Min datter har også haft de der ture i den alder, og har det stadig nu som 3-årig. Har også været bekymret, men har fået at vide at det er helt normalt.
Her sætter jeg mig ned og fortæller hende, at jeg simpelthen ikke kan forstå hvad hun siger når hun råber. Men at jeg rigtig gerne vil forstå og høre hvad der er galt, så vi kan fikse det. Det tager lidt tid og tålmodighed, men så begynder hun også at fortælle hvad der er galt ifølge hende.
Og ellers siger jeg stille og roligt , at det er helt fint hun vil råbe og skrige, men så må hun lige gå ind til sig selv og gøre det. Så venter jeg her og vil rigtig gerne snakke når hun har lyst. Så kommer hun tilbage et par minutter efter og gerne vil snakke.
De (faktisk meget få) gange det sker udenfor, snakker vi også om det, hvor jeg sætter mig på hug, og så må andre ting vente. Og hun får at vide at vi bliver nødt til at tage hjem, og hun skal i seng for hun virker rigtig træt. Det gider hun oftest ikke, så vi aftaler hun vil opføre sig ordentligt. Men det kan godt nok være krævende nogle gange med sådan en skrige ballon, selv om jeg ellers altid er opsat på at høre hende og snakke om det.
Anmeld
Citér