Nogle der kender til kontant hjælps regler for par

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.644 visninger
14 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juni 2017

Anonym trådstarter

Står i den situation at jeg desværre nok ender på kontanthjælp under min barsel. Tror mig ved godt det er noget lort men kan ikke gøre ret meget ved det. 

Jeg er i forhold, vi bor sammen og jeg har En datter fra tidligere samt vi venter fælles barn. 

Så vidt jeg har forstået har han ikke forsørger pligt over mig da vi ikke er gift ?

men hvordan med hvis vi har fælles budget konto, og fælles opsparing ?

Det må man vel ikke have uden det rammer en økonomisk så ?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2017

Anonym trådstarter

Slet ingen med råd ?

Anmeld Citér

29. juni 2017

migxher

Hvis jeres fælles opsparing er på mere end 10.000 så blive du ramt Ja det er hvad jeg fik af vide da jeg skulle have kh under min barsel. Vi har også fælles opsparings konto, den er dog ikke på ret meget da min kæreste er på su så det fik ingen betydning for mig. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Sandratoft

Anonym skriver:

Står i den situation at jeg desværre nok ender på kontanthjælp under min barsel. Tror mig ved godt det er noget lort men kan ikke gøre ret meget ved det. 

Jeg er i forhold, vi bor sammen og jeg har En datter fra tidligere samt vi venter fælles barn. 

Så vidt jeg har forstået har han ikke forsørger pligt over mig da vi ikke er gift ?

men hvordan med hvis vi har fælles budget konto, og fælles opsparing ?

Det må man vel ikke have uden det rammer en økonomisk så ?  

Som ovenstående siger, hvis den overstiger 10.000 kr, så skal i leve af den, før samfundet skal til at betale. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Hvis jeres fælles opsparing er på mere end 10.000 så blive du ramt Ja det er hvad jeg fik af vide da jeg skulle have kh under min barsel. Vi har også fælles opsparings konto, den er dog ikke på ret meget da min kæreste er på su så det fik ingen betydning for mig. 

Okay ja det tænkte jeg nok. 

Mwn det har ingen betydning at vi har fælles budget konto fx ? 

Tænker bare vi må blive ved med at have hver vores opsparing så da det er kun er ham der ligger penge til opsparingen 

Anmeld Citér

29. juni 2017

Anonym trådstarter

Sandratoft skriver:

Som ovenstående siger, hvis den overstiger 10.000 kr, så skal i leve af den, før samfundet skal til at betale. 

Okay tusind tak for svar. 

Hvad med fælles budget konto det er der ingen problemer i at have ?

Anmeld Citér

29. juni 2017

Sandratoft

Anonym skriver:

Okay tusind tak for svar. 

Hvad med fælles budget konto det er der ingen problemer i at have ?

Nej, ikke så længe der står penge på, og i stadig ikke samlet set har 10.000 kr eller derover, til rådighed. 

Anmeld Citér

29. juni 2017

migxher

Anonym skriver:

Okay ja det tænkte jeg nok. 

Mwn det har ingen betydning at vi har fælles budget konto fx ? 

Tænker bare vi må blive ved med at have hver vores opsparing så da det er kun er ham der ligger penge til opsparingen 

Nej det burde ikke være nogen forskel med budget kontoen   så længe der bare ikke står mere end 10.000 når regner mm. Er betalt 

Anmeld Citér

30. juni 2017

B&J

Sandratoft skriver:

Hvad så hvis man har fælles budget men, hvis det kun er manden der har mere ind 10.000kr der står det er ikke nogle der kan ses på min feks. Min konto fordi den er lukket for mig bare et feks. 

Anmeld Citér

30. juni 2017

Sandratoft

B&J skriver:

Hvad så hvis man har fælles budget men, hvis det kun er manden der har mere ind 10.000kr der står det er ikke nogle der kan ses på min feks. Min konto fordi den er lukket for mig bare et feks. 

Hvis den er lukket for dig, så er det vel heller ikke en fælleskonto? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.