ENDELIG enighed omkring babys navn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2017

Pinkypie

Tillykke med at i har fundet det navn, i mener passer til netop jeres guldklump!♥️

Synes faktisk navnet Vilhelm er fint, jeg kommer automatisk til at tænke på ham fra "Brødrene Mortensens Jul"������

Bryder mig personligt ikke om navnet Helge, som jeg forbinder med en gammel mand, men det er jo en smagssag ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2017

AnoMom

Benedikte85 skriver:

Den 6. april fødte jeg ved kejsersnit min frække og dejlige charmetrold. Kæresten og jeg har talt, debatteret og til tider diskuteret, hvad sørens denne lille lykkebringer af en krutugle skal hedde.

VI er kommet frem til kompromis-enighedsnavnet. Søndag den 29 oktober bliver vores kære søn døbt følgende:

Vilhelm Helge Littau Absalon.

Til daglig kaldes han indimellem for begge fornavne Vilhelm Helge og så blot Vilhelm. :-)

Min første tanke var "lidt kongelig har man vel altid lov at være". Alt hvor mange navne og klinger ikk så godt nogen af dem efter min smag. 

Men jeres barn - jeres valg. Vores meninger har i gen betydning

Anmeld Citér

7. juli 2017

Jj1709

Benedikte85 skriver:

Selvom navnet ligger fast og det er dette han skal døbes, så vil jeg da gerne høre, hvad I synes/tænker om vores valg af navn til baby? ☺

Stort tillykke med jeres guldklump 

Som der ellers er skrevet, hvis navnet er det der tiltaler jer, så er det jo det 

personligt er det ikke mig pga sammensætningen, jeg synes Vilhelm er et super sødt navn, men jeg synes Helge, får det til at lyde meget gammelt.. Jeg er selv indehaver af et gammelt navn som navn nr 2 i min " navne samling " og jeg har altid hadet det  Ligesåvel som at sætte min underskrift pga navnet er så langt ( 4 stks ) 

Anmeld Citér

7. juli 2017

Lisette W

Benedikte85 skriver:

Den 6. april fødte jeg ved kejsersnit min frække og dejlige charmetrold. Kæresten og jeg har talt, debatteret og til tider diskuteret, hvad sørens denne lille lykkebringer af en krutugle skal hedde.

VI er kommet frem til kompromis-enighedsnavnet. Søndag den 29 oktober bliver vores kære søn døbt følgende:

Vilhelm Helge Littau Absalon.

Til daglig kaldes han indimellem for begge fornavne Vilhelm Helge og så blot Vilhelm. :-)

Som tidligere svømmeinstruktør i Gentofte har jeg haft mange rigtig mange børn med navne hvor jeg først gang tænke, hold da op et navn! kan man hede det? Nogle MEGET kreative, nogle meget lange og nogle som jeg stadig ikke kan udtale. Men man vender sig hurtigt til det og disse navne bliver hurtigt normale når man får dem sagt nogle gange, og man husker dem nemmer 

Mht gammeldags navne der tænke jeg også mit da jeg på et hold havde en Sven, en Gertrud og en Gerda men de var de kæreste unger og nu er det jo navne jeg forbinder med små krutugler

Når man vælger et navn der ikke lige ligger på top 10 eller en anderledes sammensætning af navne må man som forældre forberede sig på spørgsmål. Min søn heder Atle og folk spørg konstant hvorfor, men det var nu det navn vi bedst kunne lide. Vi var i tvivl og jeg lod mig også nemt påvirke at ændres holdning men min kæreste stod fast og det er jeg glad for 

Din søn er privilegeret at han kan vælge mellem tre navne! Han kan sætte sine navne sammen eller kalde sig ved det ene navn, det er da ret sejt 

Anmeld Citér

7. juli 2017

Tommelise

Når du nu direkte spørger, så må jeg indrømme, at jeg ikke er så vild med hverken Vilhelm eller Helge. Og jeg synes ikke, de klinger særlig godt sammen. Til gengæld synes jeg, det er helt ok med 4 navne, og Littau Absalon er da flotte navne.

Det er måske et spørgsmål om tilvænning. Første gang jeg hørte om en dreng, der skulle hedde Oscar, tænkte jeg, at det var et "gammelmands" navn. Men nu er det jo helt almindeligt. Det sker måske også med både Vilhelm og Helge.

