ENDELIG enighed omkring babys navn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.500 visninger
22 svar
16 synes godt om
28. juni 2017

Benedikte85

Den 6. april fødte jeg ved kejsersnit min frække og dejlige charmetrold. Kæresten og jeg har talt, debatteret og til tider diskuteret, hvad sørens denne lille lykkebringer af en krutugle skal hedde.

VI er kommet frem til kompromis-enighedsnavnet. Søndag den 29 oktober bliver vores kære søn døbt følgende:

Vilhelm Helge Littau Absalon.

Til daglig kaldes han indimellem for begge fornavne Vilhelm Helge og så blot Vilhelm. :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2017

Benedikte85

Benedikte85 skriver:

Den 6. april fødte jeg ved kejsersnit min frække og dejlige charmetrold. Kæresten og jeg har talt, debatteret og til tider diskuteret, hvad sørens denne lille lykkebringer af en krutugle skal hedde.

VI er kommet frem til kompromis-enighedsnavnet. Søndag den 29 oktober bliver vores kære søn døbt følgende:

Vilhelm Helge Littau Absalon.

Til daglig kaldes han indimellem for begge fornavne Vilhelm Helge og så blot Vilhelm. :-)

Selvom navnet ligger fast og det er dette han skal døbes, så vil jeg da gerne høre, hvad I synes/tænker om vores valg af navn til baby? ☺

Anmeld Citér

6. juli 2017

Bebsen

Benedikte85 skriver:

Selvom navnet ligger fast og det er dette han skal døbes, så vil jeg da gerne høre, hvad I synes/tænker om vores valg af navn til baby? ☺

Som du selv siger, navnet ligger fast, og du skal jo ikke tage vores andres meninger til dig, for de er jo ligegyldige så længe I elsker navnet  Det er ikke nogle navne jeg ville kalde mit barn, men hvis han ligner en lille Vilhelm Helge, så er det jo det han er 

Hvordan nåede I frem til kompromis, ved at give ham begge navne, eller? Står selv i problemet 

Anmeld Citér

6. juli 2017

sandramor

Benedikte85 skriver:

Stort tillykke med jeres skønne dreng

Som en anden skriver så er der jer der skal være glade for navnet og ikke os andre  personligt ville jeg ikke kalde nogen dreng sådanne navne men det lyder som om i er stolte og tilfredse med navnet og det er det der tæller allermest 

Anmeld Citér

6. juli 2017

Rockertand

Tillykke, ved selv hvor stor udfordringen er med det navnevalg.

Jeg synes, at jeg knækker tungen, når jeg skal sige navnene, der er ikke så godt flow, men hvis det virker for jer, så er det jo fint.

Anmeld Citér

6. juli 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Benedikte85 skriver:

I skal jo selvfølgelig gøre det når det er det rigtige for jer. Men må indrømme at jeg ikke bryder mig om den sammensætning af navne og at jeg kommer til at tænke på en 80 årig mand når jeg læser det.

Anmeld Citér

7. juli 2017

L-mor

Benedikte85 skriver:

Jeg synes, det er fine navne - lidt for mange for min smag

Min anke går på de to hel'er i træk (vilHELm HELge). Det giver knuder på tungen.

Anmeld Citér

7. juli 2017

Mortilah

Jeg er stadig vild med det:-)

Anmeld Citér

7. juli 2017

ErDetSnartNU

Jeg synes også det er vanskeligt at sige Vilhelm Helge efter hinanden. Er de andre også dele af fornavnet eller er det efternavne? 

Anmeld Citér

7. juli 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vilhelm og Helge er fine navne hver for sig. Men i kombination - not so much.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.