Hejsa!
Jeg har en skøn datter på næsten 4 måneder.
Hun er dejlig og helt perfekt, men også en meget bestemt dame.
Jeg fuldammer hende og elsker det, men det er simpelthen så hårdt, for når hun er overstimuleret, i tigerspring, træt eller der bare er det mindste, ja så vil hun ikke ammes. Hun skriger og laver flitsbue og bliver helt utrøstelig. Især om aftenen er det helt slemt og ende ofte med at blive ked af det og frustreret for kan se hun er sulten, men hun vil ikke. Hun skal rokkes og holdes fast ind til brystet for at få hende på og så spiser hun for det meste, men så midt i det hele skriger hun helt vildt og uprovokeret og så skal man starte forfra igen og det lykkedes ikke altid at få hende på igen. Jeg har rigeligt mælk og nedløbsrefleksen fungerer fint. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Når hun er helt oppe at køre dur flaske heller ikke. Please hjælp mig.
Lisbeths svar
Hej!
Det er så¨hårdt og giver sved på panden, når de små selvom de sultne afviser brystet. Det er godt du kan hægte hende på selvom hun skriger indimellem.
Din lille datter er nu blevet meget bevidst på omgivelser, aktiviteter og indtryk.
Et råd kan være, når du ser hører der er sult.inden hun er i det røde felt.Tag hende ind i et værelse med ro og læg dig med hende, mens du ammer, det hjælper nogen gange. Ro og kropskontakt kan ofte hjælpe på gråden og modstanden..
Hav hende i vikle eller slynge, det giver også god ro.
Vær tryg og rolig med hende. Du har godt med mælk, bevar tålmodigheden. Det er en fase hun skal igennem.Det bliver bedre igen.,
Håber det kan hjælpe dig. Måske har de andre erfarne mødre nogle endnu bedre fif?.
Held og lykke med hende.
Varme hilsner
LIsbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld
Citér