Av min mave!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.301 visninger
17 svar
8 synes godt om
13. juni 2017

loubri

Min lille dreng på 1 mdr får grøn allomin, da amningen gik helt galt efter 11 dage. 

Nå, min lille mus har SÅ ondt i maven. Han presser og presser og der sker absolut INTET! Igår morges havde han afføring, men det første der kom ud var hårdt, og så kom der lidt normalt afføring. I dag har han ikke haft afføring og han presser så han bliver helt svedig. Han har sovet 10 timer siden midnat, og det er kun fordi han er helt udmattet af at presse. 

Jeg har prøvet ALT for at han kommer af med afføring. Hjemme-zoneterapi, bad, gå med barnevogn, lægge ham på maven på min underarm, cykle med benene, stimulere numsen og han har fået 2 ml lactulose. Er der andet jeg kan prøve? Er ved at være desperat, det er så synd for min lille mand  han vågner også fordi han skal presse og skriger helt ustyrligt fordi det gør så ondt. Man skulle tro at der var modhager på han afføring 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2017

Abracadabra

Du skal give ham mere laktulose. Start med 1%, altså 1 ml laktulose pr 100 ml mælk.

Erstatning er rasende hårdt for maven, mange får brug for laktulose. (Grøn allomin indeholdt for mange år siden laktulose, men det er ikke længere tilladt - rygtet går dog stadig på, at det er bedre mod forstoppelse, men det er udokumenteret.)

Anmeld Citér

13. juni 2017

loubri

Abracadabra skriver:

Du skal give ham mere laktulose. Start med 1%, altså 1 ml laktulose pr 100 ml mælk.

Erstatning er rasende hårdt for maven, mange får brug for laktulose. (Grøn allomin indeholdt for mange år siden laktulose, men det er ikke længere tilladt - rygtet går dog stadig på, at det er bedre mod forstoppelse, men det er udokumenteret.)

Har jeg forstået det rigtigt, hvis han spiser 800 ml mme om dagen skal han have 8 ml lactulose? 

Anmeld Citér

13. juni 2017

Abracadabra

loubri skriver:

Har jeg forstået det rigtigt, hvis han spiser 800 ml mme om dagen skal han have 8 ml lactulose? 

Ja, men det er ikke sikkert, at det er nok... Nogle babyer har brug for 2% eller mere. 

Anmeld Citér

13. juni 2017

loubri

Abracadabra skriver:

Ja, men det er ikke sikkert, at det er nok... Nogle babyer har brug for 2% eller mere. 

Okay tak  må prøve om det hjælper! Det bliver en hård nat hvis han ikke kommer af med den prut! 

Anmeld Citér

13. juni 2017

Nel

Vores fik også ondt i maven og forstoppelse af mme.

Som allerede sagt, skal du give mere lactulose. Vi startede med at give 4 ml om dagen, fordelt over to måltider. Det trappede vi så op til 6. Det hjalp meget og hun skider nu flere gange om dagen. Vi er igang med at skulle trappe hende ud af det igen.

Jeg vil umiddelbart tro at det er det der skal til, deres tarmsystem er meget umodent når de kun er et par uger gamle og mme er ofte lidt for hårdt for dem i starten.

Du kan også prøve NAN sensilac eller Allomin syrnet sensipro (den er gul). Det er begge to mme produkter som er til sarte maver.

Et andet alternativ er mælkesyrebakterier. De hjælper på mavens fordøjelse af mælken og kan købes i håndkøb. Jeg vil anbefale Sempers Biogaia dråber - matas plejer at have dem.

Håber i kan få gang i hendes system :-)

Anmeld Citér

13. juni 2017

loubri

Nel skriver:

Vores fik også ondt i maven og forstoppelse af mme.

Som allerede sagt, skal du give mere lactulose. Vi startede med at give 4 ml om dagen, fordelt over to måltider. Det trappede vi så op til 6. Det hjalp meget og hun skider nu flere gange om dagen. Vi er igang med at skulle trappe hende ud af det igen.

Jeg vil umiddelbart tro at det er det der skal til, deres tarmsystem er meget umodent når de kun er et par uger gamle og mme er ofte lidt for hårdt for dem i starten.

Du kan også prøve NAN sensilac eller Allomin syrnet sensipro (den er gul). Det er begge to mme produkter som er til sarte maver.

