Sa, gul og nu også ma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.670 visninger
15 svar
1 synes godt om
6. juni 2017

Anonym trådstarter

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre og om det nogensinde vil lykkes. I november havde jeg en SA i 7. Uge. I marts havde jeg en graviditet udenfor livmoderen med efterfølgende operation osv. Jeg blev gravid lige bagefter og i dag skulle jeg være 11+3. Vi så foster med hjerteblink da jeg var 5+6. I dag begyndte jeg at bløde en smule og derfor blev jeg sendt til scanning på sygehuset. Her kunne de se at fosteret var gået til i 8. uge. Jeg er sendt hjem med piller der skal sætte gang i aborten. Jeg skal lægge dem op i morgen tidlig. 

Er der nogen der også har været igennem at miste 3 gange i træk og fåetvet raskt barn efterfølgende?! Vi er simpelthen så kede af det og tør ikke længere at tro på at det kan lade sig gøre. Jeg er 30 år, spiser sundt og er ikke overvægtig. Jeg forstår det ikke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2017

FruSteffensen

Selvfølgelig kan det lykkes, mist ikke håbet. Det må være drøn hårdt at miste (har ikke selv prøvet det, jeg kunne slet ikke blive gravid inden ivf), men du må ikke opgive helt. Min kusine mistede en del gange men nærmer sig nu uge 30.

Skal du til nogen kontroller nu her? Så ville jeg høre dem om mulighederne for at blive udbredt, hvis det kan lade sig gøre allerede nu.

Anmeld Citér

7. juni 2017

Babybee

Anonym skriver:

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre og om det nogensinde vil lykkes. I november havde jeg en SA i 7. Uge. I marts havde jeg en graviditet udenfor livmoderen med efterfølgende operation osv. Jeg blev gravid lige bagefter og i dag skulle jeg være 11+3. Vi så foster med hjerteblink da jeg var 5+6. I dag begyndte jeg at bløde en smule og derfor blev jeg sendt til scanning på sygehuset. Her kunne de se at fosteret var gået til i 8. uge. Jeg er sendt hjem med piller der skal sætte gang i aborten. Jeg skal lægge dem op i morgen tidlig. 

Er der nogen der også har været igennem at miste 3 gange i træk og fåetvet raskt barn efterfølgende?! Vi er simpelthen så kede af det og tør ikke længere at tro på at det kan lade sig gøre. Jeg er 30 år, spiser sundt og er ikke overvægtig. Jeg forstår det ikke.

Vil lige starte med at give dig et kæmpe kram ❤️�� Det er så pisse hårdt at miste og føler virkelig med dig. Har selv været der-  jeg mistede 3 gange og 4 gang er (forhåbentlig) lykkens gang, er 28+0 nu)

første abort var et meget langt forløb hvor kroppen blev ved med at ha hcg så jeg var igennem medicinsk abort, hysteroskopi med henblik på udskrabning for at de sidst konkluderer at der ikke var noget i livmoren, så det måtte sidde udenfor, men da kroppen allerede var igang med at afstøde fosteret måtte jeg bare afvente at den selv fik det hele ud.. det tog ca 3mdr. Og var SÅ hårdt..

Præcis 1år efter blev jeg gravid igen men havde en spontan abort omkring uge 7..

derefter gik vi i behandling og det lykkedes efter yderligere 4 mdr. At blive gravid på en gang hormoner og hjemmerul (var lyyykelig over jeg kunne nøjes med den behandling).. lykken varede dog kort.. i uge 7 blev jeg indlagt med massive smerter og opereret for GUL, hvor de fjernede en æggeleder og 1/2 liter blod..

jeg blev nu henvist videre fra det private til det offentlige, da de pludselig mistænkte dårlige æggeledere (trods jeg var fejlfri til udredning og gennemskylning af æggelederne)

efter 3 mdr kom vi endelig til og kunne komme igang med vores første IVF forsøg, og det lykkedes... jeg troede dog først den var negativ da jeg ikke kunne teste på testdag (juleaften) så det var bare så hårdt og blev en ubeskrivelig hård juleaften.. det skulle så vise sig at være en slow starter

beklager den lange smørre, men jeg synes lige jeg ville fortælle dig min historie -måske kan det give lidt håb ❤️❤️❤️

Anmeld Citér

7. juni 2017

hipsomhapper

Du skal gå til din læge og få en henvisning til Enheden For Gentagne Aborter (før i tiden hed den HAB) på Riget https://www.rigshospitalet.dk/afdelinger-og-klinikker/julianemarie/fertilitetsklinikken/specialfunktioner-i-klinikken/enheden-for-gentagne-graviditetstab/Sider/default.aspx

Jeg har selv haft tre ufrivillige aborter (1 SA og 2 MA) og blev efterfølgende udredt på Riget og det har nu resulteret i et barn.

