Skoldkopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2017

Abracadabra

MysteriousAngel skriver:

Ja men derfor er der da ingen der skal pådutte mig hvornår de absolut partout skal det. Jeg arbejder med andre mennesker og kan derfor ikke bare tage mine børn med på arbejde. Desuden ville min arbejdsgiver heller ikke tillade det. 

Øh nej.. de skal ikke bare overståes.. ellers ville der ingen karantæne være.. 

JEG arbejder også med mennesker, og sygdom kommer aldrig belejligt. 

Havde du virkelig planlagt de 14 dage med ferie, således at du først fik børnene smittet og derefter bare blev derhjemme? Det er virkelig tjekket! Så tjekkede var vi ikke - vi var bare glade for at skoldkopperne kom midt i sommerferien.

Derudover SKAL de skoldkopper altså overstås! Helst inden barnet får fx cancer eller bare bliver alt for stor...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2017

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg havde en periode i Februar og hvor 14 dage hjemme med min datter havde væltet det hele. Jeg var max presset. Der blev jeg voldsomt irriteret da en kvinde var oppe og handle med sin dreng der havde skoldkopper i fuld flor. Vi gik ud af butikken og handlede et andet sted.

Kom nogle dage efter til at tænke på at denne mor jo nok også var presset, for hendes søn havde det virkelig dårligt så hun var jo nok tvunget til at tage ham med. 

Men en ting er at tage dem med i supermarkedet, noget andet er legepladser, Tivoli osv. Det synes jeg simpelthen ikke er i orden.. Ja det er en børnesygdom som helst skal overstås men man skal ikke lege herre over hvornår andre børn skal smittes. 

Er ligeledes en gang kørt hjem fra en veninde. Hendes unger havde øjenbetændelse og det ville jeg ikke at min datter skulle rammes af. 

Anmeld Citér

20. juli 2017

MysteriousAngel

Abracadabra skriver:

JEG arbejder også med mennesker, og sygdom kommer aldrig belejligt. 

Havde du virkelig planlagt de 14 dage med ferie, således at du først fik børnene smittet og derefter bare blev derhjemme? Det er virkelig tjekket! Så tjekkede var vi ikke - vi var bare glade for at skoldkopperne kom midt i sommerferien.

Derudover SKAL de skoldkopper altså overstås! Helst inden barnet får fx cancer eller bare bliver alt for stor...

Ja det havde jeg faktisk for at det ikke skal være løgn. Jeg havde planlagt det midt i min barsel.  Ved ikke om du mener det sarkastisk med tjekket. Det går jeg ud fra? Så må du rette mig hvis jeg tager fejl. Ja jeg ved godt at du arbejder med mennesker. Nej da.. men jeg prøver da for så vidt muligt at undgå det. Men det er jo ikke muligt hvis andre bare tager deres smittebærende børn rundt alle de steder hvor jeg ikke regner med at der er smittefare. Du tager vel heller ikke dit syge barn med på din arbejdsplads og derved smitter alle dem der kommer hos dig? Hvilket jeg så ikke forstår når nu du har den holdning at alle bare bør få det? 

Anmeld Citér

20. juli 2017

Abracadabra

MysteriousAngel skriver:

Ja det havde jeg faktisk for at det ikke skal være løgn. Jeg havde planlagt det midt i min barsel.  Ved ikke om du mener det sarkastisk med tjekket. Det går jeg ud fra? Så må du rette mig hvis jeg tager fejl. Ja jeg ved godt at du arbejder med mennesker. Nej da.. men jeg prøver da for så vidt muligt at undgå det. Men det er jo ikke muligt hvis andre bare tager deres smittebærende børn rundt alle de steder hvor jeg ikke regner med at der er smittefare. Du tager vel heller ikke dit syge barn med på din arbejdsplads og derved smitter alle dem der kommer hos dig? Hvilket jeg så ikke forstår når nu du har den holdning at alle bare bør få det? 

Vi fik 'tilbudt' skoldkopper i begge mine barsler, hvilket jeg ikke kunne overskue at tilvælge. Når jeg kalder dig tjekket, mener jeg det faktisk!

Da vi endelig fik dem, var det muligvis skoldkoppebarnet i ammestuen i vores lokale indkøbscenter - og selvfølgelig kunne den stakkels mor til skoldkoppebarnet ikke sidde 14 dage i højsommeren med en 3 årig i en 3 værelses lejlighed! 

Jeg har ikke mine syge børn med på arbejde, fordi jeg er nødt til at passe andres syge børn på mit arbejde og ikke har en fast plads eller kontor, hvor småbørn kan ligge og hoste... Jeg forstår nok ikke helt, hvad du mener lige dér...

