Baby Shower

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2017

koeapabshicar

Vi holdte et for min søster. Som en overraskelse. Hun fik lidt gaver, vi spiste kage og hyggede os bare sammen kun kvinder og ca 10 mennesker blev vi. Hun blev super overrasket og det var en dejlig dag. 

Jeg ville da blive glad hvis nogen holdte noget for mig. Jeg ville gerne vente med gaverne men måske noget sammenskudsgilde med mad og lege nogle lege. 

Jeg kunne aldrig drømme om at holde sådan noget selv. Det synes jeg er noget andre gør for en :-) 

synes dog ikke det er grådigt, jeg forventer skam ikke gaver dem kan man få hvis folk vil give dem om de kommer til dåb eller barselsbesøg eller slet ikke. Det er mig ligemeget. 

Men kunne godt drømme om den der hygge og nogle sjove lege med andre kvinder. Ligesom en "nu skal der ske noget nyt snart hygge med venner og familie" 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Baby shower som koncept, synes jeg er totalt overflødigt og også grådigt, i hvert fald i Danmark. Jeg har ikke været inviteret, arrangeret eller fået et baby shower selv, og det er jeg ganske godt tilfreds med.

Jeg kan så forstå, at du mere tænker, at du vil have en hyggelig dag med veninderne, inden du føder. Det er en rigtig god idé, men jeg kan simpelthen ikke se, at det skulle have noget med et baby shower at gøre. Det er jo bare en hyggedag. Så kald det det i stedet. For det du beskriver har intet med et baby shower at gøre (hvorfor jeg heller ikke forstår, hvorfor du har et ønske om at kalde det det?).

Hold din hyggedag, men kald det noget andet. Ikke mindst for at undgå forvirring omkring konceptet for de inviterede.

At du ikke ønsker det på nogen måde er jo dit valg. At jeg ønsker det skader jo ikke nogen, hvorfor gøre et problem ud af det?  

Jeg kalder det hvad jeg har lyst til, hvis folk som er inviteret er forvirret så må de spørge ind til det, og så svare jeg dem gerne.  

Det er desuden ikke en hyggedag med veninderne. Det er stort set kun familie da jeg har en meget stor familie og så 1 eller 2 tætte venner. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

koeapabshicar skriver:

Vi holdte et for min søster. Som en overraskelse. Hun fik lidt gaver, vi spiste kage og hyggede os bare sammen kun kvinder og ca 10 mennesker blev vi. Hun blev super overrasket og det var en dejlig dag. 

Jeg ville da blive glad hvis nogen holdte noget for mig. Jeg ville gerne vente med gaverne men måske noget sammenskudsgilde med mad og lege nogle lege. 

Jeg kunne aldrig drømme om at holde sådan noget selv. Det synes jeg er noget andre gør for en :-) 

synes dog ikke det er grådigt, jeg forventer skam ikke gaver dem kan man få hvis folk vil give dem om de kommer til dåb eller barselsbesøg eller slet ikke. Det er mig ligemeget. 

Men kunne godt drømme om den der hygge og nogle sjove lege med andre kvinder. Ligesom en "nu skal der ske noget nyt snart hygge med venner og familie" 

Tak for dit input. Det er ikke alle der er så heldige at have nogen der rent faktisk holder et for en, så der må jeg tage sagen i egne hænder 

Lege er altid sjove vil jeg give sig ret I, det kan man altid hygge med 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym

Mine veninder holdte et for mig da jeg havde 2 måneder til termin. Det var surprise som de havde planlagt med hjælp fra min kæreste. Desværre kom en af gæsterne til at afsløre det, da hun ikke helt havde opfanget planen  

men alle mine veninder var der, min mor og søster og bedste og en tante også. De havde pyntet fint op og lavet lækre simple anretninger med muffins og forskelligt frugt. Alle var gået sammen og havde købt en fælles gave. Så havde de lavet små lege som vi lavede undervejs. 

Har hørt om nogle der selv arrangerede det, så det kan man sikkert godt hvis man gerne vil det jeg synes det er en fantastisk og hyggelig ide. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Mine veninder holdte et for mig da jeg havde 2 måneder til termin. Det var surprise som de havde planlagt med hjælp fra min kæreste. Desværre kom en af gæsterne til at afsløre det, da hun ikke helt havde opfanget planen  

men alle mine veninder var der, min mor og søster og bedste og en tante også. De havde pyntet fint op og lavet lækre simple anretninger med muffins og forskelligt frugt. Alle var gået sammen og havde købt en fælles gave. Så havde de lavet små lege som vi lavede undervejs. 

