MysteriousAngel skriver:
Jo for du kan da bare holde dine børn hjemme i den periode de smitter? Så uanset hvordan du vender det, udsætter du med vilje andre for smittefare.
Mine børn havde skoldkopper i fuld flor i 14 dage. I de 14 dage, var de inde eller i vores have. De havde ingen besøg af børn (medmindre jeg havde aftalt det med deres forældre) og de var ikke med på arbejde eller ude at handle. De havde SÅ meget kuller og det samme havde jeg men ikke desto mindre, syntes jeg ikke at jeg kunne være andet bekendt. Medmindre du selv planlægger din arbejdstid vil det være til stor gene.. 
Jeg vil sgu selv have lov, om muligt, at planlægge hvornår mine børn skal have en børnesygdom. Forstår slet ikke den ligegyldighed overfor andre mennesker, der gør, at man som enkeltperson kan stille sig til dommer overfor andres hverdag og derved sige: Ja mit barn smitter ad helvede til, men altså, jeg skal ud og handle og mit barn skal da med!". 
Jamen så må vi nok bare konstatere, at vi to ikke forstår hinandens valg på dette punkt, og det er som tidligere skrevet også kun ved skoldkopper og snotnæser, jeg har taget børnene med ud.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er en gene, når børnene er syge, men jeg mener så ikke, at man kan planlægge deres sygdom (jeg kan i hvert fald ikke med mine), så det kommer, som det kommer. Jeg ved da også godt, at der er en smittefare, når man går ud med et barn med skoldkopper, men selv om det er en smitsom sygdom, så er smittefaren altså ikke stor, når jeg blot passerer med mit barn.
Der er meget forskellige holdninger til skoldkopper, og vores ligger langt fra hinanden. Din holdning er absolut i orden, og jeg er sikker på, at andre deler den, men dem mødte jeg ikke nogle af, da vi var ude med børnene. Det eneste jeg mødte fra andre var smil og kommentarer som "nåååh har den lille dreng skoldkopper" og en mor, der mente, at det var en gave, hvis deres barn blev smittet, så de kunne få det overstået i stedet for at gå og vente på, at sygdommen en dag dukkede op.