Til jer med angst.. og på medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har taget dem i 3 uger snart.. 

det er nok meget forskelligt, jeg skal desværre op på en meget høj dosis før de forventer fuld virkning 

Okay... bare der så kommer en virkning... Dyrker du nogen former for motion ved siden af?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Okay... bare der så kommer en virkning... Dyrker du nogen former for motion ved siden af?

Ikke pt pga indlæggelse.. men ærligt ville jeg ikke lige magte det.. jeg er uhyggelig træt 

Anmeld Citér

14. juni 2017

Nogensmor??

Du er velkommen til at sende en pb 

Anmeld Citér

14. juni 2017

Anonym trådstarter

Nogensmor?? skriver:

Du er velkommen til at sende en pb 

Skriver senere...

Anmeld Citér

14. juni 2017

Nogensmor??

Anonym skriver:

Skriver senere...

Det vil jeg se meget frem til 

Anmeld Citér

14. juni 2017

sandramor

Anonym skriver:

Hej derude...

Jeg lider i den grad af angst og har prøvet alverden her det sidste år, for at komme det til livs, men må snart erkende, at medicin nok bliver nødvendig i en periode, da jeg snart ikke kan trække vejret ordentlig mere.... 

jeg har før fået medicin paroxetin hed det vist, men jeg tog 40 kilo på og det øsnker jeg ikke igen... så hvad får i andre? Der må findes noget medicin som hjælper uden at man skal tage 40 kilo på.... men hvor man kan få en hverdag uden angst hele tiden... 

jeg lider af dødsangst og familien kan ikke helt forstå at jeg vil have medicin,da jeg sidst fik noget, hvor jeg var lidt ligeglad med alt.. det vil de ikke have jeg bliver igen.... hjælp mig...

Jeg har også selv døjet rigtig meget med angst grundet mange forskellige traumer gennem de sidste 4 år..... Jeg startede sidste år i august på sertralin 50mg så en forholdsvis lille dosis... Det gik også fint var ikke angst... Jeg var bare ligeglad jeg tog 9 kg på af dem.... men var indstillet på at sådan måtte det bare være.... 

Indtil jeg stiftede bekendtskab med meta kognitiv terapi Det er den bedste gave jeg har givet mig selv..... Jeg smed min medicin i marts måned og har ikke set skyggen af angst siden jeg fik dem sidste terapi time.... 5 stk i alt det var hvad det krævede  så jeg kan varmt anbefale det..... Min angst var både generaliseret angst og sygdomsangst....... 

Anmeld Citér

14. juni 2017

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Jeg har også selv døjet rigtig meget med angst grundet mange forskellige traumer gennem de sidste 4 år..... Jeg startede sidste år i august på sertralin 50mg så en forholdsvis lille dosis... Det gik også fint var ikke angst... Jeg var bare ligeglad jeg tog 9 kg på af dem.... men var indstillet på at sådan måtte det bare være.... 

Indtil jeg stiftede bekendtskab med meta kognitiv terapi Det er den bedste gave jeg har givet mig selv..... Jeg smed min medicin i marts måned og har ikke set skyggen af angst siden jeg fik dem sidste terapi time.... 5 stk i alt det var hvad det krævede  så jeg kan varmt anbefale det..... Min angst var både generaliseret angst og sygdomsangst....... 

Må kigge på den terapiform... Jeg har trænet som en sindsyg, psykolog (de obligatoriske 12 gange) og nu her 3 gange hypnose af anerkendte hypnotisøre, men jeg får det ikke bedre denne gang... Jeg har levet på overlevelse mode i mange år og nu reagere min krop efter min fars død.. mistet begge forældre.. 2 præmature børn.. min far har været syg siden jeg var ung og meget afhængig af mig... angsten også sygdomsrelateret.. trænger bare til et åndehul, hvor fokus ikke er angsten for en periode... hvis jeg 'kun' tager 10 kilo på er det fint, men håber ikke mine følelser bliver alt for ligeglad.. følte du slet ikke glæde? Kunne du nyde en hverdag med børn/familie...

