Anonym skriver:
Øh wow, er du en psykiater? For så syntes jeg ikke du kan kvalificere dig til at sætte nye diagnoser på mig.. Jeg har LANGT fra skizofreni, og at jeg går dødsangst også kaldet katastrofe angst et meget normalt inden for min OCD. Måske du skulle læse omkring den sygdom inden du udtaler dig om hvorden min hjerne er skruet sammen. Når en læge OG psykolog kan skrive under på at jeg er klar, og jeg selv føler jeg er klar, så er jeg vel klar? Nu går jeg til psykiater 1 gang om månden( netop fordi jeg ikke har behov for mere) bare til kontrol under medicin og jeg kan også sige at han er tilfreds med mine resultater. Og jo det er meget normalt at på angst og en tandpine, folk kun med angst kan blive døds angst bare ved hjertebanken.. Du kender vidst slet ikke til disse lidelser..
Fordi jeg har angst, som.jeg nok aldrig kommer rigtig af med, så må jeg måske ikke få børn? Udover min diagnoser er jeg en meget ansvarsbevidst kvinde, som klarer mit arbejde hver dag, passer mine små niecer næsten hver weekend, har 3 hunde, hvor 1 af dem har en sygdom der gør at hun er allergisk for næsten alt, så hun skal tjekkes mindstadig 3 gangerne om månden som.jeg også sørger for, betaler alt til tiden og har det altid rent og pænt i mit hjem.. Hvor er der en hentydning henne hvor jeg ikke kan passe mit eget barn henne, pga en aften jeg har angst.. Ja idag er jeg frisk, har stadig tandpine og ingen angst, så nu gør jeres beskeder mig en smule gal eftersom i ikke ved hvor hårdt jeg har arbejdet netop til at komme frem til at få af vide, jeg ikke rigtig får det bedre en jeg har det idag, til at jg ihvertfald ikke er klar før.mit angst er styr på? Hvilket det er!!
Men nu var mit spørgsmål så ikke om i syntes jeg var klar, for det var ikke mit spørgsmål, det lader jeg de professionelle fortælle mig og vigtigst mig selv..
Min spørgsmål var omkring tandpinen...
Mange tak!
Okay, jamen det er godt at I har styr på din sygdom, det lød bare ikke så meget sådan i dit indlæg, men sådan er det jo ofte med det skrevne, at man nemt kan mistolke ting.
Men i hvert fald, der må jo være et eller andet som gør at du stadig kan få sådan et angst anfald, eller hvad du ellers vil kalde det. Og det kan ikke være din medicin, som evt skal justeres bare en lille smule?
Om hvorvidt folk med angst skal have børn eller ej vil jeg ikke udtale mig om, da det jo er en meget individuel vurdering fra par til par. Og nogle som har diagnoser (ikke kun angst) vil jeg mene aldrig bør få børn, fordi de diagnoser er alt for ødelæggende for deres liv til at de kan tage vare på børn, og er stadig så dårligt medicineret også, fordi man endnu ikke har fundet noget medicin, som i sandhed kan medicinere patienten ordentligt og jævnt (her snakker jeg fx skizofreni). Andre mere "almindelige" diagnoser, som man er god til at medicinere ordentligt, så folk kan leve så normale liv som muligt, der vil jeg jo sagtens mene folk kan få børn.
Og selvom man ikke har en diagnose er der jo ingen der siger man bliver perfekte forældre alligevel, der ligger jo mange ting i det at være forældre. Med eller uden diagnose.
Som jeg skrev før håber jeg det bedste for dig