Skal altid på toilet når der ikke er et toilet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.628 visninger
10 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juni 2017

Anonym trådstarter

Kære alle.. 

jeg skriver som anonym da det er et virkelig pinligt problem ..

sagen er den at jeg altid skal på toilettet når jeg er ude eller skal et sted hen hvor jeg ikke ved om eller hvor der er toiletter. Det har tit endt med at jeg må finde en hæk eller en buks, fordi jeg ikke kan holde mig.. det hæmmer mig!!

sidste måned skulle jeg til fødselsdag på Bakken hvor vi skulle sidde i Dyrehaven og spise, men blev nødt til at aflyse da jeg ellers godt ved hvad der sker .... idag skulle vi på picnic, men min mand har lige sat mig af derhjemme da jeg endnu en gang skulle på toilettet. 

Det er flere gange om ugen hvor jeg virkelig må planlægge hvad jeg skal og hvorhen. 

Jeg er flov. Jeg er ked af det. Jeg er frustreret.

jeg tænker at det nok 'bare' er psykisk.... men kan man virkelig godt snakke med en psykolog om det ?

Er der andre i samme båd eller som har prøvet det samme?

kærlig hilsen...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2017

Anonym

Hej. Troede aldrig jeg skulle dele det her med nogen, men tager chancen fordi jeg føler med dig og selv har prøvet at føle mig så alene med det. Kender alt for godt dit problem. Har sloges med det siden jeg var barn hvor jeg lærte mig selv aldrig at drikke noget før jeg kom hjem om dagen, men alligevel skulle jeg tisse hele tiden. Det gav mange dårlige oplevelser og som ung hæmmede det mig også gevaldigt for magtede aldrig aftaler hvor jeg ikke lige havde et toilet ved hånden og har tit måtte stå af en bus et forkert sted bare fordi jeg ikke kunne holde mig. Det gav mig også panikangst for følte ingen kontrol jeg havde.

På et tidspunkt opsøgte jeg en gynækolog der sagde jeg kunne få medicin der kunne gøre blæren større samt lære at holde mig så min blære kunne "vokse". Jeg turde ikke medicinen og fortsatte livet med de udfordringer problemet gav.

Pludselig en dag kom løsningen til mig. Ikke en drømmeløsning, men for mig har det givet mig livskvalitet ikke længere at skulle bekymre mig om det. Og det at kunne tænke væk fra det har gjort min blære i stand til at holde længere. Forleden gik jeg over 5 timer uden at tisse, da jeg var ude med mødregruppen og jeg tænkte slet ikke på det, for selvfølgelig er det psykiske også en del af det, som du også selv påpeger. Jeg har svært ved at sige hvad min løsning har været for har altid tænkt det var en hemmelighed jeg ville bevare og vil heller aldrig afsløre det for nogen jeg kender, men altså jeg kan huske ideen kom engang jeg skulle noget med min studiegruppe. Jeg tog et bind på for så tænkte jeg at jeg kunne "bruge" det til de første dråber indtil jeg fandt et toilet. Det blev min metode og gav lidt ro, men den reelle løsning med tiden blev børnebleer. Ja det ka måske virke ulækkert og synes også det er pinligt at tilstå, men med tiden har jeg blot haft dem på uden at de blev brugt fordi den psykiske angst forsvandt. Købte bare de små bleer og de har kunne skjules fint under tøjet.

Men tænkte jeg ville dele min erfaring med dig også selvom det bestemt ikke er den løsning de fleste ville vælge. Men jeg var så desparat til sidst og syntes det smadrede mit liv og fortryder ikke mit valg. For nu kan jeg holde mig i flere timer og har i mange år ikke behøvet at tænke på, at jeg ikke kunne tage nogen steder.

Men mit råd er at du bør opsøge din læge og få den rette hjælp for man kan have en lille slap blære og det er derfor både noget der kan arbejdes psykisk som fysisk med, så det ikke ødeligger ens liv. For det kan det altså nemt gøre.

Held og lykke fremover....

Anmeld Citér

10. juni 2017

Anonym

Jeg er i samme båd. 

Skal altid planlægge hvor der er toiletter og tager aldrig ud hvis der ikke er mulighed for at komme på toilet. 