Anmeld Citér

15. juni 2017

sandramor

Anonym skriver:

Må kigge på den terapiform... Jeg har trænet som en sindsyg, psykolog (de obligatoriske 12 gange) og nu her 3 gange hypnose af anerkendte hypnotisøre, men jeg får det ikke bedre denne gang... Jeg har levet på overlevelse mode i mange år og nu reagere min krop efter min fars død.. mistet begge forældre.. 2 præmature børn.. min far har været syg siden jeg var ung og meget afhængig af mig... angsten også sygdomsrelateret.. trænger bare til et åndehul, hvor fokus ikke er angsten for en periode... hvis jeg 'kun' tager 10 kilo på er det fint, men håber ikke mine følelser bliver alt for ligeglad.. følte du slet ikke glæde? Kunne du nyde en hverdag med børn/familie...

Det er en terapi form som er meget anderledes end kognitiv terapi hvor man jo lærer at tænke anderledes... I meta kognitiv lærer man ikke at forholde sig til sine tanker og egentlig bare lade sine tanker være hvad de er..... men ja læs om det det er virkelig en terapi form det brager frem herhjemme

Puuh du har også været meget igennem.. Jeg selv har også mistet begge forældre til kræft, selv fået fjernet en knude i brystet som heldigvis var godartet, været udsat for et overfald i mit eget hjem... og ja det er bare pisse hårdt og angsten fyldte alt i alt for lang tid... derfor greb jeg også til medicinen til sidst... og jo medicinen gjorde at jeg i det mindste ku holde ud at være i mig selv.... men den havde også en del bi virkninger sov stort set ikke om natten, tog på, gik lidt i den her osteklokke..... altså jo jeg kunne godt fungere i hverdagen med mine piger.. og mens jeg var på medicin troede jeg også at jeg viste følelser men da jeg stoppede fandt jeg ud af at nevø det gjorde jeg ikke.. for først da jeg stoppede nu jeg sådan rigtig mærke mig selv igen.... 

Men jeg som sagt den hjalp mig meget i starten med overhovedet at kunne klare en hverdag med mine børn så hvis du føler det er det rigtige for dig så skal du bare springe ud i det 

Anmeld Citér

15. juni 2017

Nalenia

Jeg vil også slå ét slag for meta kognitiv terapi! Jeg har haft utrolig meget angst gennem hele livet.. gået til forskellige psykologer men det at sidde og snakke om det og grave i det hjalp ikke.  I meta kognitiv terapi lærer man at lade sine tanker værre og man får nogle redskaber som gør at angst vil være baggrundsstøj for en . 

Jeg tog også paroxetin og prøvede også citalopram. Det hjalp ikke, gav kun en masse bivirkninger.. (træt hele tiden, mareridt) efter ca 10 sessioner hos psykologen smed jeg pillerne og har det helt fint uden. Angsten kan stadig komme snigende men har lært at acceptere den og stadig gøre det jeg gerne vil og ikke lade den styre mit liv. Held og lykke 

Anmeld Citér

14. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej med dig  

jeg lider også af angst, og særlig panikangst. Jeg får nu 200 mg sertralin dgl, plus lyrica 2x75 mg dgl  det hjælper helt fantastisk, mærker næsten aldrig min angst mere. Sertralin skulle også være noget af det antidepressiva med færrest bivirkninger, jeg måtte endda tage dem igennem hele graviditeten. 

God bedring med dig

ps har ikke taget på af hverken lyrica eller sertralin

Hej

Jeg er nysgerrig på hvad du har af bivirkninger når du får så høj dosis. Oplever du at du har svært ved at mærke følelser som at savne og svært ved at mærke om du elsker?

hvorfor tager du 2 produkter og hvordan har du fundet ud af at det skal være disse 2 produkter?

MVh J

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.