Der er lang ventetid derinde i øjeblikket, men skynd dig at få en henvisning så I kan finde ud af om der er noget galt <3

Anmeld Citér

7. juni 2017

sportsbaby

Din stakkel...! Puha, jeg har haft en SA i uge 7, MA i uge 10, hvor vi havde set hjerteblink... og så har jeg haft flere bio'er... 

hvor gammel er du? Der er vist 1 års ventetid på riget nu, jeg fik at vide at jeg var for gammel til at komme derind, jeg bliver 38 til oktober.

jeg er sikker på at du nok skal få dit ønskebarn.

Anmeld Citér

7. juni 2017

Buller4321

Anonym skriver:

det er virkelig en træls situation, at stå i

Jeg har selv haft 3 spontane aborter siden september (alle i uge 6-7) er gravid igen så hjerteblink i uge 11, så er nået længere denne gang, så krydser bare fingre for, at 4 gang er lykkens gang. 

jeg har været til udredning ved Ole Bjarne i Aalborg, mener os han er på riget på deres afdeling for gentagne aborter. de har fundet ud af, at jeg har en vævstype, som de ofte ser i forbindelse med SA, men kunne ikke fortælle om dette havde noget at sige.

jeg er 28 og er heller ikke overvægtig, min mand og jeg har et barn sammen i forvejen- så det har været svært, at forstå hvorfor det ikke lykkedes 

jeg tænker du skal gå til din egen læge og få en henvisning, til afdelingen for gentagne aborter

er sikker på du sagtens kan få ønskebarnet - måske du skal have en smule hjælp, måske noget medicin 

held og lykke 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Nu er jeg gennem den værste del. Jeg lagde i går morges pillerne op og fik efter fire timer ret kraftige ve-lignende smerter. Pludselig gik vandet og derefter var smerten ikke nær så slem. Ca en time derefter aborterede jeg nogle meget store klumper og blødte kraftigt. Jeg tror alt er ude. Jeg har næsten ikke ondt mere - jeg er bare ked af det.

Jeg har i forvejen to børn på 4 og 6 år med min tidligere partner. Jeg har ikke dengang haft problemer med mine graviditeter.

Min nuværende mand og jeg ønsker os meget et fælles barn. Vi vil prøve at gå til lægen og få en henvisning. Desværre er min læge meget overbevist om at det er fuldstændig tilfældigt og at vi bare har været meget uheldige 3 gange i træk... Jeg har jo tidligere bevist at jeg kan gennemføre en graviditet.

Anmeld Citér

8. juni 2017

Anonym trådstarter

Buller4321 skriver:

det er virkelig en træls situation, at stå i

Jeg har selv haft 3 spontane aborter siden september (alle i uge 6-7) er gravid igen så hjerteblink i uge 11, så er nået længere denne gang, så krydser bare fingre for, at 4 gang er lykkens gang. 

jeg har været til udredning ved Ole Bjarne i Aalborg, mener os han er på riget på deres afdeling for gentagne aborter. de har fundet ud af, at jeg har en vævstype, som de ofte ser i forbindelse med SA, men kunne ikke fortælle om dette havde noget at sige.

jeg er 28 og er heller ikke overvægtig, min mand og jeg har et barn sammen i forvejen- så det har været svært, at forstå hvorfor det ikke lykkedes 

jeg tænker du skal gå til din egen læge og få en henvisning, til afdelingen for gentagne aborter

er sikker på du sagtens kan få ønskebarnet - måske du skal have en smule hjælp, måske noget medicin 

held og lykke 

Har du fået noget medicin på baggrund af din udredning? Fandt de ud af hvorfor du aborterede? Håber din nuværende graviditet kommer til at forløbe uden problemer 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Anonym trådstarter

hipsomhapper skriver:

Du skal gå til din læge og få en henvisning til Enheden For Gentagne Aborter (før i tiden hed den HAB) på Riget https://www.rigshospitalet.dk/afdelinger-og-klinikker/julianemarie/fertilitetsklinikken/specialfunktioner-i-klinikken/enheden-for-gentagne-graviditetstab/Sider/default.aspx

Jeg har selv haft tre ufrivillige aborter (1 SA og 2 MA) og blev efterfølgende udredt på Riget og det har nu resulteret i et barn.

Der er lang ventetid derinde i øjeblikket, men skynd dig at få en henvisning så I kan finde ud af om der er noget galt <3

Fandt de en grund til at du mistede igen og igen? Og var der en behandling?

Anmeld Citér

8. juni 2017

hipsomhapper

Anonym skriver:

Fandt de en grund til at du mistede igen og igen? Og var der en behandling?

Ved selve udredningen fandt de intet unormalt, men da jeg så blev gravid for fjerde gang blev jeg fulgt tæt af Riget hvor de målte et meget lavt progesteron-niveau. Derfor fik jeg Lutinus, der normaliserede det på kort tid og graviditeten lykkedes

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.