Anonym skriver:
Jeg står og skal op og forsvare en opgave i næste uge, jeg har skrevet om børnehavealderens sprogtilegnelse
Jeg har i opgaven gravet i vygotsky og tomasello
Nu sidder jeg så lidt og tænker om, hva mon censor og lærer spærger ind til?
Piaget?
relation? Inklusion? eksklusion?
Tænker i ikke det ville være gode bud, at læse op på?
Og andet?
Anerkendelse?
Jeg synes, det er bedst, når studerende selv enten perspektiverer eller udfolder perspektiveringen og på den måde tager styringen over egen eksamen. Eksempelvis ved at vise, hvordan anden teori kunne gøre udfaldet anderledes. Det viser samtidig, at man er klar over at man med en teori tager nogle bestemte briller på, og hvis man havde taget nogle andre på, havde analyse og konklusion set anderledes ud. Det er en rigtig vigtig erkendelse.
Piaget er et fint afsæt, hvad kan hans teorier og begreber tilføre din opgave og hvilke andre perspektiver ville det så medføre.
Anmeld
Citér