Til jer med angst.. og på medicin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.007 visninger
19 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2017

Anonym trådstarter

Hej derude...

Jeg lider i den grad af angst og har prøvet alverden her det sidste år, for at komme det til livs, men må snart erkende, at medicin nok bliver nødvendig i en periode, da jeg snart ikke kan trække vejret ordentlig mere.... 

jeg har før fået medicin paroxetin hed det vist, men jeg tog 40 kilo på og det øsnker jeg ikke igen... så hvad får i andre? Der må findes noget medicin som hjælper uden at man skal tage 40 kilo på.... men hvor man kan få en hverdag uden angst hele tiden... 

jeg lider af dødsangst og familien kan ikke helt forstå at jeg vil have medicin,da jeg sidst fik noget, hvor jeg var lidt ligeglad med alt.. det vil de ikke have jeg bliver igen.... hjælp mig...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2017

Anonym

Jeg fik antidepressiv, citalopram

Der findes desværre ikke rigtig antidepressiv som man ikke tager på af, men citalopram tog jeg kun Maks 5 kilo på af.. Jeg erstattede så min medicin med motion, da motion udskiller endofiner til hjernen, som antidepressiv jo også gør:-) Fik det fantastik og tabte mig endda 27 kilo ;-) 

Anmeld Citér

14. juni 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Mit bedste råd ville være at nævne det til din læge (eller hvem der udskriver medicinen). Jeg nævnte vægtøgning som bivirkning til min psykiater i sin tid, og han justerede min medicin efterfølgende. Vægtøgning gør sjældent noget godt for ens psyke. Generelt skal du huske at nævne alle bibirkninger til lægen. 

Anmeld Citér

14. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg fik antidepressiv, citalopram

Der findes desværre ikke rigtig antidepressiv som man ikke tager på af, men citalopram tog jeg kun Maks 5 kilo på af.. Jeg erstattede så min medicin med motion, da motion udskiller endofiner til hjernen, som antidepressiv jo også gør:-) Fik det fantastik og tabte mig endda 27 kilo ;-) 

Det er nok også dem, som jeg lidt håber på, da jeg har hørt flere får det... jeg dyrker rigtig meget sport, men det tager bare ikke angsten for mig.. og må indrømme, at nu er max noget, og som min mand siger, at så jeg i den grad kæmpet for at få det bedre... Så han synes det er fair nok, at jeg får medicin så jeg lige kan trække vejret uden angsten for en periode.... så jeg kan samle Energi til at tage kampen op igen....

Anmeld Citér

14. juni 2017

Anonym trådstarter

Astoria skriver:

Mit bedste råd ville være at nævne det til din læge (eller hvem der udskriver medicinen). Jeg nævnte vægtøgning som bivirkning til min psykiater i sin tid, og han justerede min medicin efterfølgende. Vægtøgning gør sjældent noget godt for ens psyke. Generelt skal du huske at nævne alle bibirkninger til lægen. 

Jeg har skrevet med min læge og nævnt det med vægtøgningen... sidst jeg fik medicin tog jeg som sagt 40 kilo på, men jeg sad også bare herhjemme... nu træner jeg op mod 7 timer om ugen... og pt går jeg også lange ture på 10-12 km... så jeg burde ikke tage så meget på uanset hvad jeg får, men manden siger, at så tager vi det med... han synes jeg har kæmpet en brav kamp for at komme angsten til livs denne gang, men min fars død og tabet af et venskab igennem 25 år, har væltet mig af pinden... og jeg kan trænger til ar trække vejret for en periode uden konstant angst....

Anmeld Citér

14. juni 2017

Anonym

Jeg ved hvordan det er, jeg er selv igennem EB hård periode lige pt.. 

jeg får medicin.. men har rigtig svært ved at finde ud af om det hjælper mig pt. (Jeg har angst for det og andre angst sygedomme) 

nogle dage hjælper de tydeligt og andre dage slet ikke, men jeg er i opstartsfasen! 

Jeg får sertralin og har kun taget 1.5 kg på

Anmeld Citér

14. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej derude...

Jeg lider i den grad af angst og har prøvet alverden her det sidste år, for at komme det til livs, men må snart erkende, at medicin nok bliver nødvendig i en periode, da jeg snart ikke kan trække vejret ordentlig mere.... 

jeg har før fået medicin paroxetin hed det vist, men jeg tog 40 kilo på og det øsnker jeg ikke igen... så hvad får i andre? Der må findes noget medicin som hjælper uden at man skal tage 40 kilo på.... men hvor man kan få en hverdag uden angst hele tiden... 

jeg lider af dødsangst og familien kan ikke helt forstå at jeg vil have medicin,da jeg sidst fik noget, hvor jeg var lidt ligeglad med alt.. det vil de ikke have jeg bliver igen.... hjælp mig...

Hej med dig  

jeg lider også af angst, og særlig panikangst. Jeg får nu 200 mg sertralin dgl, plus lyrica 2x75 mg dgl  det hjælper helt fantastisk, mærker næsten aldrig min angst mere. Sertralin skulle også være noget af det antidepressiva med færrest bivirkninger, jeg måtte endda tage dem igennem hele graviditeten. 

God bedring med dig

ps har ikke taget på af hverken lyrica eller sertralin

Anmeld Citér

14. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ved hvordan det er, jeg er selv igennem EB hård periode lige pt.. 

jeg får medicin.. men har rigtig svært ved at finde ud af om det hjælper mig pt. (Jeg har angst for det og andre angst sygedomme) 

nogle dage hjælper de tydeligt og andre dage slet ikke, men jeg er i opstartsfasen! 

Jeg får sertralin og har kun taget 1.5 kg på

Hvor længe har du taget dem? Mere hvor længe man regner med at opstartsfasen er?

Anmeld Citér

14. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej med dig  

jeg lider også af angst, og særlig panikangst. Jeg får nu 200 mg sertralin dgl, plus lyrica 2x75 mg dgl  det hjælper helt fantastisk, mærker næsten aldrig min angst mere. Sertralin skulle også være noget af det antidepressiva med færrest bivirkninger, jeg måtte endda tage dem igennem hele graviditeten. 

God bedring med dig

ps har ikke taget på af hverken lyrica eller sertralin

Åh det lyder godt... og tak.. Håber på samme resultat... dyrker du motion ved siden af?

Anmeld Citér

14. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hvor længe har du taget dem? Mere hvor længe man regner med at opstartsfasen er?

Jeg har taget dem i 3 uger snart.. 

det er nok meget forskelligt, jeg skal desværre op på en meget høj dosis før de forventer fuld virkning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.