MysteriousAngel skriver:
Jo men derfor kan det da godt være, at de mennesker hvor deres børn ikke har haft skoldkopper, selv vil have en indflydelse, om muligt, hvornår deres børn skal have den eftersom det tager ca 14 dage før den ikke smitter mere.
Medmindre du render rundt og foreslår alle, at du tager deres børn så de kan passe deres arbejde fordi du med vilje smitter?
Jeg synes simpelthen at det er så respektløst at med vilje smitte andre med en sygdom. En ting er hvis det er uheld, som de 2-3 uger inden det udbryder hvor man ikke har en jordisk chance for, at vide det men en anden ting er hvis det er med vilje hvilket det jo er, når du tager dit barn med ud at handle. 
Selvfølgelig tager jeg ikke deres arbejde for dem. Da sygdom ikke kan planlægges, vil det nok være lige ubelejligt at håndtere skoldkopper uanset, om det er mine eller andre børn, der har smittet deres børn.
Du er velkommen til at synes, at jeg er respektløs omkring skoldkopper, men nu mener jeg så heller ikke, at jeg med vilje får nogen smittet, fordi vi går forbi dem i supermarkedet. Nu kan jeg jo ikke gå tilbage og spørge alle, jeg har passeret i de 5 dage, om nogle af dem har fået skoldkopper, men jeg tvivler meget på at finde nogle tilfælde, hvis jeg kunne, da vi jo kun hurtigt går forbi hinanden og de fleste andre i supermarkedet er voksne, som har haft sygdommen.
Jeg tager i øvrigt også mine børn med ud, hvis de har snotnæser.
Anmeld
Citér