Pædagoger, hjælp mig li med lidt teori :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.194 visninger
11 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juni 2017

Anonym trådstarter

Jeg står og skal op og forsvare en opgave i næste uge, jeg har skrevet om børnehavealderens sprogtilegnelse 

Jeg har i opgaven gravet i vygotsky og tomasello 

Nu sidder jeg så lidt og tænker om, hva mon censor og lærer spærger ind til? 

Piaget? 

relation? Inklusion? eksklusion? 

Tænker i ikke det ville være gode bud, at læse op på? 

Og andet? 

Anerkendelse? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg står og skal op og forsvare en opgave i næste uge, jeg har skrevet om børnehavealderens sprogtilegnelse 

Piaget? 

Og andet? 

Anerkendelse? 

Min erfaring er at man lidt selv sætter en dagsorden for hvor samtalen skal hen. Når du forsvarer opgaven skal du jo gerne komme med noget nyt men stadig besvarende til din opgave. Eller folde noget mere ud som ikke er så udfoldet i opgaven. 

Anmeld Citér

25. juni 2017

Ena

Anonym skriver:

Piaget? 

Og andet? 

Anerkendelse? 

Jeg synes, det er bedst, når studerende selv enten perspektiverer eller udfolder perspektiveringen og på den måde tager styringen over egen eksamen. Eksempelvis ved at vise, hvordan anden teori kunne gøre udfaldet anderledes. Det viser samtidig, at man er klar over at man med en teori tager nogle bestemte briller på, og hvis man havde taget nogle andre på, havde analyse og konklusion set anderledes ud. Det er en rigtig vigtig erkendelse. 

Piaget er et fint afsæt, hvad kan hans teorier og begreber tilføre din opgave og hvilke andre perspektiver ville det så medføre. 

Anmeld Citér

25. juni 2017

Kurt_H

mor:) skriver:

Min erfaring er at man lidt selv sætter en dagsorden for hvor samtalen skal hen. Når du forsvarer opgaven skal du jo gerne komme med noget nyt men stadig besvarende til din opgave. Eller folde noget mere ud som ikke er så udfoldet i opgaven. 

Du skulle have lyttet mere til din underviser som burde ha´ trænet jer i at forsvare opgaver.

Men i sidste ende er det dit ansvar at vide hvordan du skal gribe en sag an. Ellers får du aldrig arbejde, nyuddannet eller ej !

Der stilles høje krav i dag og kun få kan fifle sig igennem arbejdsgivernes net af krav som bla. går på hvor godt du kan klare en ukendt ikke-skriftlig opgave.

Anmeld Citér

25. juni 2017

Kurt_H skriver:

Du skulle have lyttet mere til din underviser som burde ha´ trænet jer i at forsvare opgaver.

Men i sidste ende er det dit ansvar at vide hvordan du skal gribe en sag an. Ellers får du aldrig arbejde, nyuddannet eller ej !

Der stilles høje krav i dag og kun få kan fifle sig igennem arbejdsgivernes net af krav som bla. går på hvor godt du kan klare en ukendt ikke-skriftlig opgave.

nogen grund til at du citerer mig? 

Anmeld Citér

25. juni 2017

Kurt_H

Egentlig ikke. Tag det som et tryk på forkert knap.

Det er 100% henvendt til den som har oprettet tråden !

Anmeld Citér

25. juni 2017

Kurt_H skriver:

Egentlig ikke. Tag det som et tryk på forkert knap.

Det er 100% henvendt til den som har oprettet tråden !

Bare i orden. 

Anmeld Citér

27. juni 2017

Anonym trådstarter

Kurt_H skriver:

Vi er overhovedet ikke blevet undervist i at skal forsvare en opgave, dette er vores første eksamen, og det eneste vi har fået af vide er, at den skriftlige del ikke tæller med i vurderingen af karakteren, men kun danner grundlag for eksamen 

Anmeld Citér

27. juni 2017

Ena

Kurt_H skriver:

Det er noget, man mange steder forventer at de studerende har lært, fx i gymnasiet. Men jeg er enig i, at underviseren burde indføre studerende i at forsvare opgaver.

Anmeld Citér

27. juni 2017

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Det er noget, man mange steder forventer at de studerende har lært, fx i gymnasiet. Men jeg er enig i, at underviseren burde indføre studerende i at forsvare opgaver.

Det ville have været rart, især fordi det er en menneskealder siden jeg gik i gymnasiet  

Nå, jeg må ta det som det kommer, og håbe på en beståede karakter, hvis jeg overlever  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.