Baby Shower

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du holde et baby shower?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.764 visninger
111 svar
98 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juni 2017

Anonym trådstarter

Jeg har allerede inden vi prøvede at blive gravide ønsket et baby shower når tiden kom. Nu fik jeg en mail fra Kære Børn om, det var tid til baby shower, og det gik mig til at tænke. 

• Er det ved at blive almindeligt i Danmark, eller er det blandet?
  • Har du eller i holdt et baby shower?
  • Hvis i har, hvad var reaktionen fra venner og familie?
  • Hvis i har holdt, vidste gæsterne kønnet eller var det eventuelt en overraskelse som ville blive afsløret til festen?
  • Hvis du blev inviteret til et baby shower, hvad ville du tænke om det?

Jeg har personligt aldrig været til et baby shower, men jeg har lavet en kæmpe kurv, fyldt med babyting til en veninde, som hun fik efter hun havde født. Hun fødte for tidligt så det var en perfekt gave, da hun intet havde hjemme. For mig er baby shower noget nyt, men noget jeg gerne vil holde, da jeg synes det er en skøn idé.

Kom frisk og skriv endelig jeres oplevelser af baby showers I har været til eller selv holdt.  

Hvis i ikke vil kommentere er i velkommen til at stemme i stedet. Det er muligt at svare anonymt. Jeg er anonym da dette er en overraskelse.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

7. juni 2017

Solstråle90

Profilbillede for Solstråle90

Altså de babyshowers jeg har været til og ellers hørt om, er som et surprise for den kommende mor og altså ikke noget de selv har planlagt . Jeg er ikke selv en fan af det, er selv gravid og her har veninderne fået meldingen om jeg ikke vil der, da jeg ved der er flere der elsker at planlægge det ☺️

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Altså de babyshowers jeg har været til og ellers hørt om, er som et surprise for den kommende mor og altså ikke noget de selv har planlagt . Jeg er ikke selv en fan af det, er selv gravid og her har veninderne fået meldingen om jeg ikke vil der, da jeg ved der er flere der elsker at planlægge det ☺️

Jeg læste helt forkert på det du skrev ha ha..

Så du har sagt til din veninde at hun ikke skal holde et for dig?

Anmeld Citér

7. juni 2017

Bananaalice

Profilbillede for Bananaalice

Andre må gerne holde det for mig, men jeg ville hellere bruge krudt og penge på en god barnedåb  

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Andre må gerne holde det for mig, men jeg ville hellere bruge krudt og penge på en god barnedåb  

Det synes jeg lyder som en god idé hvis du ikke selv vil holde et 

Vi døber ikke barnet, og jeg tror det er derfor jeg også tænker lidt mere over et baby shower, da der ellers ikke bliver holdt noget. 

Hvad er din tanke hvis du selv blev inviteret til et?

Anmeld Citér

7. juni 2017

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige

I Dk tror jeg mere traditionen er at give barselsgaver når man kommer på besøg og ser baby. Hvor den amerikanske tradition er at holde babyshower inden fødslen og så får man barselsgaver der.

Jeg kan egentlig bedre lide den danske version. Jeg havde i hvert fald overhovedet ikke lyst til at skulle være på til en større fest da jeg var højgravid. 

http://lb3f.lilypie.com/9GQGp2.png

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym

Jeg har aldrig selv været til et og kender heller ikke nogen tæt på der har været til et... 

Men som jeg ser det rundt omkring er det så ikke meningen at det skal være lidt en surprise? og noget som veninderne holder for en? Dem der arrangerer det osv.

Hvis man selv vælger at holde og invitere, er det vel mere en "juhu jeg skal være mor - agtig ting" og så ville jeg som gæst nok være en smule uforstående overfor hvad man lige skal gøre.

Det er jo ikke unormalt at komme på barsels-visit og der måske have en lille ting med, og det giver for mig mere mening.

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har aldrig selv været til et og kender heller ikke nogen tæt på der har været til et... 

Men som jeg ser det rundt omkring er det så ikke meningen at det skal være lidt en surprise? og noget som veninderne holder for en? Dem der arrangerer det osv.

Hvis man selv vælger at holde og invitere, er det vel mere en "juhu jeg skal være mor - agtig ting" og så ville jeg som gæst nok være en smule uforstående overfor hvad man lige skal gøre.

Det er jo ikke unormalt at komme på barsels-visit og der måske have en lille ting med, og det giver for mig mere mening.

Der skal også være plads til alles meninger, så det jo helt okay at det er sådan du har det med det. 

Da jeg bor langt fra familie og venner ses vi meget sjælendt og typisk kun til højtider som jul og runde fødselsdage. Jeg tror ikke at der er nogen der lige tager et hurtigt smut forbi her for at give en barselsgave desværre.

Hvad man kalder det tænker jeg er lidt ligegyldigt, om det er en Juhu jeg skal være mor fest så er der vel stadig det samme? Man kommer og fejre, eventuelt har en gave med, for mig er dette ikke et krav, jeg ville nu bare gerne være med de nærmeste.

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym trådstarter

I Dk tror jeg mere traditionen er at give barselsgaver når man kommer på besøg og ser baby. Hvor den amerikanske tradition er at holde babyshower inden fødslen og så får man barselsgaver der.

Jeg kan egentlig bedre lide den danske version. Jeg havde i hvert fald overhovedet ikke lyst til at skulle være på til en større fest da jeg var højgravid. 

Som jeg også har svaret på en anden kommentar, så bor jeg langt fra familie og venner og de kommer ikke hurtigt på besøg nogen steder. Derfor ville det være en smart måde for mig at se alle og hygge.

Jeg kan godt forstå din tankegang, det er hårdt at skulle være på når man er højgravid, personligt ville jeg dog hellere holde noget inden fødslen end at skulle ses med en masse mennesker efter fødslen.

Anmeld Citér

7. juni 2017

januar16

Profilbillede for januar16

Jeg har kun oplevet surprise babyshower i dk. Det er stadig ret nyt og kræver at du har en veninde / familiemedlem som påtager sig opgaven.

nu skriver du at der ikke bliver barnedåb. Hvad med navngivningsfest? 

Men kommer an på hvad du ønsker. Ved babyshower er det mor der er i fokus og navngivning/dåb er der bebs

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+