Til lykke med, at I har fundet det navn, som I synes, er det rigtige til jeres søn. Så pyt med hvad andre mener.

Anmeld Citér

7. juli 2017

Soonmom

Jeg kan ikke udtale begge navne samtidig ��

Kan godt lide Vilhelm men ikke Helge og slet ikke sammen 

Anmeld Citér

7. juli 2017

Thilde86

Jeg synes Vilhelm er et fint navn, men ikke sammen med Helge, det passer bare ikke sammen og er rigtig træls at sige.

Og så kan jeg slet ikke lide navnet Helge, især ikke til et lille barn, forbinder det kun med en gammel mand.

Så Vilhelm Helge er helt klart efter min mening no go - i hvert fald sammen. Vilhelm alene eller med et andet navn, det klinger bedre med, synes jeg er ok.

Anmeld Citér

13. juli 2017

Benedikte85

ErDetSnartNU skriver:

Jeg synes også det er vanskeligt at sige Vilhelm Helge efter hinanden. Er de andre også dele af fornavnet eller er det efternavne? 

Littau bliver hans mellemnavn og Absalon bliver hans efternavn. 

Anmeld Citér

13. juli 2017

Benedikte85

Bebsen skriver:

Som du selv siger, navnet ligger fast, og du skal jo ikke tage vores andres meninger til dig, for de er jo ligegyldige så længe I elsker navnet  Det er ikke nogle navne jeg ville kalde mit barn, men hvis han ligner en lille Vilhelm Helge, så er det jo det han er 

Hvordan nåede I frem til kompromis, ved at give ham begge navne, eller? Står selv i problemet 

Jeg ønskede og argumenterede meget stærkt for at vores søn skulle have heddet Helge til sit allerførste fornavn. Jeg er nok en ret konservativ type og jeg vægter højt, at man lade et navn fra et højtelskede - og højtrespekteret familiemedlem, som min morfar var - lade hans navn leve videre i den næste generation. 

Min kæreste har aldrig haft glæden ved lære min morfar kende. Til gengæld kendte han en mand fra sin barndom, der hed Helge. Det var desværre en ikke så rar en mand, kæresten ville ikke bryde sig om vores barn barn hed Helge til det første fornavn. Derfor blev det et kompromis. 

Vilhelm er et navn i samme kategori. Det er yderst gammelt navn. Og Helge er ligeså. Jo mere man vænner sig til sige Vilhelm Helge, desto bedre bliver det. 

Anmeld Citér

13. juli 2017

Benedikte85

Lisette W skriver:

Som tidligere svømmeinstruktør i Gentofte har jeg haft mange rigtig mange børn med navne hvor jeg først gang tænke, hold da op et navn! kan man hede det? Nogle MEGET kreative, nogle meget lange og nogle som jeg stadig ikke kan udtale. Men man vender sig hurtigt til det og disse navne bliver hurtigt normale når man får dem sagt nogle gange, og man husker dem nemmer 

Mht gammeldags navne der tænke jeg også mit da jeg på et hold havde en Sven, en Gertrud og en Gerda men de var de kæreste unger og nu er det jo navne jeg forbinder med små krutugler

Når man vælger et navn der ikke lige ligger på top 10 eller en anderledes sammensætning af navne må man som forældre forberede sig på spørgsmål. Min søn heder Atle og folk spørg konstant hvorfor, men det var nu det navn vi bedst kunne lide. Vi var i tvivl og jeg lod mig også nemt påvirke at ændres holdning men min kæreste stod fast og det er jeg glad for 

Din søn er privilegeret at han kan vælge mellem tre navne! Han kan sætte sine navne sammen eller kalde sig ved det ene navn, det er da ret sejt 

Tusind tak! Jeg kalder ham mest Vilhelm. Men Vilhelm Helge bliver også sagt. Vi synes disse to fornavne netop klæder hinanden fint - især pga de to h'er og l"er i begge navne. 

Vi havde også overvejet Carl Helge. Der er bare rigtig mange drengebørn, der hedder Carl så vi tænkte han bliver blot én til i rækken af Carl'er. 

Hvad tænker du om disse to fornavne: Vilhelm Helge? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.