Forsørger SU-lån hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2017

Anonym trådstarter

Flomama skriver:

Okay.. Hvad er spørgsmålet så? Din kæreste kan søge lån når han er studie aktiv og forældre..

Jeg fødte i maj. D. 26. Søger vi om forsørgerlån fra maj måned. Får afslag med begrundelsen at vores søn ikke deler adresse med min kæreste/sin far. (Hvilket ikke er korrekt.) 

Min kæreste tager fat i studievejledningen , som siger at han kun kan søge fra kvartalet efter vores søn er født? 

På SU's hjemmeside står der det der står på billederne. Hvilket jeg syntes modsiger hinanden. 

Vi forstår ikke hvornår han ville kunne få forsørgerlånet fra. For der er tydeligvis nogen som kager rundt i det.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2017

Anonym trådstarter

Ms.Momo skriver:

det med kvartalet, det betyder at hvis I f.eks. søger fra august så skal barnet have samme folkeregister adresse som ham i juli, august og/eller september.

Jeg var på SU mellem fødslen af mine to børn, men fordi jeg ikke havde samme folkeregister adresse som min søn, så kunne jeg kun få alm. SU sats.

Måske har jeg bare ammehjerne, men kan simpelthen ikke få det til at give mening. (Måske har jeg også bare arbejdet for meget i det.) 

Anmeld Citér

16. juni 2017

Flomama

Jeg fødte i maj. D. 26. Søger vi om forsørgerlån fra maj måned. Får afslag med begrundelsen at vores søn ikke deler adresse med min kæreste/sin far. (Hvilket ikke er korrekt.) 

Min kæreste tager fat i studievejledningen , som siger at han kun kan søge fra kvartalet efter vores søn er født? 

På SU's hjemmeside står der det der står på billederne. Hvilket jeg syntes modsiger hinanden. 

Vi forstår ikke hvornår han ville kunne få forsørgerlånet fra. For der er tydeligvis nogen som kager rundt i det.  

Okay så er jeg med. 

Forsøger lånet kan han få når han er studie aktiv. 

Hvis han holder Sommerferie kan han søge fra juli - udbetaling i august.

Stopper han med studiet i juli kan han ikke få noget  og ja det lyder som om nogen har kludret i det 

Anmeld Citér

16. juni 2017

Anonym trådstarter

Flomama skriver:

Okay så er jeg med. 

Forsøger lånet kan han få når han er studie aktiv. 

Hvis han holder Sommerferie kan han søge fra juli - udbetaling i august.

Stopper han med studiet i juli kan han ikke få noget  og ja det lyder som om nogen har kludret i det 

Han er studieaktiv og har været det hele tiden. Han går på GF med retning mod SSA, så det ville være dumt at holde barsel og ende med at forlænge hans forløb eller starte forfra. :-) Så der er ikke noget der hedder sommerferie, han er færdig D. 14. Juli. :-) 

har du selv fået forsørgerlån? :-) Så du mener han kunne få fra maj måned? ��

Anmeld Citér

16. juni 2017

Flomama

Anonym skriver:

Han er studieaktiv og har været det hele tiden. Han går på GF med retning mod SSA, så det ville være dumt at holde barsel og ende med at forlænge hans forløb eller starte forfra. :-) Så der er ikke noget der hedder sommerferie, han er færdig D. 14. Juli. :-) 

har du selv fået forsørgerlån? :-) Så du mener han kunne få fra maj måned? ��

Dumt er det vel ikke, bare anderledes priotering  

Jeg skal ikke kunne svarer på når det er grundforløb og den nye hjælper/ssa uddannelse. 

Dengang jeg tog gf kunne man slet ikke få su jeg har fået suplerende lån i 2014 men det var helt andre omstændigheder og helt anden uddannelse 

Anmeld Citér

16. juni 2017

Anonym trådstarter

Flomama skriver:

Dumt er det vel ikke, bare anderledes priotering  

Jeg skal ikke kunne svarer på når det er grundforløb og den nye hjælper/ssa uddannelse. 

Dengang jeg tog gf kunne man slet ikke få su jeg har fået suplerende lån i 2014 men det var helt andre omstændigheder og helt anden uddannelse 

Okay :-) tak for svar alligevel. 

Anmeld Citér

16. juni 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Men vi søgte i slutningen af maj, for maj måned og fik afslag. Og da der kom afslag søgte vi fra juni for der havde vi den 6. Og så skrev de det ind, at han kunne få fra juli. Fatter intet! 

Jeg tror at det er fordi at han først kan få fra når næste kvartal starter, som i jeres tilfælde er Juli. Det er det samme når de unge søger om SU første gang. Min datter bliver 18 i november og er SU berettiget der fra, men hun kan alligevel først få noget fra kvartalet efter, altså i januar for hendes vedkommende.

Anmeld Citér

16. juni 2017

Zelinasmor

Han kan få fra 1 juli. Du kan få forsørger lån samme måned som jeres første børne unge ydelsen til jeres baby kommer og ikke før.  Har været igennem det 2 gange. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.