De seneste år er jeg begyndt at tage imodium forbyggende hvis vi skal noget. Jeg er undersøgt i alle ender og kanter. Ibs siger de at det er... -lær at leve med det. Så det prøver jeg 

Men jeg sender dig en krammer, det er så hæmmende

Anmeld Citér

10. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej. Troede aldrig jeg skulle dele det her med nogen, men tager chancen fordi jeg føler med dig og selv har prøvet at føle mig så alene med det. Kender alt for godt dit problem. Har sloges med det siden jeg var barn hvor jeg lærte mig selv aldrig at drikke noget før jeg kom hjem om dagen, men alligevel skulle jeg tisse hele tiden. Det gav mange dårlige oplevelser og som ung hæmmede det mig også gevaldigt for magtede aldrig aftaler hvor jeg ikke lige havde et toilet ved hånden og har tit måtte stå af en bus et forkert sted bare fordi jeg ikke kunne holde mig. Det gav mig også panikangst for følte ingen kontrol jeg havde.

På et tidspunkt opsøgte jeg en gynækolog der sagde jeg kunne få medicin der kunne gøre blæren større samt lære at holde mig så min blære kunne "vokse". Jeg turde ikke medicinen og fortsatte livet med de udfordringer problemet gav.

Pludselig en dag kom løsningen til mig. Ikke en drømmeløsning, men for mig har det givet mig livskvalitet ikke længere at skulle bekymre mig om det. Og det at kunne tænke væk fra det har gjort min blære i stand til at holde længere. Forleden gik jeg over 5 timer uden at tisse, da jeg var ude med mødregruppen og jeg tænkte slet ikke på det, for selvfølgelig er det psykiske også en del af det, som du også selv påpeger. Jeg har svært ved at sige hvad min løsning har været for har altid tænkt det var en hemmelighed jeg ville bevare og vil heller aldrig afsløre det for nogen jeg kender, men altså jeg kan huske ideen kom engang jeg skulle noget med min studiegruppe. Jeg tog et bind på for så tænkte jeg at jeg kunne "bruge" det til de første dråber indtil jeg fandt et toilet. Det blev min metode og gav lidt ro, men den reelle løsning med tiden blev børnebleer. Ja det ka måske virke ulækkert og synes også det er pinligt at tilstå, men med tiden har jeg blot haft dem på uden at de blev brugt fordi den psykiske angst forsvandt. Købte bare de små bleer og de har kunne skjules fint under tøjet.

Men tænkte jeg ville dele min erfaring med dig også selvom det bestemt ikke er den løsning de fleste ville vælge. Men jeg var så desparat til sidst og syntes det smadrede mit liv og fortryder ikke mit valg. For nu kan jeg holde mig i flere timer og har i mange år ikke behøvet at tænke på, at jeg ikke kunne tage nogen steder.

Men mit råd er at du bør opsøge din læge og få den rette hjælp for man kan have en lille slap blære og det er derfor både noget der kan arbejdes psykisk som fysisk med, så det ikke ødeligger ens liv. For det kan det altså nemt gøre.

Held og lykke fremover....

Kære dig 

tak for dit svar!  Hvis bare det havde været blæren .... jeg skal ikke bare tisse når jeg er ude - det er også den anden vej  tak fordi du deler det med mig!! 

Anmeld Citér

10. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er i samme båd. 

Skal altid planlægge hvor der er toiletter og tager aldrig ud hvis der ikke er mulighed for at komme på toilet. 

De seneste år er jeg begyndt at tage imodium forbyggende hvis vi skal noget. Jeg er undersøgt i alle ender og kanter. Ibs siger de at det er... -lær at leve med det. Så det prøver jeg 

Men jeg sender dig en krammer, det er så hæmmende

Tusinde tak 

jeg tager også ImodiumPlus forbyggende... men det hjælper desværre ikke altid 

jeg har en dejlig mand og en søn på 2 år og hold kæft hvor det begrænser mig !!!

ibs - har aldrig hørt om det 

Anmeld Citér

10. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Tusinde tak 

jeg tager også ImodiumPlus forbyggende... men det hjælper desværre ikke altid 

jeg har en dejlig mand og en søn på 2 år og hold kæft hvor det begrænser mig !!!

ibs - har aldrig hørt om det 

Måske tager jeg fejl, og der menes noget andet. Men så vidt jeg ved er ibs irritabel tarm syndrom. Jeg har aldrig selv haft det så slemt som der beskrives her. Men har fået at vide jeg har ibs, og været til speciallæge som forklarede at man kan gøre en del ved at følge speciel diæt, der passer til sygdommen. Skal siges at det generede mig på et tidspunkt i mit liv hvor jeg ikke havde det så godt, var stresset mm. Men det kan jo også ende i en ond cirkel, hvor problemet stresser en, dermed gør det værre og stresser igen osv. Du bør henvende dig til din læge og evt blive henvist videre.