Har hørt om nogle der selv arrangerede det, så det kan man sikkert godt hvis man gerne vil det jeg synes det er en fantastisk og hyggelig ide. 

Dejligt at høre en positov og opløftende oplevelse om et baby shower 

Syndt at din veninde kom til at afsløre det, men stadig en meget sød tanke at de fejrede det på den måde 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg har allerede inden vi prøvede at blive gravide ønsket et baby shower når tiden kom. Nu fik jeg en mail fra Kære Børn om, det var tid til baby shower, og det gik mig til at tænke. 

• Er det ved at blive almindeligt i Danmark, eller er det blandet?
  • Har du eller i holdt et baby shower?
  • Hvis i har, hvad var reaktionen fra venner og familie?
  • Hvis i har holdt, vidste gæsterne kønnet eller var det eventuelt en overraskelse som ville blive afsløret til festen?
  • Hvis du blev inviteret til et baby shower, hvad ville du tænke om det?

Jeg har personligt aldrig været til et baby shower, men jeg har lavet en kæmpe kurv, fyldt med babyting til en veninde, som hun fik efter hun havde født. Hun fødte for tidligt så det var en perfekt gave, da hun intet havde hjemme. For mig er baby shower noget nyt, men noget jeg gerne vil holde, da jeg synes det er en skøn idé.

Kom frisk og skriv endelig jeres oplevelser af baby showers I har været til eller selv holdt.  

Hvis i ikke vil kommentere er i velkommen til at stemme i stedet. Det er muligt at svare anonymt. Jeg er anonym da dette er en overraskelse.

Hvad gør de amerikanske forældre, når det går galt og man ikke får et levende barn med hjem? Så sidder man der med gaver fra Gud og hvermand og hvad så?

Jeg tror mere, at den danske mentalitet er, at man må yde for at nyde.

Anmeld Citér

7. juni 2017

Flomama

Rockertand skriver:

Hvad gør de amerikanske forældre, når det går galt og man ikke får et levende barn med hjem? Så sidder man der med gaver fra Gud og hvermand og hvad så?

Ja de gør de desværre  det må være så modbydeligt. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Du synes ikke at man har ydet noget ved at gå og bære rundt på et barn i 9 måneder?? Eller? 

Hvis man er så utrolig uheldig   (hvilket jeg ikke ønsker for nogen som helst) at komme hjem uden et barn, så er gaverne da det mindste problem. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Du synes ikke at man har ydet noget ved at gå og bære rundt på et barn i 9 måneder?? Eller? 

Hvis man er så utrolig uheldig   (hvilket jeg ikke ønsker for nogen som helst) at komme hjem uden et barn, så er gaverne da det mindste problem. 

Den misforstod du så.

Givernes "belønning" er at se barnet, besøge og lykønske de nye forældre, tilbyde hjælp og støtte og danne et tidligt bånd for den nærmeste familie.

Alt dette bliver lidt en flad fornemmelse, når der er fejret og overrakt gaver - man aner jo reelt ikke, om man i det hele taget markerer et levende barns ankomst til denne verden.

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Den misforstod du så.

Givernes "belønning" er at se barnet, besøge og lykønske de nye forældre, tilbyde hjælp og støtte og danne et tidligt bånd for den nærmeste familie.

Alt dette bliver lidt en flad fornemmelse, når der er fejret og overrakt gaver - man aner jo reelt ikke, om man i det hele taget markerer et levende barns ankomst til denne verden.

Men hvorfor allerede male fanden på væggen? Man ved jo heller ikke om moren kommer med hjem hvis man skal tænke sådan på det 

De tanker vil jeg slet ikke tænke 

Jeg vælger at håbe og tro på det bedste  og om ikke andet så er det barn da blevet fejret på den ene eller anden måde. Så har man i det mindste noget at huske på og mindes om 

Jeg venter heller ikke med at købe ting ind i frygt om at jeg ikke får et barn med hjem fra hospitalet. Intet er sikkert.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.