Stoppet med ble og tur i Legoland 10dage efter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.698 visninger
13 svar
4 synes godt om
6. juli 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Hej et lille spørgsmål hvad ville i gøre ? Min pige på 3 år og 3mdr er lige stoppet med ble i mandags det går rimeligt godt men hun har dog stadig uheld. 

Hun har ferie fra i morgen og jeg har derfor planlagt at tage en tur i Legoland onsdag i næste uge med mormor og lillesøster på 1 1/2 år. 

Jeg kan ikke beslutte mig for om hun skal have ble på. På den ene tur så hun ikke konstant skal få nederlag med uheld da der jo netop sker meget sådan et sted. 

Og vi har ca 1 1/2 times køretur. 

Eller om jeg bare må tage overdrevet meget skifte tøj med ? Tænker hun godt kan komme til at tisse i karrusellerne da det jo er sjovt og hun nok ikke tænker over hun så skal tisse. 

Hvad ville i gøre hun har min ældste så har aldrig prøvet det før. 

Men vil jo heller ikke forvirre hende vil bare gerne give hende en god dag 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2017

De3Guldklumper

anna111 skriver:

Hej et lille spørgsmål hvad ville i gøre ? Min pige på 3 år og 3mdr er lige stoppet med ble i mandags det går rimeligt godt men hun har dog stadig uheld. 

Hun har ferie fra i morgen og jeg har derfor planlagt at tage en tur i Legoland onsdag i næste uge med mormor og lillesøster på 1 1/2 år. 

Jeg kan ikke beslutte mig for om hun skal have ble på. På den ene tur så hun ikke konstant skal få nederlag med uheld da der jo netop sker meget sådan et sted. 

Og vi har ca 1 1/2 times køretur. 

Eller om jeg bare må tage overdrevet meget skifte tøj med ? Tænker hun godt kan komme til at tisse i karrusellerne da det jo er sjovt og hun nok ikke tænker over hun så skal tisse. 

Hvad ville i gøre hun har min ældste så har aldrig prøvet det før. 

Men vil jo heller ikke forvirre hende vil bare gerne give hende en god dag 

Jeg ville tage en masse skiftetøj med og så ligge nogle gode tissepauser ind. 

Anmeld Citér

6. juli 2017

Thea14

Jeg ville også tage en del ekstra skiftetøj med, og så ikke lade hende om selv at kontrollere toiletbesøg, men simpelthen styre det og fortælle at nu prøver vi lige at gå ud og tisse. Hellere forsøge at tisse en gang for meget, end ende med et uheld og dermed et nederlag.

Når vi er på tur med vores datter, skal vi også stadig af og til bede hende prøve at tisse, selvom hun har været blefri længe. Ellers så opdager hun det for sent og vi skal løbe efter toilettet.

Anmeld Citér

6. juli 2017

Thea14

Ved ikke lige hvad der skete for dobbeltpost...

Anmeld Citér

6. juli 2017

NasimG

I starten af den tid hvor min datter var holdt op med at bruge ble, gav jeg hende ble på når vi skulle på længere tur fordi hun blev så ked af det når hun tissede i bukserne og dette fungerede supper godt for os. Nu er halvt år efter kan hun sagtens styre det fordi hun har lært at holde sig. Jeg tror du skal mærke på din datter. Hvordan har hun det når hun har uheld? Min græd utrøstelig når vi var ud og hun kom til at tisse i bukserne. Hun blev slet ikke forvirret af at hun havde ble på når vi var på tur fordi vi snakkede om det før og efter og hun var helt med på det. 

Anmeld Citér

6. juli 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tænker du må styre toiletbesøgene i starten - også derhjemme. Og så kan du tage en masse ekstratøj og en ble med hvis du på et tidspunkt tænker at det er for meget. 

Anmeld Citér

6. juli 2017

striber

Min datter smed bleen for en måneds tid siden. Fredag eftermiddag tog vi den af, og hun gik så uden ble resten af weekenden. Søndagen efter var vi til fodboldstævne og efterfølgende i sommerland Sjælland en hel dag. Hun havde ikke ble på, og havde ingen uheld. Vi sørgede bare for at tilbyde at prøve at tisse en del gange. Og hun drønnede rundt i en masse forlystelser. 

Men hun havde heller ikke mange uheld op til. Og blev heller ikke ked af det, når hun havde uheld. 

Anmeld Citér

6. juli 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Mange tak for svar alle sammen kan se der er lidt blandende meninger 

At styre toilet besøgene prøver jeg skam osse på men jeg har en meget bestemt pige som gerne nægter så meget som at prøve at sætte sig på toilettet  vis det ikke passer hende og hun tisser gerne i bukserne 2 min efter  vis det først er. 

Tror det bliver med ble vis hun selv vil 

Anmeld Citér

7. juli 2017

A-1995

Jeg havde taget en masse skiftetøj med. Synes det er ærgerligt at give hende en ble på når hun lige har smidt den- tror det forvirrer mere end det gavner. 

Min søn smed bleen i sommeren sidste år da han var 2.2 år. Dagen før vi skulle til Lalandia på ferie. Han fik ikke ble på i Lalandia og havde ikke 1 eneste uheld, vi sørgede bare for at minde ham om det. 

Held og lykke hun skal nok klare det.

Anmeld Citér

7. juli 2017

Thilde86

Min bonusdatter på 3 år og 2,5 måneder, så ca samme alder som din, er også blefri, dog sover hun stadig med ble både om natten og til middag. Og så har vi den aftale at hvis vi skal andre steder, fx besøge nogle, hvor vi skal ud at køre, i ZOO eller noget, så får hun ble på. Som regel er der ikke uheld alligevel, men hvis der så er, så er det ikke et kæmpe nederlag for hende. Og når der sker noget lidt ud over det sædvanlige, især noget de synes er sjovt, så er det bare naturligt at de glemmer at sige de skal tisse, og selv hvis de bliver spurgt om de skal, vil de sommetider sige nej, fordi deres krop er lidt "oppe at køre" over alle de spændende ting, så de reelt ikke kan mærke at de skal tisse.

Så jeg ville klart give hende bleen på og så lade hende nyde Legoland uden konstant at skulle anstrenge sig og være på arbejde mht tisse-situation. Og I kan jo stadig sørge for jævnligt at gå forbi et toilet. Men med bleen er det ikke på samme måde et nederlag, hvis hun tisser i den.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.