Et andet alternativ er mælkesyrebakterier. De hjælper på mavens fordøjelse af mælken og kan købes i håndkøb. Jeg vil anbefale Sempers Biogaia dråber - matas plejer at have dem.

Håber i kan få gang i hendes system :-)

Tak! Han har haft konstant ondt i maven siden vi begyndte på mme. Han har 1 god dag (den dag han kommer af med afføring) og så har han en virkelig dårlig dag, som i dag. Det er så hårdt at ens lille skat har ondt. Jeg må prøve om lactulosen hjælper, ellers må jeg prøve nogle af de andre mærker.   

Synes det er sjovt at SP ikke nævner noget for mig når jeg har fortalt hende om problemet. Men så er det sku fantastisk at der er sådan nogle skønne mødre herinde der har været i samme situation! 

Anmeld Citér

13. juni 2017

Nel

loubri skriver:

Tak! Han har haft konstant ondt i maven siden vi begyndte på mme. Han har 1 god dag (den dag han kommer af med afføring) og så har han en virkelig dårlig dag, som i dag. Det er så hårdt at ens lille skat har ondt. Jeg må prøve om lactulosen hjælper, ellers må jeg prøve nogle af de andre mærker.   

Synes det er sjovt at SP ikke nævner noget for mig når jeg har fortalt hende om problemet. Men så er det sku fantastisk at der er sådan nogle skønne mødre herinde der har været i samme situation! 

Det er enormt hårdt! Vi døjer stadig med problemer ifb. med maden, hvor hun skriger utrøsteligt. Vi ved ikke hvorfor, for hun både bøvser og skider.

Jeg håber det kan hjælpe

Ja det er jeg faktisk lidt overrasket over at hun ikke har kunne rådgive jer bedre om! Jeg skulle til at spørge i mit andet svar, om ikke havde snakket med hende. Det er vores SP som har rådgivet os om det hele, lactulose, Biogaia og de forskellige mme mærker. Hun er fantastisk! Alle bør have en kompetent SP der kan hjælpe, man kan simpelthen famle rundt i blinde ellers.

Men det lyder jo helt klart som klassisk forstoppelse jeres lille baby har, når han har det godt så snart han får afføring.

Anmeld Citér

14. juni 2017

loubri

Nel skriver:

Det er enormt hårdt! Vi døjer stadig med problemer ifb. med maden, hvor hun skriger utrøsteligt. Vi ved ikke hvorfor, for hun både bøvser og skider.

Jeg håber det kan hjælpe

Ja det er jeg faktisk lidt overrasket over at hun ikke har kunne rådgive jer bedre om! Jeg skulle til at spørge i mit andet svar, om ikke havde snakket med hende. Det er vores SP som har rådgivet os om det hele, lactulose, Biogaia og de forskellige mme mærker. Hun er fantastisk! Alle bør have en kompetent SP der kan hjælpe, man kan simpelthen famle rundt i blinde ellers.

Men det lyder jo helt klart som klassisk forstoppelse jeres lille baby har, når han har det godt så snart han får afføring.

Det er så synd for dem  

Han fik lagt en ordentlig prut her til morgen. Og rigtig nok, det første der kom ud var en hård klump lidt mindre end en bordtennis bold  av av! 

Ja det er simpelthen ikke i orden at hun ikke har vejledt os ordentligt! Når man sidder her som nybagt første gangs mor og ikke aner en skid, så har man bare brug for at få ALLE løsninger serveret! 

Anmeld Citér

14. juni 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg ville gå til lægen og få noget movikol til maven det blander du bare i hans sutteflaske jeg havde en baby der var indlagt 3 gange grundet voldsomme forstoppelser hun måtte op og have 2 hele breve movikol om dagen et morgen og et aften og det hjalp og vi gik over og brugte nan modermælkserstatning det virkede bare bedere. 

Og få at hjælpe ham her og nu ville jeg give en klyks så han kan få huld på det da det er meget smertefuldt at være forstoppet. Har vi osse måtte gøre nogle gange. 

Og så pas enlig på med bare at øge lactolose da det kan give voldsomme mave kneb og kan blive vane dannende for maven på sygehuset ser de man helt kun bruger movikol junier 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.