. at når man har spist/drukket (morgenmad, middagsmad osv.) giver man den lige 5 (max 10) minutter og går "sammen" på toilettet, så har kroppen fået tid til at udskille diverse nærringsstoffer m.m.

For mange pauser kan i en Legoland-situation være tæt på en slags "overgreb". Det kan vende selvstændigheden til at være en voksenstyret begivenhed som senere kan være med til at de får uheld, fordi barnet "overlader" styringen til dén som IKKE kan mærke om barnet skal eller ej.

Det er ikke rart for et barn på 3 år at være blevet selvstændig og så skal have mor eller far rendende hele tiden med et toilet-ønske... vel ?

Selv selvstændige erhvervsdrivende voksne har "uheld" i starten.

Så ekstra tøj med og begræns mængden af væske/mad som du fylder i dit barn.

Jeg har en tommelfingerregel, (til mig selv), som jeg bruger i mange typer af situationer andet end vand/væske:

- Hæld aldrig mere vand op i et barns kop, end den mængde som du tåler at få ned over dig, når/hvis de vælter deres kop !

Anmeld Citér

11. juli 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Jeg er delvis enig.

Dvs. at når man har spist/drukket (morgenmad, middagsmad osv.) giver man den lige 5 (max 10) minutter og går "sammen" på toilettet, så har kroppen fået tid til at udskille diverse nærringsstoffer m.m.

For mange pauser kan i en Legoland-situation være tæt på en slags "overgreb". Det kan vende selvstændigheden til at være en voksenstyret begivenhed som senere kan være med til at de får uheld, fordi barnet "overlader" styringen til dén som IKKE kan mærke om barnet skal eller ej.

Det er ikke rart for et barn på 3 år at være blevet selvstændig og så skal have mor eller far rendende hele tiden med et toilet-ønske... vel ?

Jeg har en tommelfingerregel, (til mig selv), som jeg bruger i mange typer af situationer andet end vand/væske:

- Hæld aldrig mere vand op i et barns kop, end den mængde som du tåler at få ned over dig, når/hvis de vælter deres kop !

Hun skriver jo heller ikke at det er hver halve time, men at de bestemmer nu er det tid til en tissepause ligesom voksne har. 

Anmeld Citér

11. juli 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Kurt_H skriver:

Jeg er delvis enig.

Og min nevø blev faktisk ble fri på den måde.. altså hvor vi sagde: Vi prøver lige og gå ud og tisse. Kan ikke se hvad der skal være galt i det eller ødelægge deres selvstændighed? Ikke alle børn kan mærke det  og jeg vil da hellere gå oftere på toilettet i starten end at barnet har en masse uheld og nederlag. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.