Vuggestuehalløj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

354 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. oktober 2009

Tikki

Jeg skal lige høre jeres mening om en måde Izas vuggestue har valgt at håndtere Iza på.

Da Iza startede i vuggestuen fik vi ofte at høre, at hun var så nem så nem og så sød. Det er hun jo også.... Her hjemme har hun jo altid haft op og nedture og kan have lange perioder, hvor hun virker træt og pylret/pjevset. Efter Malthe er kommet til, har vi mærket, at hun har svært ved at forstå, at når han græder, så får han hurtigt opmærksomhed, mens vi ikke vil acceptere, at hun piver, når der er noget hun vil, men kræver at hun bruger de ord, vi ved, hun kan. Det kan man jo godt forstå er en smule svært at forstå for en på bare to.

I vuggestuen har de jo også nu fornøjelsen af hendes op og nedture, nu hvor hun er faldet godt til og det er som om det kommer helt bag på dem. De har i nogle måneder nu næsten hver dag fortalt om dette her piveri, hun gør for at få sin vilje eller hvis nogen træder over hendes grænser. Og i dag sagde pædagogmedhjælperen sådan her til mig: " Ja, vi er jo så begyndt at ignorere hende hernede i vuggestuen, når hun piver sådan...ja, for når man har hørt på det en hel dag, så bliver man så træt og slidt " Jeg stod med Malthe på armen og Iza, der lige var vågnet, så jeg fik ikke spurgt mere ind til det, men bare sagt nå.........men har virkelig tænkt over det herefter.

Hvad mener I - er det mon måden at håndtere pjevseri/piveri på? Jeg tænker bare på, hvor frustreret jeg selv bliver, hvis jeg bliver ignoreret. Jeg ved godt selv, hvor træls den pivelyd kan være en hel dag, men der må jo være en grund til hun gør det.......eller er jeg for fesen på det punkt? Jeg fik bare lidt ondt i maven over den kommentar, men måske overreagerer jeg.......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2009

Tynen

Det bliver lige en kort svar, da jeg sidder med en sugemalle på den ene arm

Jeg ville godt nok blive lidt trist til mode hvis jeg fik den besked.
Altså, ikke at jeg ikke forstår at det er træls og opslidende at høre på i længden, men alligevel?
Det er da ikke rart at vide at barnets "behov" bare bliver ignoreret. Kan lige forestille mig hvor frustrerende det må være for Iza.
Omvendt ved jeg heller ikke hvad der er korrekt at gøre i situationen

Vil bare sige at jeg sagtens kan forstå at du fik lidt ondt i maven over den kommentar - Det ville jeg også få!

Anmeld

9. oktober 2009

Tikki

Ja, jeg har stadig den der følelse og det var lidt svært at aflevere hende her til morgen. Den lurede hun og blev selvfølgelig ked af det...typisk. De havde ikke tid til en snak i morges, så nu henter jeg hende tidligere i dag og så skal jeg altså lige høre, hvordan de gør, når de ignorerer hende.

Det er meget ubehageligt at have den fornemmelse af de er træt af hende - et eller andet sted synes jeg nok også, det er uprofessionelt at sige det til mig at min datter gør dem trætte....den er ikke rar at høre på som forældre. Hvorfor kan de ikke bare synes, hun er fantastisk - det trænger jeg lidt til at høre

Anmeld

9. oktober 2009

Marco2

Hej Jeanette.

Den kan jeg godt forstå du får ondt i maven af. Det ville jeg sørme også få.

At de ignorerer hende er da noget underligt noget.... De må da sætte sig ned og forklare hende at hun høre på hvad det er hun vil og så forklare at det skal hun ikke lige nu men... og så på en god måde få hende stoppet. Det virker ikke som  en pædagogisk måde at ignorere barnet....

Jeg håber du får en snak med dem deropppe, for jeg ville også have det svært med at aflever et barn som man nu har fået deres ord for bliver ignoreret....

Knus Ag

Anmeld

9. oktober 2009

Tikki

Nå, så fik jeg lige talt med pædagogen på Izas stue. Hun bekræftede at de ignorerer hende, men mente at det måske var et meget stærkt ord at bruge. Hun fortalte, at det f.eks. kan være hvis hun protesterer over noget - ikke vil spise eller sådan, så kan hun finde på at brokke sig/hyle og så prøver de at vende blikket den anden vej, for lige at se, hvad der sker.

Jeg fik fortalt hvordan jeg havde det/ min mavefornemmelse og hun var glad for, at jeg sagde det, for de skulle nok lige overveje deres ordvalg fremover.

Vi skal have en vuggestuesamtale om en uges tid og så tror jeg lige, jeg vil tage den op igen.....for jeg synes bestemt stadig ikke det er rart at høre, at min datter gør dem trætte...selvom pædagogen sagde, at de jo vidste det hørte alderen til.

Men tak til jer Ag og Tynen for lige at give mig lidt støtte - jeg blev ski lige lidt ked  

Anmeld

9. oktober 2009

linemus

En ting er at man selv kan blive træt af sit barn, en anden er når andre bliver det. Det kan gøre ondt helt ind i maven.

Synes det var godt du snakkede med dem. Jeg synes heller ikke, det lyder særlig pædagogisk eller trygt. Noget andet var, hvis I gjorde det derhjemme, men I har også en helt anden føling med, hvem Iza er, end de har i en vuggestue. Hun skal jo føle sig tryg dernede.

Ville bare sige, at jeg forstår dine følelser

Anmeld

9. oktober 2009

Tynen

Godt at du fik det nævnt for dem, men kan nu godt forstå at du vælger at tage den op med dem igen.

Jeg ved nu stadig ikke hvordan jeg ville have det med den metode de vælger at bruge.
Jeg ville nok have foretrukket at de lige brugte 2 min. på at forklare hende hvorfor og hvordan istedet for bare at ignorere hende.
Det er bare min mening, men synes det er lidt hårdt mod hende.
Der er jo tydeligvis fordi hun har et behov for at blive forstået, set eller hørt at hun reagerer, sådan som jeg forstår det.

Håber du er ok, selvom det er en træls situation!
Jeg ville selv have lidt svært ved at "komme videre" hvis det var mit barn de havde sagt det om.

Trine - Der forresten er super skuffet over at du ikke gider være min ven herinde! Du kunne i det mindste liiiige forklare hvorfor

Anmeld

10. oktober 2009

Tikki

Tynen skriver:

Godt at du fik det nævnt for dem, men kan nu godt forstå at du vælger at tage den op med dem igen.

Jeg ved nu stadig ikke hvordan jeg ville have det med den metode de vælger at bruge.
Jeg ville nok have foretrukket at de lige brugte 2 min. på at forklare hende hvorfor og hvordan istedet for bare at ignorere hende.
Det er bare min mening, men synes det er lidt hårdt mod hende.
Der er jo tydeligvis fordi hun har et behov for at blive forstået, set eller hørt at hun reagerer, sådan som jeg forstår det.

Håber du er ok, selvom det er en træls situation!
Jeg ville selv have lidt svært ved at "komme videre" hvis det var mit barn de havde sagt det om.

Trine - Der forresten er super skuffet over at du ikke gider være min ven herinde! Du kunne i det mindste liiiige forklare hvorfor

ha ha tynen - jeg har aldrig forstået hvordan man skal gøre med det der venner

jeanette fatsvag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.