Forsørger SU-lån hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.084 visninger
17 svar
3 synes godt om
16. juni 2017

Anonym trådstarter

Jeg fødte i maj måned og min kæreste er på SU til og med juli måned. Hvornår kan han få forsørgerlån fra? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2017

God-mor

Anonym skriver:

Jeg fødte i maj måned og min kæreste er på SU til og med juli måned. Hvornår kan han få forsørgerlån fra? 

Under barslen kan man vist ikke få forsørgerlån. Men hvis han intet barsel har så tænker jeg da at han burde kunne have fået det fra maj måned. Men spørg en vejleder for sikkert svar 

Anmeld Citér

16. juni 2017

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Under barslen kan man vist ikke få forsørgerlån. Men hvis han intet barsel har så tænker jeg da at han burde kunne have fået det fra maj måned. Men spørg en vejleder for sikkert svar 

Han har ikke holdt barsel. :-) Og vejlederen sagde at han først kunne få det fra juli, hvilket jeg syntes lyder mærkeligt. Og på SU styrelsens hjemmeside står der at han kan få fra den måned han søger og så står der at barnet skal ha' folkeregisteradresse i det første døgn af det kvartal man søger forsørgerlån til.  Lidt modstridende syntes jeg. 

Anmeld Citér

16. juni 2017

Anonym trådstarter

Tænkte bare at der måske var nogen der havde prøvet at få det, som kunne fortælle mig hvornår de fik. :-) 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

16. juni 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Han har ikke holdt barsel. :-) Og vejlederen sagde at han først kunne få det fra juli, hvilket jeg syntes lyder mærkeligt. Og på SU styrelsens hjemmeside står der at han kan få fra den måned han søger og så står der at barnet skal ha' folkeregisteradresse i det første døgn af det kvartal man søger forsørgerlån til.  Lidt modstridende syntes jeg. 

Det behøver ikke være modstridende, der står tidligst fra den måned man søger. Så bare at hvis du søger i maj, kan du ikke få tillæg for april. 

Håber nogen kan svare på dit spørgsmål!

Anmeld Citér

16. juni 2017

Anonym trådstarter

Det behøver ikke være modstridende, der står tidligst fra den måned man søger. Så bare at hvis du søger i maj, kan du ikke få tillæg for april. 

Håber nogen kan svare på dit spørgsmål!

Men vi søgte i slutningen af maj, for maj måned og fik afslag. Og da der kom afslag søgte vi fra juni for der havde vi den 6. Og så skrev de det ind, at han kunne få fra juli. Fatter intet! 

Anmeld Citér

16. juni 2017

Flomama

Du kan ikke få supplerende su lån under barsel. Hverken far eller mor, i kan få su og su lån 

Anmeld Citér

16. juni 2017

Anonym trådstarter

Flomama skriver:

Du kan ikke få supplerende su lån under barsel. Hverken far eller mor, i kan få su og su lån 

Jeg er på barselsdagpenge og far har ikke holdt eller skal holde barsel. 

Anmeld Citér

16. juni 2017

Flomama

Jeg er på barselsdagpenge og far har ikke holdt eller skal holde barsel. 

Okay.. Hvad er spørgsmålet så? Din kæreste kan søge lån når han er studie aktiv og forældre..

Anmeld Citér

16. juni 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

det med kvartalet, det betyder at hvis I f.eks. søger fra august så skal barnet have samme folkeregister adresse som ham i juli, august og/eller september.

Jeg var på SU mellem fødslen af mine to børn, men fordi jeg ikke havde samme folkeregister adresse som min søn, så kunne jeg kun få alm. SU sats.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.