Skal vi vente med PB eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.360 visninger
6 svar
5 synes godt om
28. juni 2017

Anonym trådstarter

Sagen er den at min kæreste og jeg tilbage i vinters da der var højtryk på vores liv og der skete rigtigt mange ting (huskøb, hundehvalp, uddannelser og nye jobs) besluttede os for at begynde PB til november i år. Det var mest mig der freakede lidt ud og slet ikke kunne overskue det i den nærmeste fremtid. Men, men, men... NU er jeg bare såååå skruk, har jeg været i flere år, men det er rigtigt slemt nu syntes jeg! Kan ikke se nogen som helst grund til at vi skal vente, men manden har sat sig i hovedet at nu hedder det PB oktober-november og det kan der ikke rigtigt rykkes på 

Kan i se nogen grund til at vi skal vente eller har i nogle gode råd/argumentationer jeg kan bruge til at overbevise ham? Eller skal jeg bare bide det i mig og vente til oktober? Har prøvet at sige at man aldrig ved hvor lang tid der kan gå og baby kommer jo ikke dagen efter vi beslutter os for at starte PB, men han er overbevist om det komme til at gå hurtigt og at jeg ikke kan bruge det som argument.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Sagen er den at min kæreste og jeg tilbage i vinters da der var højtryk på vores liv og der skete rigtigt mange ting (huskøb, hundehvalp, uddannelser og nye jobs) besluttede os for at begynde PB til november i år. Det var mest mig der freakede lidt ud og slet ikke kunne overskue det i den nærmeste fremtid. Men, men, men... NU er jeg bare såååå skruk, har jeg været i flere år, men det er rigtigt slemt nu syntes jeg! Kan ikke se nogen som helst grund til at vi skal vente, men manden har sat sig i hovedet at nu hedder det PB oktober-november og det kan der ikke rigtigt rykkes på 

Kan i se nogen grund til at vi skal vente eller har i nogle gode råd/argumentationer jeg kan bruge til at overbevise ham? Eller skal jeg bare bide det i mig og vente til oktober? Har prøvet at sige at man aldrig ved hvor lang tid der kan gå og baby kommer jo ikke dagen efter vi beslutter os for at starte PB, men han er overbevist om det komme til at gå hurtigt og at jeg ikke kan bruge det som argument.  

Du er nødt til at vente på, at han er klar, og så lang tid er der heller ikke, det er jo lige om lidt  

Anmeld Citér

28. juni 2017

Thilde86

Vil også sige du skal vente til han er klar. Det skal være noget begge ønsker, når man går igang med projekt baby, og det lyder ikke til han ønsker det endnu, så det må du respektere. Og så lang tid er det jo slet ikke - kender en del som har måtte vente flere år på at deres kærester blev klar, det her er jo under et halvt år.

Anmeld Citér

28. juni 2017

Anonym trådstarter

Vi skulle rigtigt være begyndt for tre år siden, men pga. økonomi har vi ventet. Han siger selv at han er klar og da vi snakkede i vinters ville han gerne begynde snart. Det er først nu hvor vi ligesom har fastlagt en dato at han trækker i land 

Anmeld Citér

28. juni 2017

Anonymor

Anonym skriver:

Vi skulle rigtigt være begyndt for tre år siden, men pga. økonomi har vi ventet. Han siger selv at han er klar og da vi snakkede i vinters ville han gerne begynde snart. Det er først nu hvor vi ligesom har fastlagt en dato at han trækker i land 

Men hvis han trækker i land er han jo tydeligvis ikke klar. Har du virkelig lyst til at blive gravid med en mand der ikke helt er der i lysten lige nu? Det er næsten en skam at starte ud på en negativ måde når få måneder mere kan forhindre det.. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

BabyDrømme23

Anonym skriver:

Hej

kan godt forstå dig, det er ikke sjovt og vente når man vil med det samme

Men vil sige du må vente til hann også er med

Men har et råd til dig som er at smide p-p, spiral eller lignende hvis du bruger det som prevention, og so bruge kondom i stedet, da det for mange kvinder tager noget tid til der er styr på cyklus igen. Nu ved jeg ikke om du bruger noget af det, men hvis

Så har du i hvert faldt gjort dit for at din krop i hvertfaldt er klar til okt-nov men vil råde dig til selvfølgelig tale med din kæreste om han har det ok med det. 

Synes også det er godt du fortæller hanat man kan ikke vide hvor hurtigt man bliver gravid. Alderen spiller også en stor rolle for frugtbarheden, nu ved jeg ikke jeres alder.

Held og lykke  

Anmeld Citér

1. juli 2017

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar 

Jeg har ventet 3 1/2 år på at alt kom i orden økonomisk samt med karierre og bolig som kæresten rigtigt gerne ville vim fik først (forståeligt nok) Mærkeligt nok er det svært at vente de sidste 4 måneder. Måske fordi der nu ikke er nogen "grund" til at vente, hvis i forstår?

Men vi snakkede lidt om det igen i går og han sagde faktisk at hvis jeg blev gravid lige her og nu ville han være glad og at han glæder sig rigtigt meget. Han vil bare gerne mere ind i sit arbejde og havde været der i længere tid inden vi starter på PB, men som vi så også snakkede om vil der aldrig være noget perfekt tidspunkt for det, især ikke ift. arbejde. Jeg har en kollega jeg ved også prøver at blive gravide og mit arbejde skal nok flytte til oktober så der vil jo altid være noget.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.