Jeg har ondt af de kræftbørn, der endnu ikke har haft skoldkopper - det er bare lidt mere træls at være dem. Hvis man er immun overfor skoldkopper, har man det lettere som kræftbarn. 

Ja, jeg synes, at skoldkopper skal overstås. Og nej, skoldkoppebørn er ikke i karantæne. 

Anmeld Citér

28. juli 2017

Janey

Profilbillede for Janey
MysteriousAngel skriver:

Jo for du kan da bare holde dine børn hjemme i den periode de smitter? Så uanset hvordan du vender det, udsætter du med vilje andre for smittefare.

Mine børn havde skoldkopper i fuld flor i 14 dage. I de 14 dage, var de inde eller i vores have. De havde ingen besøg af børn (medmindre jeg havde aftalt det med deres forældre) og de var ikke med på arbejde eller ude at handle. De havde SÅ meget kuller og det samme havde jeg men ikke desto mindre, syntes jeg ikke at jeg kunne være andet bekendt. Medmindre du selv planlægger din arbejdstid vil det være til stor gene.. 

Jeg vil sgu selv have lov, om muligt, at planlægge hvornår mine børn skal have en børnesygdom. Forstår slet ikke den ligegyldighed overfor andre mennesker, der gør, at man som enkeltperson kan stille sig til dommer overfor andres hverdag og derved sige: Ja mit barn smitter ad helvede til, men altså, jeg skal ud og handle og mit barn skal da med!". 

Jamen så må vi nok bare konstatere, at vi to ikke forstår hinandens valg på dette punkt, og det er som tidligere skrevet også kun ved skoldkopper og snotnæser, jeg har taget børnene med ud. 

Jeg er slet ikke i tvivl om, at det er en gene, når børnene er syge, men jeg mener så ikke, at man kan planlægge deres sygdom (jeg kan i hvert fald ikke med mine), så det kommer, som det kommer. Jeg ved da også godt, at der er en smittefare, når man går ud med et barn med skoldkopper, men selv om det er en smitsom sygdom, så er smittefaren altså ikke stor, når jeg blot passerer med mit barn. 

Der er meget forskellige holdninger til skoldkopper, og vores ligger langt fra hinanden. Din holdning er absolut i orden, og jeg er sikker på, at andre deler den, men dem mødte jeg ikke nogle af, da vi var ude med børnene. Det eneste jeg mødte fra andre var smil og kommentarer som "nåååh har den lille dreng skoldkopper" og en mor, der mente, at det var en gave, hvis deres barn blev smittet, så de kunne få det overstået i stedet for at gå og vente på, at sygdommen en dag dukkede op. 

Anmeld Citér

28. juli 2017

Janey

Profilbillede for Janey
MysteriousAngel skriver:

Ja men derfor er der da ingen der skal pådutte mig hvornår de absolut partout skal det. Jeg arbejder med andre mennesker og kan derfor ikke bare tage mine børn med på arbejde. Desuden ville min arbejdsgiver heller ikke tillade det. 

Øh nej.. de skal ikke bare overståes.. ellers ville der ingen karantæne være.. 

Der er ikke karantæne på børn med skoldkopper. Hvis der var, havde jeg ikke taget dem med ud. Sundhedsstyrelsen har valgt, at de ikke må komme i institution, men det er ikke alle læger, der er enige i den vurdering.

Igen kan jeg kun tale ud fra dem, jeg møder, og min praktiserende læge mente, at det var noget pjat, da børnene er så tætte på hinanden, at de allerede har smittet hinanden (og nej vi gik ikke til lægen med skoldkopper - jeg var der med noget andet). I min datters børnehave gik skoldkopperne også på skift, så de hen over en periode på nogle måneder havde 90% af børnene væk i en periode med skoldkopper, så næsten alle fik det alligevel, selv om de syge børn blev hjemme.

Anmeld Citér

28. juli 2017

"Anarkisten"

Abracadabra skriver:

Det er i min verden en overreaktion på en fredelig børnesygdom. Men det var det, DU havde brug for at gøre i den givne situation, og fred med det.

Vi tog på bilferie med vores børn og deres skoldkopper - de 14 dage ville vi ikke aflyse. Så var bedsteforældrene blevet ulykkelige. Vi havde dem med op på færgens legeplads og generelt med alle de steder, vi ellers ville have haft dem med. 

Skoldkopper skal overstås - hvis man er uenig, må man lade sig vaccinere.

Lige præcis  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.