Benedikte85 skriver:
Den 6. april fødte jeg ved kejsersnit min frække og dejlige charmetrold. Kæresten og jeg har talt, debatteret og til tider diskuteret, hvad sørens denne lille lykkebringer af en krutugle skal hedde.
VI er kommet frem til kompromis-enighedsnavnet. Søndag den 29 oktober bliver vores kære søn døbt følgende:
Vilhelm Helge Littau Absalon.
Til daglig kaldes han indimellem for begge fornavne Vilhelm Helge og så blot Vilhelm. :-)
Som tidligere svømmeinstruktør i Gentofte har jeg haft mange rigtig mange børn med navne hvor jeg først gang tænke, hold da op et navn! kan man hede det? Nogle MEGET kreative, nogle meget lange og nogle som jeg stadig ikke kan udtale. Men man vender sig hurtigt til det og disse navne bliver hurtigt normale når man får dem sagt nogle gange, og man husker dem nemmer
Mht gammeldags navne der tænke jeg også mit da jeg på et hold havde en Sven, en Gertrud og en Gerda men de var de kæreste unger og nu er det jo navne jeg forbinder med små krutugler
Når man vælger et navn der ikke lige ligger på top 10 eller en anderledes sammensætning af navne må man som forældre forberede sig på spørgsmål. Min søn heder Atle og folk spørg konstant hvorfor, men det var nu det navn vi bedst kunne lide. Vi var i tvivl og jeg lod mig også nemt påvirke at ændres holdning men min kæreste stod fast og det er jeg glad for
Din søn er privilegeret at han kan vælge mellem tre navne! Han kan sætte sine navne sammen eller kalde sig ved det ene navn, det er da ret sejt
Anmeld
Citér