Pædagoger, hjælp mig li med lidt teori :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Vi er overhovedet ikke blevet undervist i at skal forsvare en opgave, dette er vores første eksamen, og det eneste vi har fået af vide er, at den skriftlige del ikke tæller med i vurderingen af karakteren, men kun danner grundlag for eksamen 

Har I skrevet/lavet noget gruppearejde før hvor I så skulle fremlægge. Det er lidt samme princip. Der fremlægges ud fra tanken: "alle som sidder her har læst opgaven". Dvs. så skal man komme med noget nyt eller udfolde noget fra opgaven. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2017

Anonym

Nu er jeg godt nok ikke pædagog men lærer. Alligevel vil jeg godt skrive hvad jeg tænker :-)

Du skal naturligvis føle dig hjemme i de teorier, du har brugt i sin opgave. Desuden skal du i større eller mindre grad kunne perspektivere til andre teorier, I har gennemgået i undervisningen eller arbejdet med i grupper eller andre opgaver. 

Det er svært at sige noget om, hvilke teorier du skal tage op til eksamen, når man ikke har læst din opgave, men umiddelbart er det ikke tosset at holde Vygotskys teori om nærmeste udvikling op i mod Piagets adaptionsteori. Der er både fine lighedspunkter og forskelle. 

Desuden findes der jo mange teorier om børns generelle udvikling, hvor sprogtilegnelse er en naturlig del. Som andre også skriver, viser det overskud at kunne bruge teorier, der ikke nødvendigvis er i overensstemmelse med dem i din opgave. Forhold dog kritisk til teorierne og vis hvordan de på forskellig vis kan forklare din opgaves tematik. 

I forhold til anerkendelse hænger det jo tæt sammen med udviklingspsykologien helt generelt, så det er da fint at kunne noget om. Men kun hvis du kan relatere det til dit fokus i opgaven. 

Håber det var brugbart :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.