Anmeld Citér

10. juni 2017

Anonym

Jeg tror desværre det er psykisk betinget. Jeg har et problem der minder lidt om. Når jeg er i sociale forsamlinger, i et klasselokale eller lignende, skal jeg ALTID prutte. Det er et kæmpe problem for jeg bliver så nervøs når jeg kan mærke at nu er der en på vej så jeg kan ikke være derinde. Nær jeg ikke er i de forsamlinger prutter jeg aldrig så det er uden tvivl psykisk for mig. 

Super frustrerende og hæmmende i hverdagen ��

Anmeld Citér

10. juni 2017

Anonym

Jeg vil så fortælle at det kan forsvinde igen.Jeg havde det i mine yngre år 17-23 ca. Psykisk har noget sikkert spillet ind. Altså jeg var under hårdt pres. Men hvem er ikke det i teenårene..

Jeg både drak og drikker stadig fx mælk, spiser med gluten osv osv. Kortsagt ingen specielle hensyn. fordi det hjalp intet dengang.  Men jeg ved hvordan det føles. Forfærdeligt og flovt. Jeg turde ikke tage bus, tog.. gåture i skov. Studieturen står stadig klart fordi jeg konstant skulle på toilet.. Mit gik pludselig væk og jeg har aldrig haft det siden da. Hverken lægerne eller jeg ved hvorfor. 

Anmeld Citér

11. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Kære alle.. 

jeg skriver som anonym da det er et virkelig pinligt problem ..

sagen er den at jeg altid skal på toilettet når jeg er ude eller skal et sted hen hvor jeg ikke ved om eller hvor der er toiletter. Det har tit endt med at jeg må finde en hæk eller en buks, fordi jeg ikke kan holde mig.. det hæmmer mig!!

sidste måned skulle jeg til fødselsdag på Bakken hvor vi skulle sidde i Dyrehaven og spise, men blev nødt til at aflyse da jeg ellers godt ved hvad der sker .... idag skulle vi på picnic, men min mand har lige sat mig af derhjemme da jeg endnu en gang skulle på toilettet. 

Det er flere gange om ugen hvor jeg virkelig må planlægge hvad jeg skal og hvorhen. 

Jeg er flov. Jeg er ked af det. Jeg er frustreret.

jeg tænker at det nok 'bare' er psykisk.... men kan man virkelig godt snakke med en psykolog om det ?

Er der andre i samme båd eller som har prøvet det samme?

kærlig hilsen...

Hej <3

Jeg tror bestemt ikke, at du er alene. Men det er et meget ømt/pinligt område. 

Jeg har det selv på samme måde. Hvis jeg f.eks. Kommer nye steder, hvor jeg ikke tidligere har været, så er det første jeg tjekker, hvor er der et toilet. Jeg kan simpelthen ikke slappe af før jeg ved hvor det er. Og har indtil da fornemmelsen af at jeg har tyndmave og skal på wc Nu!. 

Når det første wc besøg så er overstået, så er det meget nemmere at slappe af. 

Mit er helt sikkert psykisk. Og er faktisk blevet bedre efter, at jeg har fået et barn, (tænker på noget andet). Men kommer stadig af og til hvis jeg er selv ude et nyt sted. 

Ved ikke om det er lidt det samme med dig? 

Anmeld Citér

12. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Kære dig 

tak for dit svar!  Hvis bare det havde været blæren .... jeg skal ikke bare tisse når jeg er ude - det er også den anden vej  tak fordi du deler det med mig!! 

Ok, den fangede jeg ikke lige. Det er jo ekstra svært så. Håber der er en god løsning til dig på en eller anden måde..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.